„Mes ką tik paleidome produkto puslapį, kuriame laukiame žmonių atsiliepimų ar patarimų. Tačiau, ko gero, susidomėjusių bus tik iš užsienio. Taip pat planuojame ieškoti įmonių ir žmonių, kurie norėtų bendradarbiauti gaminant šitą produktą. Kol kas kainą esame paskaičiavusios preliminariai, kiek kainuotų vieno vieneto gamyba, bet dar nesame pagaminusios prototipo. Tai visiškai šviežias sumanymas, gimęs šią vasarą“, - sako viena iš idėjos autorių Rūta Jakštaitė.
„Aišku, sulaukėme kritikos, kad žmonėms toks daiktas yra per brangus ir jie nežinotų, kur jį galima būtų naudoti, bet mes manome, kad nišą galima rasti užsienyje“, - dėsto Agnė Kreišmontaitė.
Dėl šios priežasties produkto tinklalapis ir prekės ženklas yra sukurti anglų kalba.
„Šitas projektas yra susijęs su mūsų išsilavinimu ir laisvalaikiu, nes esame architektės ir gerai išmanome estetinius principus. Su draugais esu kūrusi parduotuvės interjerą, kai virtuvinius baldus padarėme pritaikomus drabužių ir aksesuarų parduotuvei, t.y. tradicinę virtuvę pavertėme stiliaus virtuve: vienas metalinis stalas mėsai pjaustyti tapo kasos stalu, kitas – primatavimo stalu, o didelis šaldytuvas – matavimosi kabina“, - apie pritaikytą idėją pasakoja A. Kreišmontaitė.
Tai pirmoji produkto idėja abiems architektėms ir jos mano, kad šis kūrybinis darbas yra suderinamas su jų darbais architektūros srityje.
„Kuriant produktą procesas yra panašus kaip ir architektūroje: architektas sukuria projektą, tačiau jį dar turi pakonsultuoti konstruktorius ir inžinierius, tad ir mums dar reikia techninių ir verslo patarimų. Kol kas turime koncepciją“, - pasakoja R. Jakštaitė.
„Svarstome, jog dabar galėtume pagaminti paprastesnę šio gaminio versiją pasibandymui, ją tobulinti ir jau esant reikalui gamintume galutinę išdirbtą versiją“, - teigia A. Kreišmontaitė.
Pataria pagaminti 5 ir parduoti
Pasak jo, gera idėja sprendžia problemą, tada gaminį ar paslaugą lengva parduoti, nes aišku kokia problema sprendžiama.
„Idėja, be komercinio pritaikymo, yra menas. Tai yra puiku, tačiau tada reikia kalbėti su meno žinovais. Fondas nenagrinėja idėjų, kol jos neturi aiškaus pritaikymo, nebuvo komercializuotos. Kai kuriais išimtiniais atvejais Fondas nagrinėja koncepcijas, prototipus, kurių komercializavimas beveik nesukelia abejonių. Be to, Fondas investuoja į įmones, tai reiškia, kad investicija daroma į grandinę: idėja-komanda-klientai-finansai“, - vardija A. Strumskis.
Jis sako, jog „Verslo angelų fondas I“ orientuojasi į įmones vertės kėlimą, tai yra, įmonės pardavimai turi būti didesni nei išlaidos gaminti, nes kiekvienos įmonės tikslas yra pelnas, tad pirmiausiai reikėtų patikrinti, ar tokią idėją galima pritaikyti komercijai.
„Teko matyti daug idėjų, puikių komercine prasme, jei savininkai imtųsi realizuoti, ir visai nesuprantamų, deja. Aš net nežinau, kas yra idėja, kažkoks impulsas smegenyse. Bet suvokiau viena dalyką: gera idėja visada atneša pasitenkinimo žmonėms, nes produktas arba paslauga, kuriame idėja įkūnyta veikia gerai, yra reikalinga, - mano A. Strumskis. - Išvada: padaryti bent 5 aparatus ir juos parduoti, pavyzdžiui, „Senukų“ prekybos centre. Galų gale klientas visada teisus.“