Nuolaidų kortelė – ir teisininkų paslaugoms

Nuolaidų korteles pirkėjams siūlo bene visos didžiųjų prekybos centrų parduotuvės bei paslaugų tiekėjai, naudojantis specialiomis kortelėmis pigiau atsiskaityti galima netgi teisinių konsultacijų įmonėse, autoservisuose ar draudimo agentūrose.

Terminas „lojalumo kortelė“ pamažu praranda prasmę, nes daugelis vartotojų turi bent po kelias tarpusavyje konkuruojančių įmonių korteles arba piniginėje nešiojasi ir tas, kurias gavo per vienintelį apsipirkimą vienoje ar kitoje parduotuvėje. Lojalumo kortelės „Mylimiausia“ (bendra prekybos centrų „Iki“, „Senukai“, restoranų tinklo „Čili“, vaistinės „Gintarinė vaistinė“ ir banko „SEB“ kortelė) partnerių užsakymu padaryta apklausa parodė, kad net 40 proc. apklaustųjų piniginėje nešiojasi nuo 5 iki 10 kortelių. Tiesa, šį kiekį sumažina tai, jog kai kurios parduotuvės turi bendras nuolaidų korteles.

Didelis kortelių kiekis piniginėje – ne tik dėl pardavėjų dosnumo, bet ir pačių pirkėjų iniciatyva. Už kai kurias, jiems naudingas lojalumo korteles jie pasirengę mokėti patys. Pavyzdžiui, mokamas nuolaidų korteles dažnai siūlo degalinės (kaina – apie 5 litus), kavinės ar kinai, o daugelį kortelių galima gauti tik įsigijus paslaugų ar prekių už tam tikrą mokestį. DELFI tikrino, kiek kainuoja naudotis parduotuvių teikiamais nuolaidų pasiūlymais ir kaip lojalumo kortelės teikia naudą patiems pardavėjams.

Mokestis už kortelę atsiperka

Raminta Stanaitytė-Česnulienė
Vienos populiariausių – didžiųjų prekybos centrų lojalumo kortelės. „Rimi Lietuva“ viešųjų ryšių vadovė Raminta Stanaitytė-Česnulienė sakė, kad vien jų parduotuvės turi daugiau nei 700 tūkst. lojalių pirkėjų. „Jų skaičius auga kiekvieną savaitę“, - patikino ji.

Jai pritarė ir parduotuvių „Norfa“ viešųjų ryšių atstovas Darius Ryliškis: „Šiuo metu „Norfos“ nuolaidų kortelėmis naudojasi apie 700 tūkst. pirkėjų (nuo 2003 m. „Norfa“ yra išdavusi 1,273 mln. kortelių, kuriomis nors kartą buvo pasinaudota). Bendrovės apyvarta per nuolaidų korteles sudaro apie tris ketvirtadalius visos įmonės apyvartos“.

„Iki“ prekybos centro lojalumo kortelės, pasak viešųjų ryšių vadovo Valdo Lopetos, yra išduotos jau 1, 5 mln. žmonių, „Maxima“ atstovė ryšiams su visuomene Olga Malaškevičienė sakė, kad jų kortelių išdalinta apie 1, 7 mln.

Nors įvairių akcijų metu arba perkant už tam tikrą mokestį, kortelė dažnai išduodama nemokamai, norint ją įsigyti iš karto, reikės sumokėti tam tikrą sumą. Iš didžiausių prekybos centrų, pigiausiai kainuos įsigyti „Iki“ prekybos centro „Iki premija“ kortelę – jos kaina siekia 3 litus („Mylimiausia“ kortelės kaina, taip pat naudojama „Iki“ prekybos centre – 7 litai). Didžiausias vienkartinis mokestis nuolaidų kortelei įsigyti - parduotuvėje „Prisma“, kur kortelė kainuos net penkiais kartais daugiau - 25 litus. Kitų trijų prekybos centrų kortelės kainos siekė nuo 4,44 iki 10 litų.

