Šis Danijos kompanijai „DFDS Seaways“ priklausantis keltas, statytas 1997 metais, plaukioja su Lietuvos vėliava. Jis pakeitė 2009 metais sudegusį „Lisco Gloria“. „Liverpool Seaways“ gali plukdyti iki 320 keleivių ir 2250 linijinius metrus krovinių.

Švedijos radijas pranešė, kad laivą tikrinusi transporto agentūra užfiksavo ne mažiau kaip 25 pažeidimus. Neįprastai didelis pažeidimų skaičius nustebino Švedijos pareigūnus. Pažeidimai apibūdinti kaip sunkūs. Minimi užblokuoti išėjimai prie gelbėjimo valčių, per trumpi keleivių gelbėjimosi trapai, esą pažeista pavojingų prekių saugojimo tvarka, įgulos nariai nežinojo, kokias funkcijas turi atlikti avarijos atveju.

Lietuvos saugios laivybos administracijos Laivybos kontrolės skyriaus vadovas Linas Kasparavičius teigė, kad pranešimą apie Karlshamno uoste sulaikytą laivą Lietuvos pareigūnai gavo sausio 19-osios rytą. Keltas sulaikytas sausio 18-osios vakare. Iš Karlshamno į Klaipėdą jis turėjo išplaukti 18 val.

L.Kasparavičiaus nuomone, po kruizinio lainerio „Costa Concordia“ avarijos sugriežtintos keleivius plukdančių laivų patikros. „Liverpool Seaways“ pakliuvo ant tikrinimų bangos. Iki šiol nebuvo atvejų, kad dėl saugios laivybos pažeidimų būtų buvę sulaikyti į Klaipėdos uostą plaukioję linijiniai keltai.

Preliminariai Lietuvos saugios laivybos administracijai pranešta apie 15 pažeidimų. Švedijos Karlshamno uosto administracija įpareigota kelto neišleisti į reisą, kol nebus pašalinti pažeidimai.

„Nors negavome detalaus sąrašo, kas pažeista laive, bet iš to, ką žinome, negalima teigti, kad pažeidimai yra formalūs. Žmonių saugumas jūroje yra svarbus. Todėl laivo savininkai skubiai turi pašalinti rastus pažeidimus“, – tikino L.Kasparavičius.

Vakar keltui dar nebuvo leista išplaukti.

Dėl sulaikyto kelto labiausiai nukentėjo keleiviai ir krovinių gabentojai. Jie turėjo parą laukti kito laivo. Keltai iš Karlshamno į Klaipėdą plaukia kasdien 18 valandą.