„Automobilių pramonės atstovų teiginys yra toks, kad automobiliai yra gaminami pagal galiojančius kuro standartus. Jeigu mes kalbame apie įstatymo nuostatą, kuri neturi tokio standarto, tai reiškia, kad, sugedus naujam automobiliui, kuris dar turi visas garantijas, kaltas liks kuro tiekėjas. Gali būti, kad tuomet gamyklinės garantijos bus nutrauktos, nes automobilių eksploatacijos dokumentacijoje, būtent techniniame pase, yra aiškiai parašyta, kad dyzeline esanti biodegalų dalis negali viršyti 7 proc.“, – sakė L. Vosylius.

Be to, dėl didesnio nei 7 proc. biologinių degalų kiekio dyzeline sunkumų esą gali kilti ir vežėjams, ir ūkininkams.

„Vežėjų atstovai išvis kalba apie tai, kad Lietuvai reikėtų siūlyti atsisakyti privalomo degalų maišymo. Taip, mes suprantame, kad turime direktyvinį įsipareigojimą iki 2020 m. pasiekti tam tikrą biodegalų suvartojimą šalyje. Estija iki šios dienos nemaišo biopriedų į degalus. Jie niekur neskuba, o mes kažkodėl esame pirmūnai, kurie įsivedame privalomą maišymą, tada pasinaikiname lengvatas biopriedams, dabar stengiamės – matyt, pataikaudami biodegalų gamintojams – padidinti biopriedų dalį degaluose. Tiek vežėjai, tiek ūkininkai teigia, kad netgi esant reikalavimui maišyti 5 proc. biodegalų į dyzeliną, atsirado problemų, ir nauji traktoriai, būtent – jų filtrai, pradėjo kimštis, todėl jie su siaubu laukia to dyzelinio kuro, kuriame bus ne mažiau kaip 7 proc.“, – tikino L. Vosylius.

Kad šiuo metu europiniuose standartuose ir direktyvose yra numatytas iki 7 proc. biologinių priedų turinčio dyzelino naudojimas automobiliuose, pripažino ir Energetikos ministerijos Energijos išteklių skyriaus vedėjas Dainius Bražiūnas. Vis dėlto, pasak jo, patikimų duomenų, ar dyzelinas, kurio sudėtyje esama daugiau kaip 7 proc. biologinių priedų, gali gadinti automobilių variklius, dar nėra. Neatmetama galimybė, kad labiausiai toks dyzelinas galėtų kenkti senų automobilių varikliams.

„Nauji varikliai galbūt yra labiau pritaikyti, bet problema yra senas mūsų automobilių parkas, kuriam galbūt tie biodegalai kenkia ir daugiau: nepritaikytos tarpinės, biodegalai yra sausesni ir pan. Galbūt 5 proc. yra ta riba, kuri dar nekenkia, apie 7 proc. dar galima būtų diskutuoti, reikėtų klausti ekspertų nuomonės“, – sakė D. Bražiūnas.

Primename, kad pagal Atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymą biologinių priedų kiekis dyzeline turėtų sudaryti ne mažiau kaip 7 proc.