Dar sausį didieji Lietuvos prekybos centrai neatsidžiaugė, kad rusai ir baltarusiai aktyviai perka jų parduotuvėse kompiuterius, buitinę techniką ir netgi drabužius. Ypač aktyvūs pirkėjai buvo prieš didžiausias metų šventes – nuo gruodžio pradžios iki stačiatikių Kalėdų.

Tačiau 2011 m. gegužę įvyko Baltarusijos rublio devalvavimas, o dėl to žymiai padidėjo beveik visų prekių kainos. Nuo metų pradžios infliacija šalyje tapo didesnė nei 25 proc., visa tai negalėjo nepaveikti gyventojų perkamosios galios.

Baltarusių sumažėjo trečdaliu

„Padėtis, kurioje atsidūrė Baltarusija, žinoma, paveikė šalies gyventojų galimybes ir įpročius apsipirkinėti Lietuvoje. Lyginant su 2010 m. gruodžiu ar 2011 m. sausiu, pirkėjų skaičius balandį – gegužę, mūsų skaičiavimais, sumažėjo 30 proc.“, – DELFI sakė Vilniaus „Akropolio“ vadovas Česlovas Urbonavičius.

Visgi, jo teigimu, svečiai iš Baltarusijos ir toliau perka centro parduotuvėse. Kaip ir anksčiau, vidutiniškai išleidžia nemažai – 500 – 700 litų.

„Be to, (pirkėjų) srauto iš Baltarusijos pasikeitimus lyginame ne tik pagal mėnesius. Per šių metų sausį – gegužę baltarusiai išleido tiek pat, kiek per visus 2010 m., todėl vertinant situaciją apskritai, šiais metais padėtis geresnė nei pernai, juo labiau – negu 2009 m.“, – sakė Č. Urbonavičius.

Jo nuomone, tai galima paaiškinti dviem faktoriais. „Visų pirma, pirkėjai iš Baltarusijos jau įprato apsipirkinėti Lietuvoje, jie supranta, koks kainos ir kokybės santykis „Akropolyje“. Pas mus akivaizdžiai didelis prekių pasirinkimas, todėl čia paprasčiau nusipirkti daiktą sau ar namams, negu Baltarusijoje. Kita vertus, greičiausiai į Lietuvą važiuoja pasiturintys kaimyninės šalies gyventojai, kurie neretai turi savo verslą ne tik Baltarusijoje, bet ir kitose valstybėse, todėl valiutos devalvacija jų įpročių nepakeitė“, – sakė Č. Urbonavičius.

Vietoje baltarusių atėjo lietuviai

Inga Navickaitė
Pramogų ir prekybos centro „Ozas“ vadovė Inga Navickaitė interviu DELFI pabrėžė, kad Baltarusijoje buvo surengta reklamos kampanija, siekiant pritraukti iš šios šalies pirkėjų. Jos teigimu, akcentuota garsių prekės ženklų gausa, patogi vieta mieste, automobilių aikštelė.

„Pirkėjų iš Baltarusijos mūsų centre aktyviai daugėjo iki ekonominės suirutės kaimyninėje šalyje pradžios. Naujausiais duomenimis, pirkėjų mūsų centre sumažėjo trečdaliu, bet šį sumažėjimą kompensuoja vietos pirkėjai, ji vis aktyviau perka prekes ir paslaugas. Lyginant šių metų ir pernai metų gegužę, „Ozo“ pardavimai padidėjo 36 proc.”, – sakė I. Navickaitė.

Kad sumažėjo pirkėjų iš Baltarusijos, konstatuoja ir drabužių prekybos tinklo „Apranga“ atstovė Irma Marcinkienė. Jos teigimu, kelerius pastaruosius metus prekybos tinkluose jautėsi didėjantis pirkėjų srautas iš Rusijos ir Baltarusijos, jie pirko brangių prekės ženklų – „Max Mara“, „Hugo Boss“, „Ermenegildo Zegna“, „Armani“ produkciją, taip pat ir demokratiškesnių prekės ženklų – „Zara“, „Mango“ ir kt. gaminius.

„Dar sunku pasakyti, kiek sumažėjo klientų iš Baltarusijos, kol kas neturime tikslių skaičių, – sakė ji. – Tačiau faktas, kad pirkėjų sumažėjo. Kita vertus, negaliu sakyti, kad klientai iš Baltarusijos visai dingo, daugiau ar mažiau, baltarusiai ir dabar pas mus perka.“

Veža apsipirkti taip, kaip ir anksčiau

Logistikos bendrovėje „Toks“, kuri nuo šių metų kovo užsieniečiams iš Baltarusijos pritaikė maršrutą Autobusų stotis – „Akropolis“, informavo, kad atvykstančiųjų iš kaimyninių šalių nesumažėjo.

16-os vietų mikroautobusas pradėjo vežioti keleivius nuo kovo 21 d. Jis išvyksta iš stoties šešis kartus per dieną.

„Maršruto „Stotis – „Akropolis“ populiarumas nemažėja, keleivių kiekvieną savaitę daugėja. Baltarusijos ir Ukrainos gyventojų aktyvumas išlieka didelis“, – sakė DELFI kompanijos atstovas A. Indrašius.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją