„Džiaugiamės, jog žengėme labai reikšmingą žingsnį SGD terminalo įgyvendinimo projekte, t.y. išsirinkome plaukiojančios saugyklos su dujinimo įrenginiu tiekėją nuo kurio priklausys centrinės kuriamos terminalo infrastruktūros dalies įgyvendinimas. Šios kompanijos pasiūlymas buvo pripažintas ekonomiškai naudingiausiu – geriausias pasiūlymo kainos ir kokybės santykis. Tiekėjas pateiks laivą – suskystintų gamtinių dujų plaukiojančią saugyklą su dujinimo įrenginiu, teiks priežiūros ir operavimo paslaugas, užtikrins kompetetingą laivo įgulą. Taip pat tiekėjas užtikrins, jog plaukiojanti suskystintų gamtinių dujų saugykla į Klaipėdos uostą atplauktų ir veiklos pradžią skelbtų – 2014 m. pabaigoje“, - sakė „Klaipėdos nafta“ generalinis direktorius Rokas Masiulis.

R. Masiulis teigia, kad laivas galėtų patenkinti Lietuvos dujų poreikius. Konkreti laivo kaina bus aiški ne anksčiau nei po dviejų savaičių. Dešimt metų minėtas įrenginys bus nuomojamas, vėliau Lietuva galės jį įsigyti.

“Laivo talpyklos dydis – 170 tūkst. kubinių metrų. Maksimalus pajėgumas – 11 mln. kubinių metrų per dieną, tai maždaug atitinka Lietuvos žiemos vidutinė suvartojimą. Grubiai kalbant, net ir nutraukus dujų tiekimą iš Rusijos šis terminalas didžiąja dalimi galėtų aprūpinti Lietuvą dujomis“, - sakė R. Masiulis.

Laivas užsakytas ir bus gaminamas Pietų Korėjoje. Jis Lietuvai turi būti perduotas iki 2014 m. pabaigos.

Premjeras Andrius Kubilius vardija, kad liko atlikti dar kelis darbus, kol sistema pradės veikti.

„Parengti uosto infrastruktūrą, nutiesti reikalingus dujotiekius, visų pirma Klaipėdos – Jurbarko dujotiekį. Vieno labai svarbaus darbo etapas – užsakant ir perkant laivą su visa įranga šiandien ir yra labai sėkmingai įveiktas“, - pirmadienį žurnalistams Vyriausybėje sakė A. Kubilius. Jis skaičiuoja, kad įsigijusi terminalą Lietuva galės įsigyti pigiau nei dabar iš Rusijos energetikos milžino „Gazprom“.

„Klaipėdos nafta“ vykdomame tarptautiniame „Suskystintų gamtinių dujų plaukiojančios saugyklos su dujinimo įrenginiu įsigijimo“ pirkime buvo gauti trijų tiekėjų pasiūlymai: „Golar LNG“, „Excelerate Energy“ bei „Höegh LNG“.

„Klaipėdos nafta“ pateikė kvietimą „Höegh LNG“ sudaryti viešojo pirkimo sutartį, kuri bus sudaryta pasibaigus penkiolikos dienų viešojo pirkimo sutarties sudarymo atidėjimo terminui.

„Klaipėdos nafta“ ir „Höegh LNG“ sutartis dėl suskystintų gamtinių dujų plaukiojančios saugyklos su dujinimo įrenginiu pilna apimtimi įsigalios tik tuomet, jeigu jai pritars „Klaipėdos nafta“ visuotinis akcininkų susirinkimas.

Lietuvoje suskystintų dujų terminalą tikimasi pastatyti ir paleisti eksploatuoti iki 2014 metų. Skaičiuojama, kad terminalo statyba kainuos apie 200 mln. eurų, iki 20 proc. šios sumos galėtų padengti privatus investuotojas. Premjeras Andrius Kubilius teigė, kad terminalas padėtų Lietuvai pirkti dujas iki 30 proc. pigiau.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją