Kruizų verslui ekonominė krizė truko ilgai – pusantrų metų, o šiemet nerimo tarp turistų pasėjo ir kruizinio laivo „Costa Concordia“ katastrofa.Vis dėl to teigiama, kad kruizinė laivyba atsigauna.

„Populiarėja kruizai šeimoms, trumpesni kruizai, nes ne visi gali sau leisti labai ilgus kruizus dėl darbų. Stebima ir priešinga tendencija – populiarėja kruizai aplink pasaulį. Ilgi kruizai taip pat turi savo klientus, kaip ir nauja rūšis – upiniai kruizai“, – pastebėjo Klaipėdos turizmo ir kultūros informacijos centro vadovė Romena Savickienė.

Specialistų teigimu, pernai kruizinė laivyba Baltijos jūros regione išaugo daugiau kaip 13 procentų. Šiemet prognozuojamas kuklesnis, perpus mažesnis augimas.

Šį sezoną, kuris prasidės gegužės viduryje ir truks iki spalio, Klaipėda planuoja priimti apie 30 tūkst. kruizinių laivų keleivių – 40 proc. daugiau nei pernai. Užsuks mažiausiai 43 laivai.

„Džiaugiamės, kad į uostą jau pradeda sugrįžti ir buvusios kruizinės linijos. 2013 metais į mūsų uostą atplauks vienas „Royal Caribbean“ laivas, vėl iš naujo pasirinksiantis mūsų regioną ir mūsų miestą“, – kalbėjo R. Savickienė.

Susigražinti keleivius, pasak specialistų, padėjo tai, kad kruizų kompanijos sumažino bilietų kainas. Deja, šią vasarą atplaukusiems į Lietuvos uostamiestį, be tradicinių išvykų, naujų lankytinų vietų nenumatoma.

„Pramogų trūksta. O pramogos, kaip žinote, yra sukuriamas dalykas, jos praktiškai visos yra dirbtinės, t. y. priklauso nuo žmogaus iniciatyvaus mąstymo, nuo verslininko požiūrio į šitą dalyką. Nes valstybė pramogų, be abejo, nekurs. Reiškia, iniciatyva atiduodama į verslininkų rankas“, – teigia Klaipėdos universiteto Rekreacijos ir turizmo katedros vedėja prof. dr. Aušrinė Armaitienė.

Skaičiuojama, kad vienas kruizo turistas per dieną mūsų šalyje palieka apie 200 litų.