Nuo tarybinių laikų likęs primityvus mokestis už kelionę - kai keleiviai įsigyja viešojo transporto bilietus spaudos kioskuose, ar tiesiog iš autobuso vairuotojo - Šiauliuose vis dar kasdienybė.

Šiauliuose apie elektroninio bilieto sistemos įdiegimą vis dar tik diskutuojama.

Naujos sistemos privalumai ir trūkumai aptarinėjami jau antrą kartą, mat vos prasidėjus sunkmečiui planų atsisakyta dėl sudėtingos ekonominės situacijos. Krizė kažkodėl nepaveikė kitų didmiesčių, t.y. Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos savivaldybių apsisprendimo. Ten sistema jau veikia ir didžioji dalis darbų atlikta ne už savivaldybių, o už Europos sąjungos lėšas.

Šiaulių savivaldybėje visuomeninio transporto problemoms spręsti jau sudaryta darbo grupė, kurios atstovų nuomone elektroninio bilieto sistemą diegti vis tik reikia.

Nors savivaldybė - už elektroninį bilietą, tačiau lėšų tam skirti nežada, esą finansinė situacija ir taip jau labai sudėtinga. Kelis milijonus kainuojančią elektroninio bilieto sistemą esą galėtų įdiegti nebent miestui pavaldi didžiausia keleivių vežėja, bendrovė „Busturas“.

Elektroninių bilietų privalumus vardinti galima ilgai. Tas pats banko kortelę primenantis bilietas atstotų ir vienkartinį talonėlį ir mėnesinį, savaitę, ar kelias dienas galiojantį bilietą.

Važiuojantys trumpesnius atstumus už kelionę miesto transportu mokėtų pigiau, stotelėse keleiviai matytų kiek laiko liko iki kito autobuso, o bilieto sąskaitą būtų galima papildyti ne tik kioskuose, bet ir internetu. Vežėjai galėtų lengvai kontroliuoti, ar vairuotojai laikosi grafiko, galėtų nesunkiai įvertinti keleivių srautus.

Šaltinis
Šiaulių apskrities televizija
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)