Susisiekimo ministro Eligijaus Masiulio įsakymu Vilniaus miesto savivaldybei šiam tikslui paskirta beveik 11,5 mln. litų ES sanglaudos fondo paramos.

„Be šių transporto priemonių, artimiausiu metu už mūsų skirtas ES paramos lėšas sostinė ketina įsigyti dar 19 ekologiškų autobusų. Planuojama, kad jie pasieks Vilnių kitų metų vasarą. Iš viso Vilniaus viešojo transporto parkas pasipildys 37 naujais autobusais“, – sakė ministras E. Masiulis.

Beveik pusė sostinės autobusų, net 178 iš 376, yra senesni nei 15 metų. Vidutinis autobusų amžius siekia daugiau nei 13 metų, tuo tarpu kituose Europos miestuose – 6–8 metus. Didžioji dauguma senesnių autobusų yra „Karosa“ markės, gamintojų rekomenduojamas jų eksploatavimo laikas yra 10 metų. Šie autobusai neatitinka ES ekologinių reikalavimų, tampa pavojingi priešgaisrinio saugumo požiūriu.

Įgyvendindami ekologiško viešojo transporto plėtros projektus, naujų autobusų jau įsigyja ir kiti Lietuvos miestai. Kaunas perka 24 suspaustas gamtines dujas naudojančius autobusus, Klaipėda planuoja įsigyti 12, Šiauliai – 8 tokius autobusus. Panevėžio autobusų parką papildys šeši hibridiniai elektra ir dyzelinu varomi autobusai.

Iš viso 2007–2013 m. laikotarpiu Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Panevėžio miestų viešojo transporto parkus turėtų papildyti 87 ekologiškos transporto priemonės. Miestuose bus atnaujinama viešojo transporto infrastruktūra, nutiesti arba rekonstruoti beveik 22 km dviračių takų. Šiam tikslui suteikiama ES parama sieks beveik 75,4 mln. litų.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (9)