„Darbai vyksta pagal planą. Pagrindiniai darbai yra susiję su teritorijų planavimu, Kiaulės nugaros teritorijos priskyrimu uosto ekvatorijai, poveikio aplinkai vertinimo studijos rengimu. Šiais metais planuojame, kad bus paskelbtas konkursas terminalo įrangos pirkimui – specialaus laivo su išdujinimo įranga, kuris stovėtų rengiamoje krantinėje“, – antradienį po specialios darbo grupės posėdžio žurnalistams sakė jis.

Energetikos ministras Arvydas Sekmokas sakė, kad kol kas nežinoma, ar laivą pirks, ar nuomosis.

„Koks bus modelis, matysis pagal pateiktus pasiūlymus. Taip pat reikia numatyti, kad laivą būtų galima perkelti prie Būtingės pastačius giliavandenį uostą“, – teigė jis.

Ministras priminė, kad dėl dujų tiekimo yra pasirašyti ketinimų protokolai su JAV ir Ispanijos bendrovėmis. Tačiau galutinai dėl dujų tiekėjo bus apsispręsta paskelbus konkursą.

„JAV kompanija „Cheniere Energy" susitikime Vašingtone įvardijo, kad suskystintos gamtinės dujos Klaipėdos uoste galėtų būti 20-30 proc. pigesnės nei šiuo metu gaunamos dujos iš „Gazprom“, – sakė A. Sekmokas.

Terminalo statybomis besirūpinančios „Klaipėdos naftos“ vadovas Rokas Masiulis žurnalistams sakė, kad laivas teoriškai galėtų aprūpinti Lietuvą visomis reikiamomis dujomis.

„Laivo galingumas yra modeliuojamas, priklausomai nuo to, kiek įrangos į jį bus instaliuota, nuo to priklausys ir galingumas. Teorinis maksimalus tokio laivo galingumas galėtų būti apie 20 mln. kubinių metrų dujų per dieną. Toks yra maksimalus Lietuvos poreikis žiemą, teoriškai iš terminalo galėtume aprūpinti visą Lietuvą“, – teigė jis.

Planuojama, kad išdujinimo įranga būtų pačiame laive.

R. Masiulis sakė, kad konkretus laivo modelis paaiškės spalio pabaigoje parengus verslo modelį, kurį rengia samdyti konsultantai.
Aplinkos ministras Gediminas Kazlauskas sakė, kad terminalo poveikio aplinkai vertinimas viešai rugsėjį bus pradėtas viešai svarstyti ir kol kas Kiaulės nugara laikoma tik prioritetinė vieta.

„Mes esame pasirengę gana operatyviai laikantis įstatymų padėti sprendžiant šiuos klausimus. Tačiau be jokių abejonių nedarysime jokių išlygų ir poveikis aplinkai turės būti įvertintas ir saugus. (...) Kiaulės nugara yra prioritetinė vieta, nieko daugiau. Tik poveikio aplinkai vertinimas pasakys, ar ten gali būti terminalas. (...) Nemanau, kad vieno ar dviejų paukštelių perykla galėtų turėti didelės įtakos. Ten nėra saugoma teritorija“, – sakė ministras.

Skaičiuojama, kad terminalas gali kainuoti 200-300 mln. eurų (700 mln. – 1 mlrd. Lt).

Vyriausybėje yra sudaryta speciali iš kelių ministrų sudaryta darbo grupė, kuri į posėdžius renkasi sykį per mėnesį.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją