Tačiau daugelio internetinių parduotuvių vartotojai yra klaidinami. Galima tik spėti, ar sąmoningai, ar iš nežinojimo prekybininkai varžo savo klientų teises.

Dažnoje internetinėje parduotuvėje nurodoma, kad įsigytų kokybiškų gaminių grąžinimui ar keitimui taikomi apribojimai, kaip ir įprastoje prekyboje. Vardijama, jog negalima atsisakyti parfumerijos, kosmetikos priemonių, apatinio trikotažo, pėdkelnių, žaislų ir daugelio kitų prekių.

Tačiau Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos Klaipėdos skyriaus vedėjo pavaduotoja Vijoleta Budriuvienė patikino, jog ryšio priemonėmis užsakytų prekių grąžinimui ir keitimui taikomi visai kiti nuostatai.

Pasak specialistės, galima grąžinti bet kokią internetu įsigytą prekę ir už ją atgauti pinigus.

Šiuo atveju galioja

tik keletas išimčių. Negrąžintina ir nekeičiama garso ir vaizdo technika, laikraščiai, žurnalai bei kiti periodikos leidiniai, taip pat žaidimų, loterijų bilietai.

V.Budriuvienė įspėjo, jog reikėtų atkreipti dėmesį ir į elektroninei prekybai specifinius terminus bei sąlygas.

„Apie pageidavimą grąžinti internetu įsigytą kokybišką prekę pardavėjui reikia pranešti per 7 darbo dienas, kai ji pristatoma. O pardavėjas privalo per 15 dienų nuo tokios paraiškos gavimo momento atsiimti daiktą ir pirkėjui grąžinti sumokėtus pinigus“, – aiškino pašnekovė.

V.Budriuvienė patikino, jog dėl kokybiškų prekių grąžinimo ar keitimo tarnyba vartotojų skundų nesulaukia. Pašnekovė spėjo, kad galbūt daugelis internetinių parduotuvių pirkėjų tiesiog nežino visų savo teisių.

Tačiau V.Budriuvienė neneigė, jog apskritai nusiskundimų, susijusių su elektronine prekyba, gerokai padaugėjo. Dažniausiai vartotojai skundžiasi nekokybiškomis prekėmis. Taip pat nereti atvejai, kai pirkėjams pristatomi visai kitokie, nei buvo užsakyta, daiktai.