Naftos produktų prekybos įmonių asociacijos prezidentas L. Vosylius teigia, kad prieš kuro kainos augimą degalinių tinklai nepastebi didžiulio vairuotojų antplūdžio. Be to, dyzelino kaina 12 ct/l gali šokti tik savaitės pabaigoje.

„Mažmeninės prekybos naftos produktais įmonės dirba, lyginant su kitais mažmenininkais minimaliomis maržomis, kainas jie privalės didinti“, - kalbėjo pašnekovas.

Akcizas dyzelinui didėja dėl Europos Sąjungos direktyvos, kuria tenka įgyvendinti. Pagal ją, akcizas dyzeliniam kurui turi būti ne mažesnis nei 330 eurų 1 tūkst. litrų.

„Seimas priėmė šį sprendimą, nepaisant to, kad buvo tam tikrų politikų siūlymų nepritarti. Mes (asociacija – DELFI) net nesikreipėme su prašymu to nedaryti, nes suprantame, kad tai yra direktyviniai įsipareigojimai. Nepaisant to, kad pabrangimas ganėtinai ženklus, visgi galima padėkoti Vyriausybei, kad pateikė siūlyti akcizo tarifą taikomą dyzeliniam kurui minimaliai, ne taip, kaip pasielgė su benzinu, kai buvo įvestas 21 proc. didesnis tarifas nei buvo galima įvesti“, - kalbėjo naujų metų išvakarėse kalbėjo L. Vosylius.

Akcizo augimo degalinės savo sąskaita nekompensuos

Pašnekovas dar kartą pabrėžė, kad degalinės tikrai didins dyzelino kainą tiek, kiek didėja akcizas: „Degalinės savo veiklos sąnaudomis, deja, bet prisiimti (išaugusio akcizo tarifo išlaidų – DELFI) tikrai negalės. Juo labiau, kad pasiimant degalus iš sandėlio akcizas yra mokamas avansu, paskui tik jis įskaičiuojamas į litro kainą bei ją sumoka klientas“.

Pasiteiravus, kada gyventojai pajus tikrąjį dyzelino kainos augimą, L. Vosylius atsakė: „Viskas priklausys nuo „Mažeikių naftos“, kaip vienintelio didmenininko, ir jos reakcijos į akcizų pokyčius, kokia kaina bus nustatyta sausio pradžioje“.

„Galbūt dėl švenčių dienų pirmomis naujų metų dienomis to pabrangimo nepajusime, bet manau, kad tiek didmenininkai, tiek mažmenininkai privalės sureaguoti sausio pradžioje“, - pridėjo naftos produktų prekybininkų atstovas.

Kalbėdamas apie dyzelino kainos konkurencingumą palyginus su kaimyninėmis šalimis pašnekovas pabrėžė, kad kol kas nėra žinoma, kaip elgsis Latvija ir Lenkija, todėl klausimas lieka neatsakytas.

„Jei jie pasikels (akcizą – DELFI), tai mes išliksime patrauklūs konkurencingumo lygyje vežėjams, bet jei pasiliks tokį patį, tai vėl kils klausimas, kaip mes atrodysime tarp konkurentų“, - prognozavo L. Vosylius.

Benzino ir dyzelino kainos suvienodės?

Naftos produktų prekybos įmonių asociacijos prezidentas teigė, kad nors akcizo tarifas dyzelinui išaugo, visgi jis naftos produktų įmones tenkina, tačiau 2013 m. bus stengiamasi daugiau kalbėti apie akcizą benzinui, kuris, asociacijos nuomone, yra per aukštas.

„Bandysime įkalbinti naują valdžią, kad jis yra per didelis. Gal tuomet ir benzino kainos vėl keisis“, - vylėsi pašnekovas.

Pakilus dyzelino kainai, mažės šiuo kuru varomų automobilių patrauklumas prieš benzinines transporto priemones. Tačiau L. Vosylius teigė, kad tai natūralus procesas.

„Šiai dienai Lietuvoje, kaip ir kitose ES šalyse, turime tą procesą, kuris vadinasi dyzelinizacija. Kalbant apie automobilių pardavimus, vis daugiau automobilių parduodama dyzelinių. Kalbant apie kainas, Europoje tiek dyzelino, tiek benzino kainos yra panašios. Vartotojas renkasi pagal nuvažiuojamą kilometražą. Yra paskaičiuota, kad jei per metus nuvažiuojama 40 tūkst. ir daugiau kilometrų, tuomet verta pirkti automobilį, varomą dyzelinu. Jei mažiau, tai neapsimoka, nes dyzelinio automobilio išlaikymas brangesnis“, - kalbėjo L. Vosylius.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (251)