Naudojantis šiomis kortelėmis, prekybos centrai savo klientams dažniausiai siūlo 20 – 40 proc. siekiančias nuolaidas įvairioms prekėms. Tiesa, palyginus prekybos centrų pasiūlymus, paaiškėjo, kad bene daugiausiai nuolaidų tipų – momentinę nuolaidą, nuolaidą už praėjusį mėnesį, „Norfa“ litų kaupimą – siūlo parduotuvė „Norfa“. Kitos parduotuvės pirkėjams teikia tokias papildomas nuolaidas kaip, pavyzdžiui, specialūs pasiūlymai pirkėjo gimtadienio dieną, nuolaidas senjorams.

Dėl šios priežasties tiksliai suskaičiuoti, kokią sumą galima sutaupyti kasdienio apsipirkimo metu kiekvienoje parduotuvėje, sudėtinga. „Kiek sutaupyti perkant su kortele, tiksliai sunku pasakyti - priklauso ir nuo krepšelio dydžio, ir nuo to, kokius produktus renkamasi. Nuolatos turime pasiūlymų, kurie specialiai skirti tik lojalumo kortelių turėtojams, kur nuolaidos ypač ženklios. Todėl, jei perki tik šiuos produktus, gali sutaupyti net ir pusę pirkinių krepšio vertės“, - sakė R. Stanaitytės-Česnulienės.

Tuo tarpu N. Ryliškis buvo konkretesnis: „2011 m. „Norfos mažmena“ savo nuolatiniams pirkėjams, dalyvaujantiems „Norfa“ lojalumo programoje, suteikė daugiau kaip 44 mln. litų nuolaidų“. O. Malašavičienė sakė, kad per 2011 m. parduotuvėse „Maxima“ su „Ačiū“ kortele buvo suteikta nuolaidų už daugiau nei 120 milijonų litų. V. Lopetos teigimu, jų lojalumo kortelės savininkai gali sutaupyti bene perpus: „Iki“ parduotuvėse lojalumo kortelių „Iki Premija“ ir „Mylimiausia“ turėtojai sutaupo iki 40 proc. savo maistui ir kitoms prekėms skirtų išlaidų“, - sakė jis.

Drabužių parduotuvėse nuolaidos mažesnės

Norint įsigyti kai kurių įmonių siūlomas nuolaidų korteles, gali tekti sumokėti ir daugiau. Pavyzdžiui, nuolaidų sistemos Visisavi.lt siūloma kortelė, kurios nuolaidos galioja beveik 2000 vietų, kainuoja 100 litų. Naujos „Laisvalaikio kortelės“, kuri taip pat yra ir debetinė SEB banko kortelė, kaina siekia 150 litų, „DNB daily card“ - banko ir nuolaidų kortelė – 35 litus. Viena pigiausių nuolaidas įvairioms paslaugoms siūlančių kortelių, yra „Omni ID“ - ji klientams išduodama nemokamai, o kortelę praradus už ją teks sumokėti 4,99 litų. Tokias korteles verta pirkti didelį paslaugų kiekį ar labai dažnai perkantiems vartotojams. Be to, jų taikomos nuolaidos dažnai naudingos tik specifinėse vietose apsiperkantiems ar konkrečių pomėgių turintiems, pavyzdžiui, teatre mėgstantiems lankytis klientams.

Lojaliems drabužių ar avalynės parduotuvių klientams siūlomos nuolaidos dažnai gaunamos išleidus tik nemažą sumą pirkiniams. Pavyzdžiui, įsigijus specializuotos galanterijos gaminių ir avalynės tinklo „Verus“ nuolaidų kortelę (gaunamą apsipirkus už 500 litų), 15 proc. nuolaida kitam pirkimui taikoma tik per vieną sezoną apsipirkus už 2000 – 3999 litų. Sporto prekes „Puma“ 10 proc. pigiau bus galima įsigyti tik išleidus daugiau nei 250 litų, 5 proc. nuolaidą drabužių parduotuvės „Mosaic“ prekėms – apsipirkus už 500 litų. Taigi, būnant iš tiesų lojaliu parduotuvės klientu kortelę piniginėje nešiotis verta, tačiau kitu atveju, tikėtina, kad nuolaidos gauti vis tiek nepavyks.

Kortelės naudingos ir prekybininkams

Lojalumo kortelės naudingos ne tik klientams. Pardavėjai, teikiantys jas savo pirkėjams, siūlydami įvairias nuolaidas taip susirenka būrį nuolatinių klientų, naudodami pirkėjų elektroninio pašto adresą ar telefoną teikia reklaminius pasiūlymus. Dėl šios priežasties sutartyje nenurodę papildomos informacijos nesiųsti, gali būti atakuojami būtent tokių pranešimų.

„Viskas priklauso nuo kliento – jeigu norima gauti informaciją iš prekybos tinklą, vykdomas akcijas, tada neišvengiamai teikiami kontaktiniai duomenys ir pan., asmuo pats nusprendžia, kiek duomenų teikti. Prekybos centrai neturi teisės prašyti duomenų, kurie neįtraukti į registruojantis duomenų valdytoju nurodytus asmens duomenis, kuriuos tvarkys“, - sakė Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos (VDAI) Informacijos ir technologijų skyriaus vyriausioji specialistė Aurelija Grikinaitė.

Lojalių klientų kortelės – ir puikus būdas rinkti informaciją apie klientų pirkimo įpročius. Tai pripažįsta ir O. Malaševičienė: „Pradžioje tai (red. pas. kortelė) buvo daugiau įrankis teikti nuolaidas mūsų klientams. Šiuo metu tai būdas specialiais pasiūlymais ir dėmesiu atsidėkoti klientams, kad jie renkasi mūsų prekybos tinklo parduotuves. Įmonei tuo pačiu tai yra galimybė pažinti pirkėjų pirkimo įpročius ir panaudoti tas žinias pritaikant mūsų parduotuves pagal pirkėjų poreikius“. Kortelių naudą pripažįsta ir kiti pardavėjai. „Pagal savo lojalių pirkėjų pirkimo istoriją mes nustatome jų pirkimo įpročius, ir tiems, kurie yra sutikę gauti mūsų pasiūlymus, teikiame išskirtinius, individualius, konkrečius pirkėjų poreikius atitinkančius pasiūlymus“, - sakė V. Lopeta.

R. Stanaitytė-Česnulienė taip pat sakė, jog parduotuvė yra suinteresuota tuo, ką perka jų klientai: „Asmeniniai pirkėjo duomenys mums nėra svarbūs ir mes jų nenaudojam, mums labiau rūpi jo pirkimo įpročiai, kad galėtume pateikti pasiūlymus, kurie juos atitiktų“, - sakė ji. D. Ryliškis pasakojo, kad, pavyzdžiui, jų parduotuvėse norint gauti kortelę jokių duomenų pateikti nereikia: „Norfos“ lojalumo kortelės nėra vardinės: „Gaudamas kortelę, pirkėjas nepildo jokių anketų, nenurodo jokių savo duomenų, tad „Norfa“ pirkėjų duomenimis nedisponuoja“.

Asmens kodo išduoti nebūtina

Duomenys, kurių nereikėtų išduoti įsigyjant lojalumo kortelę – asmens kodas. „Asmens kodas paprastose lojalumo kortelėse yra perteklinė informacija, todėl jos neturi būti. Inspekcija tai yra pareiškusi ne vieną kartą ir šiuo metu dauguma įmonių, siūlančių lojalumo korteles asmens kodo naudojimo atsisakė“, - pakomentavo A. Grikinaitė. Jos teigimu, tik „UAB Palink“ „Iki Premija“ kortelės anketoje yra įtrauktas asmens kodas, tačiau šios skilties pildyti neprivaloma, užtenka nurodyti gimimo datą ir kortelė klientui išduodama ir nenurodžius asmens kodo.

Tais atvejais, kai asmens kodas pardavėjui nurodomas, pavyzdžiui, kai lojalumo kortelė kartu yra ir debetinė kortelė, todėl tapatybę žinoti būtina, pirkėjas turėtų žinoti, kad jo asmens kodas tvarkant duomenis gali būti naudojamas tik gavus duomenų subjekto sutikimą (išskyrus išimtinius atvejus). Be to, jis turi teisę susipažinti su tuo, kaip asmens duomenys yra tvarkomi, neleisti jų tvarkyti arba nurodyti juos sunaikinti ar pašalinti.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (96)