„Priimtos 27 183 formos Mes dar laukiame registruotų laiškų, ne visi gali būti pasiekę (banką)“, - penktadienį DELFI teigė atstovas spaudai Tomas Vaišvila. Jis neatskleidė ir kiek pinigų nepanoro susigrąžinti potencialūs kreditoriai, ir dėl kokios sumos sulaukta paraiškų.

Anot T. Vaišvilos, 112 tūkstančių negautų kreditorinių paraiškų reiškia, kad klientų, nepanorusių susigrąžinti pinigus, skaičius gali būti mažesnis, nes vienas klientas galėjo turėti kelis investicinius produktus.

„Dar negalima pasakyti, ar kreditorinių formų skaičius atitinka ir žmonių skaičių“, - sakė jis.

Investuotojų asociacijos valdybos pirmininkas Vytautas Plunksnis tvirtina, kad tokį klientų neaktyvumą paaiškinti yra sunku, tai galėjo lemti ir santykinai sudėtingos kreditorinės formos.

„Vidutinis žmogus, jeigu buvo suma 1000-2000 litų, jis turėjo kreiptis. Galima diskutuoti, ar trūko informacijos, bet didelė dalis visuomenės žino, gal kažką atbaidė santykinai sudėtingos formos. Labai sunku paaiškinti, galbūt nedidelės reikalavimų sumos, tų žmonių, kurie nepateikė“, - svarstė V. Plunskis.

Tuo tarpu Kėdainių rajone gyvenantis pensininkas Vincas sako gavęs laišką iš „Snoro“ apie nutraukiamą sutarties vykdymą, tačiau dėl sudėtingo teksto į bankroto administratorių laiku nesikreipė, nepateikė tam reikalingo kito dokumento - kreditorinės formos ir taip prarado turėtą sumą ir galimybes susigrąžint nors dalį. Laišką skaitęs sūnus Tomas tvirtina, kad tokie sudėtingi laiškai - akivaizdus priežiūros institucijų neatsakingo darbo pavyzdys.

„Kreditoriams siųstas laiškas surašytas taip, kad niekas ir nebūtų pateikta: nei data, nei laikas iki kada galima kreiptis, nei pasekmės, kas bus, jei nesikreips. Informuojama apie bankrotą ir tik pačioje pabaigoje įrašytas sakinys, kad „Jeigu manote, kad turite reikalavimo teisę prieš Banką, prašome įprasta tvarka pateikti kreditorinį reikalavimą“. Ir tai gauna pensininkas. Mūsų kaimynė taip pat dėl nesuprantamos formos nesikreipė“, - piktinosi Tomas.

„Jei valstybės vardu teismas savo siunčiamuose kvietimuose nenurodytų, kur ir kada kviečiamoji pusė turi atvykti į teismo posėdį ir jei to nepadarys, ji gali būti nubausta, tai kodėl „Snoro“ atveju padaryta taip, kad piliečiui nebūtų aišku? Bankroto administratoriaus laiške nėra nei vieno konkretaus sakinio, priverčiančio žmones imtis veiksmų“, - pridūrė jis.

Visi norintieji pateikti kreditorines formas tai turėjo padaryti raštu iki vasario 10 dienos. „Snoras“ iki kovo dešimtos dienos kreditorių duomenis turi pateikti teismui.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją