Motociklininkų klubo „Harley-Davidson Club Baltija“ prezidentas Silverijus Baliūnas sako, kad pagal dabartinę pataisų redakciją apmokestinta būtų dauguma motociklų, bet nebūtinai patys brangiausi.

Silverijus Baliūnas
„Bus apmokestintos vadinamosios „britvos“. Taigi išeis įdomus dalykas, kad bus apmokestintas paprastas sportinis motociklas, kuris nėra brangus, nors yra tikrai prabangių motociklų, kurių galia nesiekia 50 kW. Mažiausias „Harley-Davidson“ modelis nesiekia 50 kW, tačiau kainuoja apie 50 tūkst. Lt, o paprastas „Yamaha“ arba „Suzuki“ sportinis motociklas, kurį padėvėtą galima nusipirkti už 5 tūkst. Lt, viršija 50 kW“, – pavyzdį pateikė jis.

Pašnekovo nuomone, šio mokesčio pasekmė labai aiški – šalyje sumažės motociklų.

„Kas nenorės mokėti mokesčio, tas parduos motociklą. Bus tokių, kurie važinės su neregistruotais, perdirbtais. Nieko čia nebus ir pajamos bus visiškai mažos“, – svarstė „Harley-Davidson Club Baltija“ prezidentas.

S. Baliūnas apgailestauja, kad nauju mokesčiu žmonės bus dar labiau atgrasomi važinėtis motociklais.

„Mūsų nuomone, tai nėra teisinga, nes tai darys įtaką motociklų sportui. Motociklas ne prabangos prekė. Labai gaila, kad neskatina važinėti su ekologišku transportu, kuriam reikia daug mažiau kuro nei automobiliui. Jis sunaudoja mažiau padangų, mažiau teršia aplinką, padeda spręsti spūsčių problemą. Be to, su motociklu važinėji tik pusę metų. Taigi apmokestinti norima pusę metų garaže stovinčią transporto priemonę, kuri garaže nei teršia, nei važiuoja. Tiesiog nėra logikos“, – kalbėjo pašnekovas.

Galvoja apie protestą

Sporto klubo „Coffee Racers“ atstovas Jaroslavas Buinauskas sako, kad mokestis užguls kone 100 proc. „britvų“ nepriklausomai nuo jų pagaminimo metų ir daugumą gatvės („street“) tipo motociklų.

„Pagal dabartinį pasiūlymą, 1999 metų „britva“ bus apmokestinta šiuo mokesčiu, tuo metu šių metų „Indian“ motociklas, kurio vertė gali būti per 100 tūkst. Lt, nebus apmokestintas. Tuo metu „street“ tipo motociklai yra pagrindinė transporto priemonė vasarą, kai žmonės važiuoja siekdami sutaupyti, mažiau teršti aplinką, mažinti spūstis, dabar ims juos ir apmokestins“, – DELFI kalbėjo jis.

Pašnekovas skaičiuoja, kad nelogiškai skaičiuojamas ir būsimojo mokesčio dydis.

„Mes esame labai priešiškai nusiteikę prieš šį mokestį. Jis yra parengtas visiškai nelogiškai. Jeigu kalbame apie motociklo, kaip prabangos prekės apmokestinimą, logika turėtų būti tokia, kad kas turi brangesnį motociklą, tas turėtų daugiau sumokėti. Pagal dabartinį siūlymą, žmogus turintis street tipo 2003 m. motociklą, kurio vertė 5-6 tūkst. Lt, turės sumokėti apie 500 Lt mokesčių per metus, o asmuo, turintis apynaujį „Harley-Davidson“, kurio vertė yra 70 tūkst. Lt, turės sumokėti apie 600 Lt“, – pavyzdį pateikė J. Buinauskas.

Pašnekovo nuomone, teisingiau mokestį būtų taikyti pagal motociklo vertę, pavyzdžiui, nuo 30-40 tūkst. Lt.

„Jeigu mes kalbame apie galią, brangiausi motociklais dažniausiai nėra tie labai galingi Šiuo atveju vadinamieji „čioperiai“ yra kur kas brangesni nei kiti, o jie nebūtinai turi baisiai daug kilovatų“, – teigė jis.

„Coffee Racers“ atstovo teigimu, motociklininkų bendruomenė svarsto galimybę rengti protestą ir kartu dar viliasi sutarti su pataisas rengusiu Seimo nariu Vitu Matuzu pakeisti įstatymą.

Apmokestinus prabangias transporto priemones į biudžetą per metus tikimasi surinkti 38 mln. Lt.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją