Už tolesnį jo svarstymą balsavo 72 Seimo nariai, prieš – 16, 34 susilaikė.

Vienas iš projekto iniciatorių konservatorius Vitas Matuzas laikosi nuomonės, kad vargingi žmonės galingų automobilių ir motociklų neperka.

„Nors daugelis Europos Sąjungos šalių turi šį mokestį, Lietuvoje jis yra naujas dalykas. Gal dėl to jis ir kelia daug diskusijų. (...) Matyt, visi sutiks, kad vargingi žmonės neperka automobilių, kurie nuolat brangstančius degalus ryja kibirais. Motociklai, jachtos ir lėktuvai taip pat nėra tos transporto priemonės, kurias galima būtų laikyti būtinybe. Apie jas tikrai negalvoja tie, kurie vos suduria galą su galu“, – pristatydamas projektą sakė jis.

V. Matuzas tvirtino, kad automobilio galia ir jo amžius buvo pasirinkti todėl, kad Lietuvoje nėra valstybinio transporto priemonių registro pagal vertes. Taigi ir nėra, kaip kitaip paskaičiuoti mokestį.

Siūlė apmokestinti ir arklius

Opozicinės „Tvarkos ir teisingumo“ frakcijos narys Andrius Mazuronis projektą vadino komišku, nes po mokesčiu esą pakliūva „Subaru“, bet jis nelies BMW ar „Audi“.

„Situacija yra komiška, kai į jūsų apibrėžimą patenka penkerių metų „Subaru“ automobilis, kurio vertė yra 30 tūkst. Lt, tačiau nepapuola „Range Rover“, „Toyota Land Cruiser“, BMW, „Audi“ automobiliai, kurių vertė yra 200 tūkst. Lt ir daugiau. Ar jūs nepavargote teikti tokius įstatymų projektus, kurie yra visiškai neišdiskutuoti ir labai kertasi su logika. Ar nemanote, kad viešųjų ryšių akcija ir kovojimas su tariama prabanga jums gali duoti ne tiek naudos kiek žalos“, – klausė jis.

Liberalų sąjūdžio lyderis Eligijus Masiulis perspėjo, kad dėl šio mokesčio gali padidėti žuvusiųjų keliuose skaičius, nes žmonės gali persėsti į senesnius automobilius.

„Man atrodo, kad ydingiausias dalykas šiame projekte yra tai, kad rišamasi prie automobilio galingumo ir amžiaus, o ne prie vertės. Tokiu būdu mes labai iškraipome visą sistemą, nes neskatiname naudotis naujais ir ekologiškesniais automobiliais, galime padidinti žuvusiųjų skaičių keliuose, nes žmonės bandys persėsti į senesnius automobilius. Taip pat 8-9 metų galingas automobilis nebūtinai yra brangus“, – kritikavo liberalas.

Socialdemokratas Mindaugas Bastys pabrėžė, kad mokestį gali tekti susimokėti ir pensininkui.

„Akivaizdu, kad klausimas yra ne iki galo išdiskutuotas. Kalbama apie prabangos mokestį, tačiau jis gali paliesti kiekvieną, kuris turi mažas pajamas. Mokestį turės mokėti tas pats pensininkas, vairuojantis seną galingą automobilį“, – kalbėjo jis.

„Tvarkos ir teisingumo“ frakcijos narys Remigijus Žemaitaitis juokais klausė, kodėl neapmokestinti brangūs arabų veislės arkliai: „Pagal kelių eismo taisykles, važnyčiotojas yra eismo dalyvis. Man kilo klausimas – yra arabų veislės žirgai, kurių kaina svyruoja nuo 40 tūkst. eurų iki 100 tūkst. eurų, ar jie bus apmokestinti?“

Seimo narių kritikos sulaukė ir planai mokesčiu neliesti galingų katerių.

Už automobilį reikės mokėti nuo 900 Lt

Parengtu projektu siūloma apmokestinti galingesnius nei 150 kilovatų galios (maždaug 200 arklio galių) per pastaruosius 10 metų registruotus automobilius, didesnės nei 50 kilovatų galios motociklus, taip pat jachtas ir lėktuvus. Mokestis už automobilius bus skaičiuojamas po 0,5 lito už 1 kilovatą per mėnesį. Vadinasi, per metus automobilio mokestis prasidės nuo 900 Lt.

Motociklams taikomas 0,5 Lt už vieną kilovatą mokesčio tarifas per mėnesį.

Burinėms jachtoms taikomas 30 Lt už jachtos gabaritinio ilgio metrą per mėnesį, jei jos ilgis viršija 10 gabaritinių ilgio metrų ir, jei ji nėra skirta komerciniams tikslams.

Orlaiviams, išskyrus oro balionus, taikomas 0,3 Lt mokesčio tarifas už vieną maksimalios kilimo masės kilogramą per mėnesį.

Numatoma, kad į biudžetą už transporto mokesčius įplauktų daugiau nei 28 mln. Lt. Įstatymo projekte nurodyta, kad mokestį už transporto priemonę reikėtų susimokėti iki einamųjų metų gruodžio 15 d.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją