Kaip pirmadienį pranešė naujienų agentūra "Xinhua", dėl minėto mokesčio įvedimo buvo uždrausta ir didinti lėktuvų bilietų kainas.

Kinijos civilinės aviacijos administracija (CAAC) agentūrai pareiškė, kad ekologinio mokesčio įvedimas ES šalyse ne Europos kompanijų atžvilgiu prieštarauja įstatymams. CAAC pastebėjo, kad Kinija "imsis visų būtinų priemonių, siekiant apsaugoti savo kompanijas ir piliečius". CAAC taip pat pareiškė, kad toks ES valdžios sprendimas neigiamai atsilieps visos pasaulinės aviacijos transporto rinkai.

Valstybinė Kinijos žiniasklaida anksčiau įspėjo, kad ES schema "pažeidžia nacionalinį suverenumą, tarptautines aviacijos sutartis, be to, ji atves prie prekybos karo" sektoriuje.

Kinija baiminasi, kad jos aviacijos sektorius turės sumokėti papildomai 125 mln. JAV dolerių per metus už skrydžius iš ar į Europą ir kad iki 2020-ųjų ši suma bus beveik keturgubai didesnė.

Kaip jau minėta, šis mokestis Europos Sąjungoje įsigaliojo nuo sausio 1 dienos. Prieš jį pasisakė daugiau nei dvidešimt šalių, tarp jų - Kinija, Indija, Rusija ir JAV.

JAV kompanijos mėgino užginčyti mokesčio įvedimą teisme, tačiau 2011 m. gruodį Europos teismas pripažino šią rinkliavą teisėta.

Sprendimas dėl papildomo ekologinio mokesčio aviacijos bendrovėms buvo priimtas vadovaujantis Kioto protokolu. Dokumentas buvo pasirašytas Kioto mieste 1997 metais. Kai kurios šalys, įskaitant JAV ir Kiniją, dokumento nepasirašė.

Šaltinis
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją