Lietuvos bankas nagrinės ginčus dėl paskolų, draudimo, investicinių paslaugų, mokėjimų ir kitų finansinių paslaugų tarp šias paslaugas teikiančio asmens ir vartotojo. Taip pat bus nagrinėjami Lietuvoje įsteigtų kolektyvinio investavimo subjektų, pensijų fondų dalyvių ginčus su šių subjektų ar fondų valdytojais. Nagrinėjami ir investuotojų bei emitentų, savo jėgomis vykdančių pirminę vertybinių popierių emisiją, ginčai, kylantys iš vertybinių popierių platinimo santykių. Skaičiuojama, kad vartotojai Lietuvos banką galės kreiptis dėl maždaug 500 paslaugų teikėjų.

„Vartotojas turėtų siekti išspręsti problemą taikiai, kreipdamasis raštu (į paslaugos teikėją), siekdamas galutinio įvertinimo. Tam jis turi 30 dienų, turi tą sprendimą motyvuoti, pagrįsti. Turiu pastebėti, kad šitas etapas išsprendžia nemažai problemų“, - spaudos konferencijoje ketvirtadienį sakė LB Priežiūros tarnybos Finansinių paslaugų ir rinkų priežiūros departamento Vartotojų apsaugos ir švietimo skyriaus viršininkas Darius Andriukaitis.

Vartotojas, gavęs neigiamą atsakymą iš paslaugos teikėjo, turės trijų mėnesių terminą kreiptis į LB. Ginčas čia neturėtų trukti ilgiau nei keturis mėnesius. Pats nagrinėjamas nemokamas, sprendimas skelbiamas LB, jis bus rekomendacinis, o ne privalomas.

Vilius Šapoka
„Kodėl rekomendacinis? Paradoksas, bet kova už teisybę žymiai efektyvesnė nei kova prieš neteisybę. Praktika parodė, kad rekomendaciniai beveik šimtu procentų vykdomi. Jeigu sprendimai būtų privalomi, visos šitos bylos atsidurtų teismuose ir naudos vartotojui iš to būtų labai maža“, - kalbėjo LB Priežiūros tarnybos Finansinių paslaugų ir rinkų priežiūros departamento direktorius Vilius Šapoka.

LB rekomendaciniai sprendimai negali būti skundžiami teisme.

„Buvusios Draudimo priežiūros komisijos patirtis rodo, kad devyni iš dešimties Komisijos sprendimų dėl draudimo įmonių ir jų klientų ginčų buvo vykdomi geranoriškai. Finansų įstaigos brangina savo reputaciją ir priežiūros institucijų rekomendacijas dažniausiai vyko“, - teigė D. Andriukaitis. Jis prognozuoja, kad per metus LB gali sulaukti virš tūkstančio kreipimųsi.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją