Darbai naujuoju būdu 4 kilometrų ruože vykdomi vadovaujantis sutartimi su Lietuvos automobilių kelių direkcija. Sutarties kaina su PVM – 0,598 mln. Lt. Darbai turi būti baigti iki 2011 m. spalio 03 d., skelbia bendrovė.

“Paviršiaus apdaras yra labai svarbus kelio konstrukcijos priežiūrai, nes apsaugo dangos paviršių nuo drėgmės įsiskverbimo, kitų oro sąlygų neigiamo poveikio. Įrengus paviršiaus apdarą pagerinama kelio dangos būklė, nes sumažėja jos defektų, pagerėja matomumo sąlygos naktį ir drėgnu oru, kelio paviršius tampa atsparesnis slydimui arba šliaužimui”, - sakė AB ”Panevėžio keliai” techninis direktorius Vilius Gražys.

Paviršiaus apdaras – tai kelio dangos padengimas plonu sluoksniu, susidedančiu iš ne mažiau nei vieno rišamosios medžiagos sluoksnio ir skaldelės sluoksnio. Įprastu būdu paviršiaus apdaras rengiamas paklojant sluoksnį rišamosios medžiagos ir užpilant jį skaldele.

Įdiegus naująją technologiją paviršiaus apdaras įrengiamas paklojant pirmąjį rišamosios medžiagos sluoksnį (moidifikuotą bitumo emulsiją), ant jo paskleidžiant sukapotą stiklo pluoštą, po to klojant antrąjį rišamosios medžiagos sluoksnį. Paskutiniame etape pilama skaldelė ir sutankinama.

Ši paviršiaus apdaro įrengimo technologija leidžia atsisakyti išlyginamojo sluoksnio įrengimo, kas yra būtina naudojant įprastą technologiją, o stiklo pluoštu armuotas paviršiaus apdaras yra atsparesnis ir ilgaamžiškesnis.

Nuo 2006 metų grupė AB “Panevėžio keliai” darbuotojų Estijoje stebėjo bandomuosius stiklo pluoštu armuoto paviršiaus apdaro įrengimo darbus ir tokiu būdu atnaujinto kelio atsparumą dėvėjimuisi. Stebėtame ruože iki remonto kelio danga buvo sutrūkinėjusi - “krokodilo odas” efektas. Prieš įrengiant paviršiaus apdarą armuotą stiklo pluoštu, kelio dangos profilis bei lygumas nebuvo atstatinėjami, nebuvo vykdomas paviršiaus siūlių bei įtrūkimų remontas.

Po penkerių bandomojo ruožo stebėjimo metų buvo padaryta išvada, kad stiklo pluoštu sustiprintas paviršiaus apdaras dar labiau prailgina kelio eksploatacijos laikotarpį ir tinka naudoti mūsų klimato sąlygomis. Pirmoji ir kol kas vienintelė Lietuvoje šią technologiją įdiegė AB “Panevėžio keliai”. Investicijos į naująją technologiją siekia milijoną litų.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją