Ūkio ministerija primena, kad turisto teisių apsaugos niekaip nesumažina ginčai dėl tarpusavio prievolių vykdymo tarp kelionių organizatoriaus ir kelionių agentūros.

„Seimo nariai taip pat privalo laikytis teisinės valstybės, pilietinės visuomenės konstitucinių principų, t. y. nepriimti nuostatų, kurių neįmanoma įgyvendinti, tuo labiau atgaline data. Įgyvendinus dabar galiojančią nuostatą, turėtų nutraukti veiklą keli šimtai smulkių agentūrų“, – sako ūkio ministras Rimantas Žylius.

Seimo priimtame Turizmo įstatyme numatytas kelionių agentūrų draudimas sukėlė ginčų dėl prieštaravimo Civiliniam kodeksui ir tokio kelionių agentūrų draudimo produkto draudimo bendrovės negali pasiūlyti. Įgyvendinant šią nuostatą taip, kaip nurodyta galiojančiame Turizmo įstatyme, kelionių agentūros negalėtų apsidrausti, todėl iš jų turėtų būti atimti veiklos pažymėjimai. Lietuvoje šiuo metu veikia apie 240 kelionių agentūrų ir daugiau kaip 130 kelionių organizatorių.

Ūkio ministerija siūlo patikslinti Turizmo įstatymo nuostatą, prieštaraujančią Civiliniam kodeksui. Kitą savaitę Vyriausybė svarstys nutarimo projektą, kuriame siūlomos formuluotės neprieštarautų Civiliniam Kodeksui. Siekiant apsaugoti kelionių organizatorius nuo nesąžiningų kelionių agentūrų veiksmų, Turizmo įstatymo pakeitimo projekte siūloma įtvirtinti finansinių kelionių organizatoriaus nuostolių atlyginimą. Tai yra, jei kelionių agentūra ar kelionių agentas bankrutuotų, kelionių organizatoriui būtų pervestos turisto įmokos už organizuotą turistinę kelionę.

Šiuo metu galiojantys teisės aktai visiškai apsaugo turistą nuo kelionių organizatorių ar kelionių agentūrų bankrotų. Net ir bankrutavus kelionių agentūrai, iš kurios turistas pirko kelionę, turistą į tą kelionę turi vežti kelionių organizatorius, kuris kelionę buvo pardavęs per kelionių agentūrą. Visi kelionių organizatoriai yra apdrausti turistų naudai. Jei kelionių organizatorius atsisakytų vežti turistą, kuris jau sumokėjo pinigus už kelionę ir nepavykus ginčų su kelionės organizatoriais išspręsti taikiai, turistas turi kreiptis tiesiogiai į Valstybinį turizmo departamentą ginčui nagrinėti ne teismo tvarka, arba į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą arba pareikšti ieškinį teismui.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją