Pasak Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Teritorijų planavimo mokslo instituto (TPMI) direktorės profesorės Marijos Burinskienės, atliktos studijos rodo, kad galimi tramvajaus maršrutai sostinėje yra Geležinkelių stotis – Santariškės, Pašilaičių Ukmergės g. - Konstitucijos pr. - Geležinkelių stotis, Fabijoniškės - Laisvės pr. - Geležinkelių stotis ir Fabijoniškes - Laisvės pr. - Vaduvos stotelė Žemuosiuose paneriuose.

Vėliau esą galima būtų įvesti dar du maršrutus: Pilaitė – Saulėtekis ir Pašilaičiai – Saulėtekis.

„Autobusai, troleibusai veža daugiausiai 100 žmonių, - sako sostinės vicemeras Romas Adomavičius. - Mes turime turėti tokią transporto priemonę, kuri vežtų mažiausiai apie 200 žmonių, judėtų pakankamai greitai ir intervalai tarp jų būtų nuo 4 iki 6 minučių.“

Vienas iš pasiūlymų – sostinėje įrengti Prancūzijos kompanijos „TransLohr" tramvajų guminėmis padangomis, kuriam reikalingas tik vienas bėgis važiavimo stabilumui užtikrinti.

Pasak pranešimą skaičiusio Strasbūro viešojo transporto departamento vadovo Alaino Giesi, iš bilietų surenkama suma atperka apie trečdalį visos investicijos į tramvajų. Likusios lėšos gaunamos iš savivaldybės dotacijų ir mokesčių, kurias turi mokėti mieste veikiančios įmonės. Bilieto kaina siekia apie 1,5 euro (5,18 litų).

Skelbta, kad tokio tramvajaus statybų kaina - apie 10 mln. eurų (34,53 mln. Lt) vienam kilometrui, todėl, pavyzdžiui, 10 kilometrų ilgio linija nuo Stoties iki Santariškių kainuotų apie 345 mln. litų.

Šiuo metu „TransLohr“ tramvajai važinėja šešiuose Prancūzijos, Italijos ir Kinijos savivaldybėse.

DELFI primena, jog pernai Vilniaus miesto taryba apsisprendė: sostinės gatvių kamščius bus bandoma naikinti įrengiant tramvajų ir greitųjų autobusų linijas. Tačiau koncepcija, kurioje numatoma sostinės viešojo transporto plėtra per ateinančius 30 metų, nenubraukia ir metro idėjos rėmėjų įdirbio.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (9)