Kol kas į uostamiesčio gatves išriedės trys, o vėliau dar du tokie autobusai, kurie važiuos naudodami suslėgtas gamtines dujas.

„Dalyvaujam eksperimente. Lietuvoje su tokiu kuru dar niekas nevažiuoja“, – LTV „Panoramai“ pasakojo Klaipėdos autobusų parko generalinė direktorė Jelizaveta Daugininkienė.

Pasak specialistų, suslėgtos gamtinės dujos mažiau teršia aplinką. Lyginant su dyzelinu, išmetama apie 90 proc. mažiau sieros dvideginio, beveik perpus mažiau anglies monoksido, o anglies dvideginio, šiltnamio efektą didinančių dujų, tarša mažėja šeštadaliu.

Taip pat mažėja galimybė mieste formuotis vasaros smogui.

Suslėgtas dujas tiekianti bendrovė neatskleidžia šio kuro kainos, tačiau teigia, kad jis beveik perpus pigesnis už dyzeliną.

„Pagal pasaulinę arba europinę praktiką, pagal pačių dujų kainą ir darbo sąnaudas, sąnaudos siekia 50 proc. naftos produktų kainos. Tačiau į kainą įskaičiuojamos ir investicijos, todėl ji yra truputėlį didesnė. Vis dėl to kaina lieka mažesnė nei dyzelino“, – teigė bendrovės „SG dujos“ generalinis direktorius Virginijus Korsakas.

Kol kas ekologiškais degalais autobusų bakai pildomi dujų įmonės teritorijoje įrengtoje kompresorinėje stotyje. Vėliau ketinama statyti degalinę.

Projektui pasiteisinus, ekologiškas kuras uostamiestyje bus naudojamas maždaug kas penktame parko autobuse.