„Lietuvos kriminalinės policijos biuro pareigūnai, savo veiksmus derindami su Generalinės prokuratūros prokurorais, kartu su Vilniaus apskrities VMI darbuotojais, pasitelkę Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisiariato pareigūnus, atliko daugiau kaip 60 kratų Vilniaus mieste ir jo apylinkėse“, - skelbiama Policijos departamento pranešime.

Suskaičiavo 50 įtariamųjų

Kratos buvo atliekamos sostinėje taksi paslaugas teikiančiose įmonėse, jų vadovų ar akcininkų namuose, darbo vietose, transporto priemonėse.

„Skaičiuojama, kad šios įmonės užėmė apie 70 proc. Vilniaus miesto taksi rinkos. Kratose dalyvavo virš 100 minėtų įstaigų darbuotojų. Kratų metu rasta ir paimta daugiau kaip 30-ties įmonių buhalterinė apskaita, įvairūs dokumentai, kiti svarbūs duomenys. Įtariama, kad visoms įmonėms per statytinius vadovavo 6 asmenys“, - informuoja policija.

Minėti asmenys įtariami taip organizavę įmonių veiklą, kad valstybei būtų mokami kuo mažesni mokesčiai, arba jie visai būtų nemokami prisidengiant nepelninga įmonių veikla. Tam veikė virš 30 įmonių, iš kurių 20 registruotos 2 adresais. Įmonių vadovai įtariami didelių sumų įmonių pinigų pasisavinimu, nusikalstamų būdų įgytų pinigų legalizavimu, apgaulingos apskaitos tvarkymu, neteisingų duomenų apie pajamas, pelną pateikimu, dokumentų klastojimu. Viso šioje byloje pareikšta, ar greitu laiku bus pareikšti, ne mažiau kaip 50 įtarimų asmenims, organizavusiems nelegalų verslą ir talkinusiems plataus masto nusikalstamoje veikloje.

Galimai taksi firmų padaryta žala valstybei dar skaičiuojama, tačiau, anot policijos, gali siekti dešimtis milijonų litų.

Taksi numeriai apgulti

VMI ir kriminalistų operacija gerokai apsunkino taksi išsikvietimą Vilniuje. Antradienį taksi buvo sunku išsikviesti jau ryte, o išankstinių užsakymų taksi įmonės beveik nepriima.

Iš maždaug dviejų dešimčių antradienio rytą DELFI apskambintų taksi įmonių, tik dvi į nurodytą vietą sostinės Gedimino prospekte pažadėjo automobilį atsiųsti per tokiam paros metui įprastą laiką – 5 minutes ar trumpiau. Likusiose taksi įmonėse DELFI žurnalistas sulaukė pasiūlymų laukti 15-30 minučių ar apskritai nesitikėti taksi iškvietimo.

Išsikviesti taksi – it laimėti loterijoje

Be to, įmonių, kurios galėjo greitai pasiūlyti taksi automobilį, operatorės neslėpė, jog greitas taksi iškvietimas – daugiausiai sėkmės reikalas.

Pavyzdžiui, DELFI žurnalistui paprašius kiek vėlesniam laikui atidėti taksi iškvietimą į prekybos centrą „Gedimino 9“, operatorė atvirai pasakė negalinti to padaryti: „Važiuokit dabar, nes taip jūs tą mašiną ir matysite“.

Tarifai kol kas nesikeičia

Tik dvi iš maždaug dviejų dešimčių DELFI apskambintų taksi įmonių priima išankstines rezervacijas taksi automobiliams. Operatorės paragino skambinti mažiausiai 15-30 minučių prieš planuojamą kelionės laiką, kad pavyktų surasti transportą.

Likusių bendrovių operatorės teigė negalinčios priimti išankstinių užsakymų, kadangi po VMI ir kriminalistų operacijos iš rinkos iškrito daugelis konkurentų, o apkrovos tokios, kokios buvo nebent sutinkant Naujuosius metus.

Visos DELFI apskambintos taksi įmonės nurodė, kad jų tarifai nesikeičia ir siekia 1,75-1,8 Lt už kilometrą.

