Kaip nustatė VKEKK, bendrovė, naudodama ilgalaikio turto nusidėvėjimo normatyvus, pažeidė Gamtinių dujų perdavimo ir skirstymo kainų viršutinių ribų skaičiavimo metodikos 53.5 punkto reikalavimus, t. y. turtui, kuris įsigytas iki 2005 metų, taikė trumpesnius nusidėvėjimo normatyvus, dėl ko nepagrįstai 2010 m. iš perdavimo veiklos gavo 4,8 mln. Lt, o iš skirstymo veiklos – 4,5 mln. Lt pajamų.

„Lietuvos dujų“ faktinės nusidėvėjimo sąnaudos perdavimo veikloje yra 7,36 mln. Lt mažesnės, o skirstymo veikoje – 2,87 mln. Lt didesnės negu prognozavo bendrovė.

„Lietuvos dujos“, prie materialinių ir joms prilygintų sąnaudų priskirdama sąnaudas, susidariusias dėl vartotojų sutartinių įsipareigojimų nevykdymo, pažeidė Metodikos 54 punkto reikalavimus, t. y. 161 tūkst. Lt pajamų.

„Lietuvos dujos“ įtraukė į turto bazę kainų viršutinių ribų skaičiavimui turto vienetus, kurie nesusiję su bendrovės reguliuojama veikla, t. y. 33,88 tūkst. Lt sąnaudų.

„Lietuvos dujos” faktinės sąnaudos dėl skaitiklių keitimo vartotojams 2010 metais yra 351 tūkst. Lt mažesnės nei sąnaudos, įskaičiuotos į kainų viršutines ribas.

„Lietuvos dujos” 2009 - 2010 metais į reguliuojamos veiklos sąnaudas įtraukė tantjemų sąnaudas – 1 mln. 103 tūkst. Lt.

Komisija įpareigojo Dujų skyrių, koreguojant „Lietuvos dujos“ perdavimo ir skirstymo kainų viršutines ribas 2012 metams, sumažinti sąnaudas nepagrįstai 2010 m. gautomis iš perdavimo ir skirstymo veiklų, vartotojų sutartinių įsipareigojimų nevykdymo pajamomis, taip pat eliminuoti išlaidas tantjemoms bei papildomai gautas pajamas dėl apskaitos prietaisų keitimo, dėl turto sąnaudų, kuris nesusijęs su reguliuojama veikla, t. y. reguliuojamos veiklos išlaidas 2012 metams sumažinti bendra 15,44 mln. suma.

Vadina nepagrįstomis

Anot „Lietuvos dujų”, daugelis Komisijos išvadų yra nepagrįstos ekonominiais principais ir ginčytinos teisine prasme. Bendrovė teikė Komisijai argumentuotas pastabas, tačiau, pasak įmonės, jos nebuvo įvertintos.

Bendrovė teigia nusivylusi tokia reguliavimo praktika, kai nesant reguliavimo nuostatų aiškumo, Komisijos vertinimas yra atliekamas reguliuojamo subjekto nenaudai. Reguliavimo skaidrumo ir stabilumo nebuvimas neigiamai veikia investicinį klimatą ir reguliuojamo energetikos sektoriaus vystymosi perspektyvas.

Dalis patikrinimo metu nustatytų sąnaudų nuokrypių, kaip įprasta, susidarė dėl planinių ir faktinių duomenų neatitikimo, rašoma „Lietuvos dujų” pranešime.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją