Nacionalinės vartotojų federacijos prezidentė Alvita Armanavičienė teigė, jog vartotojai privalo žinoti, kad cukrus Vokietijoje kainuoja maždaug 1 Lt 80 ct. Ji kvietė vartotojams boikotuoti cukraus pirkimą šalyje ir taip nubausti prekybininkus ir gamintojus keliama panika ir manipuliacijomis.

„Aš nelinkęs tikėti atsitiktinumais, ypač kai iš tų atsitiktinumų nubyra labai neblogi pinigai. Aš greičiau linkęs manyti, kad tai buvo parengta, suplanuota akcija, pasinaudojant žmonių polinkiu visiems mestis į vieną ar kitą pusę, - svarstė Seimo narys Valentinas Mazuronis. - Kam tai naudinga? Šiandien prekybą maisto produktais yra paėmę į savo rankas praktiškai 4 prekybos tinklai. Ūkio ministras susikvietė prekybos tinklų vadovus, kada ta ekonominė, įvardinčiau, afera jau buvo pasibaigus“.

„Kilus chaosui dėl cukraus brangimo, jeigu būtų suveikęs demokratijos principas, tai viešojoje erdvėje būtų iš karto atsiradusi informacija, kad pasaulyje cukraus yra. Ir jeigu Lietuvoje susidarytų trūkumas, jis per keletą dienų gali būti panaikintas, jau nekalbant, kad iki uogų sezono tikrai viskas susinormalizuos. Bet viešojoje erdvėje Ūkio ministerija, Vyriausybė nepateikė tokios informacijos ir žmonių nenuramino“, - sakė ekonomistas Povilas Gylys.

„Panika, be abejo, yra simptomas, kad piliečiai nesijaučia saugūs, jie netiki, kad kažkas juos gali apginti. Žmonės jau buvo ne kartą, daug kartų apvilti valdžios, jie nebetiki ta valdžia“, - kalbėjo Lietuvos nacionalinės vartotojų federacijos prezidentė Alvita Armanavičienė. Vartotojai sako, jog šitoje situacijoje vartotojų visiškai neapgynė ūkio ministerija ir Vyriausybė. Prielaidos, kad tą galėjo sukelti spekuliantai - visiškai neįtikinantys.

„Plika akimi buvo matoma visa režisūra dėl cukraus kainų per TV kanalus. Juk iš pradžių žmonės pirko tikėdamiesi, kad cukrus kainuos 6 Lt už kg. Paskui žiniasklaidoje pasirodė prekybos tinklų asociacijos vadovas, kuris sakė, kad tam pagrindo nėra, kad kaina kils, tik ne taip smarkiai. Tai čia ir buvo: iš pradžių sukelta panika ir gautas rezultatas, - pastebėjo A. Armanavičienė. - Mūsų verslininkai labai drąsiai režisuoja tokius dalykus, kursto paniką. Tokie dalykai gali kilti kituose sektoriuose ir tai labai nesaugu vartotojui“. V. Mazuronis kvietė kilusia cukraus panika susidomėti ir Valstybės saugumo departamentą ir išaiškinti atsakingus už panikos kėlimą visuomenėje.