Ro-ro keltas iš Ust Lugos uosto į Kaliningradą negalėjo išplaukti nuo kovo 4 dienos ilgiau kaip savaitę. Atliktos pasienio ir muitinės procedūros neleido keleivių išlaipinti. Sankt Peterburgo - Helsinkio linijos ro-ro kelto "Princess Maria" laivybos sezonas, turėjęs prasidėti nuo kovo 8 dienos, po pirmo reiso nutrauktas savaitei.

Danijos konteinerių laivybos milžinės kompanijos "Maersk" atstovas Sankt Peterburge, agentūros "Seanews" teigimu, praėjusią savaitę netgi domėjosi galimybe pakeisti Rusijos įstatymus, kad jos teritorijoje galėtų dirbti užsienio, konkrečiai - Danijos, ledlaužiai. Nuo kovo 14 dienos šiame uoste atidaryta "karštoji linija" laivų savininkams ir agentams pasidomėti, kada laivas bus įvestas į uostą ar galės išplaukti.

Sankt Peterburgo uosto vadovybė nuogąstauja, kad 2012 metų navigacija bus dar sunkesnė, nes Ust Lugoje atsidarys 2 nauji terminalai - konteinerių ir naftos.

Ką tik pasibaigusią žiemą Klaipėdai išsiskirti rinkoje padėjo gamta. Visus aukščiau į šiaurę nuo Liepojos esančius uostus buvo sukaustęs ledas. Tai atspindi ir krovos rezultatai. Tačiau mūsų kaimynai, naudoję po vieną ledlaužį, taip ilgai trunkančių laivybos sunkumų, kokie iki šiol, kovo viduryje, tebesitęsia šiaurinėje Suomių įlankos dalyje, nepatyrė.

Su Ust Lugos uostu siejami Rusijos ekonomikos plėtros Šiaurės Vakarų regione planai. Pernai Ust Lugos uoste perkrauta 11,8 mln. tonų krovinių, o šiemet jų srautas padidėjo ketvirtadaliu.