Nei Lietuvoje, nei Latvijoje, nei Estijoje dar nėra nė vieno statinio, kuris būtų įvertintas pagal poveikio aplinkai vertinimo ir pastatų reitingavimo sistemą BREEAM. Nuo 1990-ųjų pasaulyje jau reitinguota per 200 tūkst. pastatų. Pirmą tokį projektą netrukus pradės įgyvendinti bendrovė „Schage Real Estate“ - ji sostinės Konstitucijos prospekte vietoj pernai nugriauto apleisto pastato statys verslo centrą „Quadrum“.

Dešiniajame Neries krante iškilsiančio 260 mln. litų vertės komplekso statytojai susidūrė su netikėta kliūtimi - Lietuvoje galiojančios įstatymų normos nesuderinamos su naujausiomis viso pasaulio tendencijomis. 70 tūkst. kvadratinių metrų ploto verslo centro kompleksas suplanuotas su požemine aikštele, kurioje numatyta 700 vietų automobiliams, bet pagal statybos techninių reikalavimų reglamentą jų turėtų būti 950.

Tačiau bendrovės „Schage Real Estate“ generalinio direktoriaus Kjetilo T. Hansseno teigimu, bendrovė verčiau mokės baudas, nes jiems idėja yra svarbiau. Neįrengus tiek vietų automobiliams, kiek reikalauja STR normos, bendrovei už užsispyrimą teks pakloti apie 3,75 mln. litų.

„Visų pirma norime akcentuoti, kad mūsų bendrovė gerbia Lietuvos Respublikos įstatymus ir jų besąlygiškai laikosi", - DELFI atsiųstame pranešime teigia bendrovės „Schage Real Estate“ generalinis direktorius Kjetilas T. Hanssenas.

Bendrovė akcentuoja, kad neįrengęs STR numatytų vietų automobiliams, projekto vystytojas mokės ne baudas, o 15 tūkst. Lt kompensaciją už kiekvieną neįrengtą automobilių stovėjimo vietą. Tokia praktika, anot jų, yra priimtina ir paplitusi daugelyje Europos šalių.

„Tuo pačiu reikėtų pažymėti, kad šalyje galiojantys ir statybas reglamentuojantys teisės aktai užkerta kelią verslo centrus Lietuvoje statyti vadovaujantis naujausiomis pasaulyje vyraujančiomis tendencijomis ir perimti gerosios praktikos pavyzdžius. Statybos techninių reikalavimų reglamente nustatytas reikalavimas įrengti mažiausiai vieną automobilių stovėjimo vietą 25 kv.m. naujai statomuose biuruose, administracinėse patalpose. Tuo tarpu pasaulyje ryškėja parkavimo vietų mažėjimo tendencijos. BREEAM (žymiausias pasaulio poveikio aplinkai vertinimo metodas ir pastatų reitingavimo sistema) nurodo, kad automobilių statymo vietų naujai statomuose objektuose būtų kuo mažiau“, - pranešime cituojamas K. T. Hanssenas.

UAB „Schage Real Estate” įsitikinusi, kad tokiais reikalavimais Aplinkos ministerija ir Vilniaus miesto savivaldybė bando spręsti automobiliais perpildytų pakelių ir kiemų problemą. Jų nuomone, institucijos labiau turėtų ugdyti žmonių sąmoningumą ir skatinti kiek galima dažniau atsisakyti asmeninio automobilio ir naudotis viešuoju transportu.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (90)