„Nemato pėsčiųjų, sustojusios transporto priemonės ir tada staigiai bando išvengti susidūrimo. Šiais atvejais dažn
iausiai aiškina: kalbėjausi telefonu arba nukrito telefonas, lenkiausi paimti“, – sako Alvydas Katkauskas, Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos biuro viršininkas.

Kalbantiesiems telefonu vairuojant bauda siekdavo nuo 50 iki 150 Lt. Nuo kovo 1-osios ji didėja nuo 100 iki 300 Lt. Tačiau šiuo atveju griežtinamos dar ir taisyklės.

„Jeigu automobilio vairuotojas šneka telefonu ir bando kažkur sustoti, bet neišjungia variklio, tai automobilis gali pajudėti. Todėl [taisyklė] yra sugriežtinta ir atsiranda sakinys, kad transporto priemonė turi būti būtent išjungtu varikliu. Tada galima naudotis telefonu“, – teigia A. Katkauskas.

Pareigūnai sako, kad iki šiol gaišdavo laiką ieškodami pažeidėjo, kuris vairuodavo ne jam priklausančią transporto priemonę. Automobilio savininkai dažnai išsisukinėdavo, esą tik iš matymo pažįstantys žmogų, kuriam paskolino automobilį.

Nuo antradienio pareigūnų darbas gerokai supaprastės, o už kelių eismo taisyklių pažeidimus atsakys automobilio savininkas.

„Jeigu tai bus juridinis asmuo, tai pažeidimas bus nukreipiamas į įmonę ir į vadovą. Vadovas turės per tris dienas informuoti policijos padalinį, kas tuo metu naudojosi šita transporto priemone.

Jeigu šito nepasakys, bus nukreiptas šitas pažeidimas į įmonės vadovą, kuris bus baudžiamas bauda nuo 300 iki 1000 Lt“, – sako A. Katkauskas.

Griežtinama ir vairuotojų, vežančių keleivius, atsakomybė. Autobuso vairuotojui, nesustojusiam ir perėjoje nepraleidusiam pėsčiojo, gresia ne 50 ar 100 Lt bauda, kaip eiliniam vairuotojui, o net iki penkių kartų didesnė.