Praėjusį penktadienį į Aplinkos ministeriją buvo sukviesti savivaldybių atstovai, kuriems buvo nurodyta, kokių žingsnių imtis, kad būtų toliau įgyvendinamas naujas renovacijos atgaivinimo planas.

Lietuvos savivaldybių renovacijai atrinktų daugiabučių sąrašą galite peržiūrėti ČIA(.xls formatas).

Naujai Vyriausybės įsteigtos Būsto energijos taupymo agentūros laikinasis vadovas Valius Serbenta teigė, kad nuo šios savaitės savivaldybės pradės kalbėtis su daugiabučių savininkais ir aiškintis, ar jie pritaria į sąrašą pakliuvusių namų atnaujinimo darbams.

Atsiklausinės gyventojų

„Dabar savivaldybės grįžo į namus ir su atrinktų pastatų savininkais žada artimiausias keletą savaičių pristatyti pačią idėją, aptarti su gyventojais, gauti gyventojų reakciją“, - kalbėjo buvęs Centrinės projektų valdymo agentūros (CPVA) Ignalinos programų skyriaus ekspertas V. Serbenta.

Savivaldybėms surinkus informaciją apie gyventojų norą ar nenorą renovuotis, Aplinkos ministerija organizuos atrinktų pastatų atnaujinimo projektų parengimą, kuriam bus vadovaujamasi Ignalinos ir Zarasų savivaldybių patirtimi.

„Tokios programos jau yra parengtos ir pradėtos įgyvendinti Ignalinos (53 pastatai) ir Zarasų (46 pastatai) savivaldybėse. Šiuo metu Ignalinos savivaldybė jau formina kreditavimo sutartį ir pradeda konkrečius fizinius darbus. Šios patirties pagrindu ir planuojama savivaldybėms padėti parengti ir įgyvendinti projektus“, - kalbėjo V. Serbenta.

Renovacijos organizavimą perduos ir namus administruojančioms įmonėms

Valius Serbenta
Anksčiau buvo skelbta, kad pagal naująją renovacijos programą didesnis vaidmuo procese bus perduotas savivaldybėms – jos steigs įstaigas, kurios koordinuos renovacijos darbus.

Tačiau V. Serbenta teigė, kad ne visos savivaldybės turės steigti naujas institucijas – renovacijos rūpesčius savivaldybės galės perduoti jau įsteigtoms įstaigoms arba namų administratoriams.

„Nėra būtina kurti tokias įstaigas, jei savivaldybės turi tokio pobūdžio įmones. Atsakingais projekto įgyvendinimo administratoriais gali tapti ir namų ūkių įmonės, kurios vykdo pastatų priežiūrą. Jos derasi su JESSICA fondą administruojančiu banku, atidaro kreditavimo liniją ir tampa atsakingos už proceso vykdymą ir įgyvendinimą“, - kalbėjo V. Serbenta.

Pašnekovas teigė, kad renovaciją administruojančios įmonės organizuos rangos, statybos technikos priežiūros darbų pirkimus: „Į šitą procesą taip pat planuojame, kad savivaldybės rengs procesus, bus įtraukiami statybos inspekcijos žmonės“.

V. Serbenta teigė, kad savivaldybėms dar duota laiko iki kovo antros pusės patikslinti renovuotinų daugiabučių sąrašus.

„Planuojame, kad kovo pabaigoje prasidės investicinių projektų parengimo darbai. Jiems pasibaigus rugpjūčio, rugsėjo mėnesiais būtų galima laukti pirmųjų darbų rengimo konkursų“, - sakė jis.

Renovacijos atsisakyti galės

Gyventojams, sutikus vykdyti namo renovacijos projektą, už renovaciją reikės pradėti mokėti, kai bus galutinai įgyvendintas projektas ir kai bus faktiškai pasiekti energijos sutaupymai. „Gyventojai už sutaupytas lėšas komunalinių mokesčių surinkimo tvarka vėliau išmokės padarytas investicijas“, - aiškino Būsto energijos taupymo agentūros laikinasis vadovas.

Į renovuotinų pastatų sąrašus pakliuvo pastatai statyti iki 1993 m. Kaip teigė V. Serbenta, nuo tada pradėti statomiems namams taikyti aukštesni statybos reikalavimai.

Jei gyventojų namas statytas vėliau, jie šioje programoje kol kas dalyvauti negalės.

Visgi, jei daugiabutis yra pakliuvęs į savivaldybių pateiktus sąrašus, daugumai nesutikus dalyvauti programoje, namas nebus renovuojamas.

„Galutinį sprendimą dėl renovacijos turi priimti būsto savininkai balsų dauguma“, - priminė V. Serbenta.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (598)