2010 metais Klaipėdos uoste perkauta 8,1 mln. t baltarusiškų (eksportas ir importas) krovinių, o tai ryškus šuolis (22,7 proc.) palyginti su ankstesniais metais: 2009 m. krauta 6,6 mln. t tokių krovinių, 2008 m. – 6,5 mln. t.

V. Dražinas neslėpė, jog Klaipėda Baltarusijai yra labiausiai priimtinas rytinės Baltijos uostas ne tik dėl palankaus atstumo bei gerai funkcionuojančios teikiamų paslaugų sistemos, bet ir dėl gerėjančių tarpvalstybinių santykių, kurių pikas buvo pasiektas praėjusiais metais per Lietuvos Respublikos prezidentės Dalios Grybauskaitės vizitą į Baltarusiją ir jos susitikimą su šios šalies prezidentu Aleksandru Lukašenka, skelbiama bendrovės pranešime.

Pasak V. Dražino, tai, be kita ko, lėmė, kad Klaipėda tapo pagrindiniu uostu Baltarusijos prekių siuntėjams bei gavėjams ir šiuo atžvilgiu pralenkė Latvijos, Ukrainos, Rusijos uostus.

Kalbėdamas apie perspektyvą, ambasadorius užsiminė, jog tarp strateginių Baltarusijos tikslų išlieka naftos tranzitas per Klaipėdos uostą bei galimybė importuoti suskystintas dujas per uostamiestyje planuojamą statyti suskystintų dujų terminalą. Tačiau šalia to kalbama ir apie kitų rūšių krovinių tranzito augimą, išnaudojant visų Klaipėdos uosto krovos kompanijų galimybes.

Šiuos klausimus ketinama aptarti gegužės viduryje Druskininkuose vyksiančiame ekonomikos forume, kurio metu tikimasi surengti ir Lietuvos ministro pirmininko Andriaus Kubiliaus bei naujojo Baltarusijos Vyriausybės vadovo Michailo Miasnikovičiaus susitikimą.

V. Dražinas, be kita ko, paprašė Klaipėdos uosto kompanijų atstovų paruošti forumui medžiagą apie terminalų pajėgumus ir plėtros perspektyvas, idant būtų aišku, ar Klaipėdos uostas bus pajėgus patenkinti augančius baltarusių tranzito poreikius.

Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidentas ir Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos “Bega” vadovas Aloyzas Kuzmarskis savo ruožtu patvirtino, jog mūsų uosto potencialas baltarusiškų krovinių atžvilgiu nėra iki galo išnaudotas.

Juolab kad šiuo metu kai kurios krovos kompanijos investuoja į terminalų plėtrą, o Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija netrukus ruošiasi atnaujinti uosto gilinimo darbus.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją