Tai per spaudos konferenciją „Dėl Lietuvos tarptautinių oro uostų veiklos tobulinimo“ paskelbė susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.

„Geriausias variantas tolesniam oro uostų valdymo optimizavimui būtų prijungti tarptautinius Palangos ir Kauno oro uostą prie Vilniaus oro uosto, - sakė R. Sinkevičius. - Manome, kad toks oro uostų prijungimas iš esmės leistų efektyviau valdyti keleivių srautus, rinkodaros dalykus ir duotų sinerginį efektą.“

Dėl to vežėjų tarp miestų neplanuojama perskirstyti, tačiau jiems gali būti keičiamos ekonominės sąlygos.

„Vežėjai nėra koks nors daiktas, kurį galėtum iš vienos vietos paimti ir nunešti padėti į kitą vietą. Jie yra privataus verslo bendrovės ir renkasi skrydžių maršrutus savarankiškai. Taigi, tiktai komercinės sąlygos arba rinkodariniai faktoriai gali lemti vežėjų persiskirstymą“, - paaiškino R. Sinkevičius.

„Bus siekiama suformuoti skirtingų lygių ir paslaugų paketų formą, atsižvelgiant į tai skrydžių bendrovės turės galimybių pasirinkti naudotis vienokia ar kitokia infrastruktūra“, - papildė susisiekimo viceministras Arijandas Šliupas.

Skaičiuojama, kad reorganizacija per metus atneš apie 1,2 mln. litų teigiamo ekonominio efekto, įmonėse bendrai sumažėtų personalo, galėtų būti atsisakyta 23 žmonių.

Reorganizacija, jei jai būtų pritarta Seime, galėtų būti baigta kitų metų antrą ketvirtį.

Reikės politikų pritarimo

Oro uostų prijungimui dar turės pritarti Seimas, bus prašoma ir Vyriausybės pritarimo.

„Visi oro uostai yra valstybės įmonės, norint juos reorganizacijos būdu prijungti reikės gauti Seimo pritarimą, taigi bus ruošiami įstatymų projektai, jų visas paketas. Nereikia užmiršti, kad oro uostai yra nacionalinės svarbos įmonės, todėl be Seimo išsiversti niekaip neišeis, bet prieš tai reikės kreiptis į Vyriausybę, kad ji sprendimui pritartų“, - dėstė R. Sinkevičius.

Pasak ministro, visų šalies oro uostų sujungimas į vieną tinklą nėra unikali patirtis ir tikimasi sulaukti idėjos palaikymo Seime ir Vyriausybėje.

„Tokią patirtį mes turime pas kaimynus estus, pas kaimynus švedus, kur žymiai didesnis oro uostų kiekis yra sujungtas į vieną tinklą. Tai dera su dabartinės Vyriausybės programa, kuri ir buvo numačiusi valdymo tobulinimą“, - sakė R. Sinkevičius.

Naujo pavadinimo neskelbia

Nors oro uostai pavadinimų nekeis, juos valdysianti bendrovė turės naują pavadinimą, kokį – kol kas neskubama skelbti.

„Nenorime pranešti iš anksto, kad kas nors užsipatentuotų“, - pusiau juokais, pusiau rimtai sakė R.Sinkevičius.

Oro uostams, t.y. Vilniaus, Kauno ir Palangos, pavadinimų keisti neplanuojama.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (243)