„Artimiausiu metu Vilnius pirmasis Europoje pristatys E-oranžinį projektą, t.y. elektrinių dviračių (elektrorolerių, prašome mokytis naujus terminus) nuomos mainų programą. Vilniaus mieste veiks 7 nuomos punktai ir 40 elektrorolerių bus galima išsinuomoti Vilniaus mieste. 1 val. kainuos 10 litų. Kitų metų vasarą mes turėsime oranžinių dviračių nuomos sistemą, analogišką, kaip turi Barselona ir Viena ir t.t.“, - DELFI konferencijoje sakė A. Zuokas, jau 100 dienų vadovaujantis sostinei.

Mero teigimu, didžiąją dalį projektui reikalingų lėšų tikimasi gauti iš privačių rėmėjų.

„Projektas bus finansuojamas didžiąja dalimi iš rėmėjų lėšų. Kiekvienas elktroroleris turės GPS'ą, bus galima jį pasiimti tik su kreditine kortele identifikavus asmenį. Su dviračiais irgi bus ta pati sistema. Visi miestai, kurie įdieginėjo šias sistemas, pradžioje patyrė nuostolių, bet sistemos šiuo metu puikiai veikia“, - tęsė sostinės galva.

A. Zuoko skaičiavimais, projektas kainuos apie 220 tūkst. Lt, iš jų apie 200 tūkst. Lt tikimasi gauti iš rėmėjų.

DELFI primena, kad savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“ jau paskelbė elektrorolerių pirkimo konkursą. Tiesa, bendrovė kol kas ketina pirkti ne 40, o 25 tokias transporto priemones.

Priekinės durys kankina 95 proc. vilniečių

Vilniaus meras taip pat aiškino DELFI skaitytojams, dėl ko atšaukė keleivių laipinimo į viešąjį transportą pro priekines duris tvarką, pasiteisinusią Klaipėdoje ir neseniai įvestą Kaune.

„Čia vertybių klausimas. Aš manau, kad versti žmogų stovėti eilėje yra blogas dalykas. Ir jeigu mes norime kontroliuoti zuikius ir apsisaugoti nuo pažeidėjų, kurių yra keli procentai, dėl to tikrai neturi kentėti kiti 95 procentai“, - į DELFI skaitytojo Lino klausimą atsakė A. Zuokas.

Įlipimo tik pro priekines duris tvarka nustos galioti jau nuo pirmadienio. Kaip DELFI jau skelbė, „Susisiekimo paslaugos“ nesupranta tokio mero sprendimo – esą metus gyvavusi tvarka davė gerų vaisių.

Vilniuje nebeliks troleibusų?

A. Zuokas taip pat pareiškė išsižadantis metro idėjos. Esą miestui reikalingos kitos naujos transporto priemonės. Meras taip pat užsiminė laikantis troleibusus atgyvena.

„Vilniui reikalinga nauja transporto priemonė, nes troleibusai kaip transporto priemonė nugyveno savo amžių. Artimiausiu metu visas viešasis transportas tiek pasaulyje, tiek ir Lietuvoje bus elektrinis, todėl nėra tikslo išlaikyti elektros tiekimo tinklą troleibusams.

Kalbant apie metro - išvados labai aiškios. Šiandien metro Vilniaus miestui nereikalingas, ne tik dėl brangumo, bet ir dėl to, kad nėra tokio keleivių srauto. Galbūt kada nors taip, bet artimiausiais metais – ne“, - teigė A. Zuokas.

Galimybių studija dėl naujų transporto rūšių sostinėje turėtų būti pristatyta artimiausiais mėnesiais. Panašu, kad metro nebeliko tarp favoritų.

Dėl šilumos kainų kreipsis į Vyriausybę

DELFI skaitytojų paklaustas, kaip įgyvendins savo pažadą mažinti šilumos kainas, meras akcentavo, kad tai padaryti įmanoma tik didinant biokuro ir mažinant dujų suvartojimą. Tiesa, jis pareiškė turinti siūlymų, kurie sąskaitas už šilumą sumažintų dar šiemet, tačiau tam esą reikalinga ir miestiečių pagalba.

„Turime parengę siūlymą, kaip Vilniuje galėtų mažėti šilumos kainos dar šį rudenį. Bet kad Vyriausybė tai išgirstų, reikės Jūsų, vilniečiai, pagalbos. Vietą ir laiką pranešime atskirai“, - sakė A. Zuokas.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją