Baltarusijos draudimas išvežti degalus ir kai kurias kitas prekes Lietuvoje buvo sutiktas dvejopai. Degalinių valdytojai ir legaliai parduodamą benziną bei dyzeliną perkantys vairuotojai apsidžiaugė, kad bus užsuktas į Lietuvą plūstančių degalų kontrabandos čiaupas. Tuo metu Dzūkijos gyventojai ir sunkiai galą su galu suduriantys piliečiai gailėjosi praradę papildomų, o kartais ir vienintelių pajamų šaltinį bei galimybę pigiau pasipildyti automobilio baką.

Tokios griežtos priemonės lyg ir turėjo sumažinti Lietuvoje išsikerojusią nelegalią prekybą degalais, tačiau degalinių tinklo "Lukoil" generalinis direktorius Ivanas Paleičikas gana skeptiškai įvertino tokią galimybę. Jo manymu, dalis anksčiau į Baltarusiją kursavusių "verslininkų" ims važinėti į Kaliningrado sritį. "Iš Baltarusijos išvežti uždraudė, o iš Kaliningrado - ne. Lietuvos gyventojai ten kaip anksčiau, taip ir dabar vyksta pirkti pigesnių degalų. Jei būtų uždrausta išvežti juos ir iš Kaliningrado, tada padėtis tikrai pasikeistų, bet to nebus", - svarstė pašnekovas.

Pasak I.Paleičiko, gerokai rimtesnis apynasris degalų kurjeriams būtų Vyriausybės planuotas apribojimas apmokestinti šeštą ir kitus tolesnius kartus per mėnesį valstybės sieną kertančių vairuotojų automobilių bakuose įvežamą benziną ar dyzeliną.

Pastaraisiais mėnesiais litras nelegaliai parduodamo benzino kainavo 3,70-3,90 lito, litras dyzelino - 3,40-3,70 lito, taigi beveik litu pigiau negu Lietuvos degalinėse, bet daugiau kaip litu brangiau nei Baltarusijoje.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją