Antradienį Kultūros ministerijoje apdovanoti Valstybinės kalbos inspekcijos ir portalo DELFI rengto gražiausių lietuviškų įmonių pavadinimų konkurso nugalėtojai. Jie pagerbti Tarptautinę gimtosios kalbos dieną – vasario 21-ąją.

Šįmet nugalėtojais tapo bendrovės „Burbulai“,„Dangiški migdolai“, „Džiuga“, „Laimės pasaga“, „Magiškos rankos“, „Puošeiva“, „Pabalnotas vėjas“, „Tikslus taškas“, „Skanulis“, „Vaikystės sodas“, „Lakštingalė“ ir „Saulės dukros“.

Iš daugiau kaip 10 tūkstančių juridinių asmenų pavadinimų, praėjusiais metais įregistruotų Registrų centre, atrinkta 12. Komisija nugalėtojus rinko atsižvelgdama į pavadinimų taisyklingumą bei ryšį su bendrovės veikla.

„Tai nebus tas iškilus renginys, apie kurį kalbės visos radijo ir televizijos stotys, tačiau čia esantiems verslininkams, kurie šiandien gaus apdovanojimus, tai bus didelė pirmoji nemokama reklama“, – apdovanojimų ceremonijoje kalbėjo Valstybinės kalbos inspekcijos viršininkas Donatas Smalinskas. Kultūros viceministras Deividas Staponkus gražiausius lietuviškus vardus turinčioms įmonėms linkėjo uždirbti daug pinigų, o po to tapti kultūros mecenatais.

„Saulės dukroms“ skambina „Mėnulio sūnūs“

Gražiausią lietuviškos įmonės pavadinimą rinko ir DELFI skaitytojai. Iš viso savo nuomonę išreiškė per 13 tūkst. portalo skaitytojų.

31,2 proc. skaitytojų balsavo už „Tikslų tašką“. Bendrovės direktoriui specialų apdovanojimą įteikė portalo DELFI vyriausioji redaktorė Monika Garbačiauskaitė-Budrienė. Ši pasidžiaugė, kad interneto įsigalėjimo, teksto trumpėjimo ir SMS žinučių laikais kalba nelieka nuskurdinta ir pamiršta, o skaitytojai dėl jos jaučia pareigą ir atsakomybę.

„Siekėme, kad pavadinimas būtų aiškus, gerai įsimenamas bei gan paprastas, susietas su veikla. Norėjome, kad „Tikslus taškas“ sietųsi ne tik su mūsų veikla, bet ir su teisingu pasirinkimu“, - DELFI sakė „Tikslaus taško“ direktorius Rimas Strumskas. Įmonė užsiima geodeziniais, žemėtvarkos darbais.

R. Strumskas pasakojo kartu su verslo partneriu pavadinimą rinkęsis iš kelių variantų. Dėl pavadinimo diskutuota porą mėnesių. Kovą pirmąjį gimtadienį minėsianti įmonė kol kas dar negali įvertinti, kiek geras pavadinimas turi įtakos verslo sėkmei.

Gražiausius lietuviškus pavadinimus turinčios įmonės sulaukia ne tik dėmesio, bet ir neretai patenka į komiškas situacijas. Tai nutinka, pavyzdžiui, sportiniais prizais prekiaujančiai bendrovei „Saulės dukros“.

Paskambinę klientai vyrai, pasiteiravę, ar kalba su „Saulės dukromis“, prisistato esantys „Mėnulio sūnūs“.

Ketvirtus metus vykstančiu konkursu siekiama naujas įmones steigiančius verslininkus skatinti rinktis skambius, taisyklingus lietuviškus jų pavadinimus.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)