A. Zuokas pripažino, kad 2001 m. diegti tokią dviračių nuomos sistemą buvo per anksti. „Galbūt 2001 m. projektas buvo naivus, su dideliu pasitikėjimu, bet šiandien sistema, kuri yra įdiegta, ji ir prižiūrės, kas ima, nes galėsite pasiimti dviratį tik su kreditine banko kortele arba su specialiai adaptuota vilniečio kortele, taigi kiekvienas dviračio paėmimas bus identifikuotas su konkrečiu asmeniu“, - sakė Vilniaus meras.

Pirmoji valanda – nemokamai

Planuojama, kad įdiegus naująją sistemą sostinėje iš viso veiks 35 dviračių nuomos punktai, kuriuose sostinės gyventojai ir svečiai galės išsinuomoti 300 dviračių. Vėliau jų bus nupirkta dar 50. Šiais dviračiais galės važinėtis visi personalizuotos „Vilniečių kortelės“ ar kreditinės banko kortelės savininkai – taip siekiama dviračius apsaugoti nuo niokotojų ir vagių. Dokumentus sostinės gyventojai ir svečiai turės pateikti specialiuose terminaluose.

Planuojama, kad pirmąją valandą dviračiu bus galima važinėtis nemokamai, antrąją teks sumokėti – 10 litų, po to už kiekvieną valandą – po 15 litų. Nuskaitomas rezervacijos mokesčio dydis dar nenustatytas. „Bus galima turėti specialiai parengtą „Vilniečio“ kortelę, kuri veiktų susieta jau su konkrečiu asmeniu. Tie, kurie yra paslaugos vartotojai, jiems greičiausiai nereikės užstato, o kreditine kortele yra įvairūs pavyzdžiai nuo 100 iki 150 eurų“, - įvardijo A. Zuokas.

Dviratį išsinuomoti bus galima nuo kovo iki spalio mėnesio arba kol leis oro sąlygos. „Daugiausiai tai apima miesto centrinę dalį, tai yra Žvėrynas, Šnipiškės, Senamiestis, Naujamiestis ir Antakalnio pradžia. Jei sistema veiks gerai, kad ji patinka miestiečiams būtų galima kalbėti apie didesnę sistemos plėtrą“, - apie terminalų vietas kalbėjo Vilniaus meras.

Dviračius keis į reklamos plotą

A. Zuokas sakė, kad pasimokius iš anksčiau buvusių bandymų įdiegti oranžinių dviračių nuomos sistemas 2001 m. ir 2007 m. dabar ši bus tobulesnė nei anksčiau – geresni bus ir patys dviračiai. „Metų pradžioje sistema bus diegiama ir oranžinis grįžta į miesto gatves. Grįžta saugus, su priežiūra, su techniniais parametrais“, - kalbėjo Vilniaus meras. „Dviratis turi skambutį, tris bėgius, kurie automatiškai reguliuojasi, yra apšvietimas. Galima dviratį pastatyti ant kojelės“, - naująjį miestiečių dviratį apibūdino A. Zuokas.

Oranžinių dviračių pristatymo metu kalbėta, kad analogiška sistema jau veikia ir Briuselyje, Paryžiuje, Dubline, Vienoje bei kituose Europos miestuose. „Ši sistema yra pirmoji Baltijos šalyse ir nei Ryga, nei Talinas šios sistemos neturi. Kaip miesto gyventojai galime pasidžiaugti, kad Vilnius ši sistemą turės“, - sakė „JCDecaux“ vadovė Žaneta Fomova.

Pabrėžiama, kad atgimęs oranžinių dviračių projektas miestui papildomų lėšų nekainuos, nes jį Vilniaus miesto savivaldybė įgyvendina kartu su įmone „JCDecaux“. Ši sistemą mainais diegs į reklamos plotus mieste. „Dviračių sistema dengiama lauko reklamos pajamomis ir šis projektas yra viena iš sudėtinių dalių“, - kalbėjo A. Zuokas.

Žadama, kad naujoji dviračių nuomos sistema bus įdiegta 2013 m. Ja naudotis bus galima specialiais terminalais, priglaudus kortelę ir pasirinkus paslaugą „Dviračių nuomą“. Dviračiu pasivažinėjus, jį reikės grąžinti į artimiausią terminalą ir tuomet mokėjimas bus sustabdomas. „Progresas yra ir technologinis, ir dizaino prasme“, - lygindamas 2001 m. ir 2013 m. miestiečiams siūlomus dviračius sakė A. Zuokas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (197)