Susisiekimo viceministras Rimvydas Vaštakas savo ruožtu teigia, jog ministerija negali nustatyti kainų „lubų“ nei taksi paslaugoms, nei kepsniams, nei kailiniams – esą taksi vežėjai prieš gaudami licenziją kainas deklaruoja savivaldybei, tad ji turi prižiūrėti, kaip jų laikomasi.

Nustatytų specialią zoną ir kainas

Vilniaus miesto savivaldybės vadovai keleivius apgaudinėjančius taksi vežėjus norėtų sutramdyti nustatydama fiksuotą kainą kelionei iš oro uosto į miesto centrą ir atgal. Kaip ketvirtadienį surengtoje spaudos konferencijoje aiškino miesto meras Vilius Navickas, būtų galima nustatyti specialią žaliąją ar kitokią zoną, kurioje kelionės kaina būtų nustatyta savivaldybės.

„Kodėl Stokholme nuo centro iki oro uosto yra aiški fiksuota kaina, ar važiuoji keturių, ar devynių vietų automobiliu, kodėl Niujorke nuo oro uosto iki centro taip pat fiksuota kaina? Pasaulio patirtis rodo, kad nustačius fiksuotą kainą, paskelbus ją automobilyje, visiems tampa aišku, kaip važiuoti ir kiek reikia mokėti“, - spaudos konferencijoje piktinosi sostinės meras.

Tačiau, pasak jo, kelią tokia idėjai pastoja Susisiekimo ministerija, kurios patvirtintose taisyklėse nurodoma, kad važiuoti išjungtu taksometru fiksuota kaina negalima. Esą užtektų pakeisti šią vieną taisyklių nuostatą, savivaldybė nustatytų visiems iš oro uosto į miesto centrą ir atgal keleivius vežantiems taksi vežėjams vienodus tarifus ir problema išsispręstų.

Meras svarstė, kad fiksuota kaina specialiai nustatytoje zonoje nuo Vilniuje nuo oro uosto iki centro galėtų siekti apie 40-50 Lt. Jo tvirtinimu, Niujorke už valandos trukmės kelionę nuo buvusio Pasaulio prekybos centro iki oro uosto, įskaitant arbatpinigius, siekia apie 60 dolerių (apie 150 Lt), tuo tarpu Lietuvoje tokią pat kainą užsieniečiai moka už 8-10 minučių trukmės kelionę.

„Bet kokia Susisiekimo ministerijos pozicija? Keleivių vežimas lengvaisiais automobiliais taksi nėra socialiai būtina paslauga, kaip keleivių vežimas reguliaraus vietinio susisiekimo autobusų (troleibusų) maršrutais“, - ministerijos atsiųstą atsakymą citavo V. Navickas, paaiškinęs, jog miesto savivaldybė į ministeriją jau kreipėsi tris kartus ir kaskart gaudavo neigiamą atsakymą.

Jo tvirtinimu, Susisiekimo ministerija taip pat laikosi pozicijos, kad „taksi paslaugomis naudojasi nedidelė dalis gyventojų ir jomis paprastai naudojasi gaunantys didesnes pajamas“, tad manytina, kad „vežėjai turėtų nusistatyti tarifus, kad jų veikla būtų pelninga“.

R.Vaštakas: negalime nustatyti kainų „lubų“ nei taksi, nei kepsniams

Tačiau susisiekimo viceministras R. Vaštakas tvirtina, jog savivaldybė pretenzijas ministerijai reiškia be jokio reikalo, nes pati gali kontroliuoti taksi vežėjų siautėjimą, mat prieš gaudami veiklos licenzijas jie deklaruoja paslaugų kainas, kurių privalo laikytis.

„Šiandien įstatymais nustatyta, kokia veikla turėtų būti reglamentuojama kainų reguliavimo prasme ir kokia – ne. Keleivių pervežimui vietiniais susisiekimo maršrutais – autobusais ar troleibusais – turi būti nustatomos kainos, tačiau visoms kitoms paslaugoms, kurios nėra kasdienio būtinumo, kainos nėra nustatomos, nes veikia laisva rinka“, - DELFI aiškino R. Vaštakas.

„Tada reikėtų, kad mes nustatytume kainą kepsniui restorane arba maksimalią kailinių kainą parduotuvėje. Tai, manyčiau, nebūtų logiška, nes tai nėra pirmo būtinumo paslauga ar prekė“, - pridūrė viceministras.

Jis taip pat priminė, jog taksi veiklai licenzijas išduoda savivaldybė, tad kontroliuoti, kaip taksi vežėjai laikosi visos tvarkos, anot R. Vaštako, turi taip pat savivaldybė.

„Jeigu pasižiūrėsite į taksi deklaracijas, tai kainos ten nustatytos 1,2-1,8 Lt dienai ir apie 3 Lt nakčiai. Tuo atveju, jei mes nustatytumėm tarifą šitai paslaugai 5 Lt, 4 Lt, 3 Lt ar 1 Lt, nekontroliuojant, kaip dabar nekontroliuoja ar kontroliuoja nepakankamai, pažeidimų vis tiek bus“, - reziumavo viceministras.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją