Iki šiol nepatekęs į akiratį vienintelis Europoje išlikęs ilgiausias siaurasis geležinkelis verslininkams labai parūpo gavus 8 mln. europinių lėšų. Ginčas dėl jo pastatų, stotelių ir bėgių rekonstravimo persikėlė į teismus.

„Panevėžio statybos trestas“, konkursą rengusios tuometinės Panevėžio viršininko administracijos atmestas kaip netinkamas rekonstruoti kultūros paveldo objektą, siekia panaikinti darbų sutartį su jį laimėjusia bendrove.

„Buvo pažeistos materialinės teisės normos, o atsižvelgiant į Aukščiausiojo teismo praktiką, esant tokiems pažeidimams, sutartis yra niekinė. Faktiškai Apeliacinis teismas turėjo konstatuoti niekinio sandorio faktą, tačiau to nepadarė ir, manome, prokuratūra tinkamai ėmėsi veiksmų tam, kad būtų apsaugotas viešasis interesas“, – sako Andrius Ziniukas, „Panevėžio statybos tresto“ bendrovės vyr. juristas.

Anksčiau teismas pripažino konkursą neskaidriu, tačiau netaikė laikinųjų apsaugos priemonių, todėl laimėjusi bendrovė „Pireka“ jau atliko darbų už 2 mln. litų.

„Vyksta nuožmi kova dėl kiekvieno objekto, nes viešieji pirkimai yra pagrindinis užsakymų šaltinis. Ir kai Vilniaus bendrovė bando įsiveržti į Panevėžio apskrities rinką, gauname tokį pasipriešinimą“, – teigia bendrovės „Pireka“ atstovas Ilan Ostovskij.

Liepą panaikinus apskritis, siaurasis geležinkelis atiteko Susisiekimo ministerijai.

„Susisiekimo ministerija palieka ginčą spręsti teismui, bet pripažįsta, kad pats projektas yra prioritetinis, nes tą pripažino ir Lietuvos Vyriausybė“, – sako Susisiekimo ministerijos atstovė Jurgita Šoblinskienė.

Jei lėšos nebus panaudotos iki kitų metų, jas gali tekti grąžinti. Ministerijos atstovai sako, kad pasibaigus bylai prašys Verslo paramos agentūros pratęsti terminą dėl paramos teikimo. Už 8 mln. litų numatyta rekonstruoti penkių stočių pastatus, Panevėžio depą, dalį geležinkelio atkarpos bėgių.