Žaliųjų ežerų g. 20 registruotos taksi įmonės – nepasiekiamos

Dauguma elektroniniame kataloge etaksi.lt nurodytų sostinės taksi numerių veikia. Tačiau to nepasakysi apie 12 taksi kompanijų, registruotų Žaliųjų ežerų g. 20, kur pirmadienį VMI ir Kriminalinės policijos biuras atliko kratas: tai bendrovės „Merselita“, „Taksolitas“, „Tanagros taksi“, „Art1, taksi“, „Translota“, „Fomersis“, „Viltranpa“, „Baltic Taxi“, SDKE, „Taksi plius“, „Ekotaksi“ bei „Taksi Lux“. Visų šių įmonių trumpieji ir stacionarūs numeriai arba neveikia, arba jais niekas neatsiliepia.

Bendrovės „Standart taksi“ (buv. „Martono taksi“), kur pirmadienį taip pat atliktos kratos, trumpasis numeris veikia, tačiau apkrovos milžiniškos. Kol DELFI žurnalistas laukė informacijos apie norimą taksi iškvietimą, fone girdėjosi netylantys skambučiai, operatorės antradienio rytą dirbo it per didžiausią darbymetį.

Asociacijos vadovas: 1,75-1,8 Lt tarifas yra per mažas

Sostinės taksi vežėjų asociacijos „Sosveta“ vadovas Romualdas Bieliauskas DELFI teigė, kad VMI ir kriminalistų reido nepaliestos įmonės metė visas įmanomas pajėgas, o daugiau taksi automobilių į gatves paleisti tiesiog neįmanoma.

Asociacijos vadovo teigimu, padėtį palengvintų ir didesnis pačių taksi keleivių sąmoningumas. Esą daug daugiau iškvietimų pavyktų aptarnauti tokiu atveju, jei klientai laiku išeitų pasitikti taksi automobilių, greitai atsiskaitytų su vairuotojais.

Paklaustas, ar dabartinė situacija Vilniuje sudaro prielaidas taksi įkainių augimui, R. Bieliauskas teigė, esą tarifai ir taip yra per maži, mat rinkoje įsivyravo dempingas, kuriuo siekiama išstumti konkurentus. „Sosvetos“ vadovo žodžiais, prieš pat Naujuosius metus iki 1,75-1,8 Lt už kilometrą pakilę tarifai jau dabar neatitinka realios rinkos situacijos.

DELFI primena, kad VMI su policijos pareigūnais atlieka ikiteisminį tyrimą, kurio vienas iš objektų – mokesčių vengimas dideliu mastu. Vilniaus apskrities VMI viršininkas Marius Žemgulis DELFI pirmadienį teigė negalįs atskleisti, kokios apimties afera įtariamos taksi įmonės, tačiau skaičiai esą įspūdingi.

„Tai yra vykdyto ir šiemet vykdomo projekto tęsinys. Dabar yra Policijos departamento pradėtas ikiteisminis tyrimas. (...) Aš galiu tik tiek pasakyti, kad nustatinėjamos milžiniškos nuslėptų mokesčių sumos“, - sakė M. Žemgulis.

VMI ir Kriminalinės policijos biuras žada antradienį pateikti daugiau informacijos apie kratas taksi įmonėse.

Kaune išsikviesti taksi problemų nėra

VMI ir kriminalinės policijos pirmadienį atliktas reidas Kauno miesto taksi darbo per ne lyg nesutrikdė.

Paskambinus į kelias laikinojoje sostinėje veikiančias taksi bendroves jos garantavo, kad į iškvietimo vietą taksi atvyks per 4-7 minutes.

Kad pirmadienio reidas didesnių problemų nesukėlė, DELFI patvirtino ir Kauno lengvųjų automobilių taksi asociacijos vadovas Zenonas Šleinius.

"Tai labai išpūstas reikalas, o Kauno atžvilgiu - ypatingai. Tiesiog vyksta eiliniai VMI patikrinimai, pagal jų planą ir tiek. Nėra čia jokio stebuklo (...). Bent mūsų asociacijos ribose aš jokių problemų nematau. Aišku, visada būna smulkių trūkumų", - DELFI teigė Z. Šleinius.

Kauno lengvųjų automobilių taksi asociacijos vadovas teigė, kad taksi bendrovėms kur kas didesnių problemų kelia sprendimas taksi bendrovių licencijas pakeisti leidimais.

"Šiuo atveju taksi veikla sutrikdyta iš principo. Dabar yra įvesti nauji leidimai, tačiau nėra nustatyta jų kaina. Dabar jau antrą mėnesį tie leidimai mums neduoda ramybės ir kai kurie vairuotojai negali pradėti dirbti. Tai varo žmones į bankrotą. Mums leidimų klausimas yra kur kas aktualesnis nei VMI patikrinimų", - teigė Z. Šleinius.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją