Dėl tokių tikrinimų lietuviškos prekės ilgam stringa muitinėje.

„Nesvarbu, ar lietuviškus krovinius veža Lietuvos ar kitos šalies vežėjas, kroviniams taikomas specialus muitinės režimas. Yra suformuotas rizikos profilis, kurio pagrindinis požymis yra pakrovimo šalis Lietuva. Pagal tai vykdomas šimtaprocentinis prekių iškrovimas, prekių patikrinimas, pavyzdžių paėmimas. Juos perduoda tyrimams dėl prekių kilmės, kodų“, - DELFI sakė Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius.

Pavyzdžiui, jeigu imami prekių poėmiai tikrinimas gali užtrukti ir savaitę, o prekių iškrovimas - parą ir daugiau. Be to, paslauga brangiai kainuoja.

A. Kondrusevičiaus žiniomis, tokios priemonės turėtų būti taikomos iki rugsėjo 16 d. Vėliau bus pateiktos išvados.

„Mes to labiausiai ir bijome, nes jau vien tai, kad tokie dalykai vyksta su kroviniais iš Lietuvos, labai išgąsdino Rusijos importuotojus, kurie dirba per Lietuvos transporto sistemą: sandėlius, uostus, nes jiems labai padidėja sąnaudos“, - sakė jis.

Pasak pašnekovo, vežėjai pastebi, kad kai kurie užsakovai jau prašo kreipti krovinius aplenkiant Lietuvą.

„Vežėjai yra tikrai labai sunerimę ir tai mums labai apsunkina darbą. Priklausomai nuo išvadų, darbo sąlygos gali dar pasunkėti ir galime prarasti klientus, nes jie rinksis kitus vežėjus ir kitas šalis“, - tvirtino jis.

Jokios oficialios informacijos, kodėl taip elgiamasi, nėra. Šia tema penktadienį priešpiet vyko susitikimas Užsienio reikalų ministerijoje.

DELFI susisiekus su Rusijos ambasadoriumi Vladimiru Čichvadze, jis tvirtino neturįs laiko pakomentuoti situacijos.

Neoficialiai kalbama, kad yra sudaryti „juodieji“ Lietuvos įmonių sąrašai, kurios be specialios palydos apskritai negalės įvažiuoti į Rusiją.

Prieš daugiau savaitę panašių sankcijų sulaukė Ukrainos vežėjai: jų vilkikai tikrinami nuodugniai, o tai reiškia, kad greitai gendantys produktai pūva tiesiog muitinėje. Antradienį Rusija uždraudė Moldovos vyno importą į savo šalį.

Rusija Lietuvos transporto sektoriui yra labai svarbi rinka. Iš tūkstančio „Linavai“ priklausančių įmonių Rusijoje dirba daugiau nei pusė – 650. Rusija yra svarbiausia Lietuvos eksporto partnerė.

Iškviestas Rusijos ambasadorius

Užsienio reikalų minsterija nurodo, kad penktadienį iškvietė Rusijos ambasadorių Vladimirą Čchikvadzę dėl Rusijos priemonių prieš Lietuvos vežėjus ir vairuotojus.

Užsienio reikalų viceministras Andrius Krivas įteikė atitinkamo turinio diplomatinę notą.

Viceministras paprašė ambasadorių imtis priemonių siekiant kuo greitesnio šių problemų sprendimo. Ambasadorius patikino, kad Lietuvos susirūpinimas bus perduotas jo vadovybei.

Ministerijos žiniomis, nuo rugsėjo 11 d. Rusijoje pradėti detaliai tikrinti ir kroviniai, kurių šalis siuntėja yra Lietuva. Dėl to Lietuvos vežėjai ir logistikos įmonės patiria finansinių nuostolių.

Atidėjo papildomų garantijų reikalavimą

Rugsėjo 14 d. turėjo įsigalioti naujos vežimo į Rusiją taisyklės, kuomet su TIR knygelėmis vykstantys vežėjai turėjo pateikti papildomų garantijų. Rusijos muitinės tarnyba naujų taisyklių įsigaliojimo išvakarėse nukėlė reikalavimų taikymą iki gruodžio 1 d.

Tokio sprendimo priežastys nenurodomos.

Papildomų garantijų bus reikalaujama tik muitinės įstaigose, pavaldžiose Sibiro ir Tolimųjų Rytų muitinės valdyboms. Kitose muitinių valdybose taisyklės bus pradėtos taikyti nuo gruodžio 1 d.

DELFI jau rašė, kad Rusijos muitinė jau nuo rugpjūčio vidurio žadėjo numatyti papildomų garantijų ir laidavimų reikalavimą užsienio vežėjams. Tačiau sprendimą atidėjo mėnesiui, taigi jis turėtų įsigalioti rugsėjo 14 d. Šiuos laidavimus reikia gauti iš Rusijos įmonių. Dabar vežėjai visoje Europoje ir Rusijoje vadovaujasi tarptautinio krovinių gabenimo su TIR knygelėmis konvencija.

DELFI primena, kad „Nordea“ banko ekonomistas Žygimantas Mauricas sakė, kad nepatenkinta Rusija dažniausiai naudoja du ginklus – energetiką ir transportą. 

Lietuva šiuo metu pirmininkauja Europos Sąjungos (ES) tarybai, kuri spręs dėl Rytų partnerystės programoje dalyvaujančių šalių Asociacijos ir laisvosios prekybos sutarčių su ES pasirašymo.

„Kalbant apie Lietuvą, mes galime potencialiai nukentėti, nes lapkritį Vilniuje vyksiančiame susitikime Ukraina gali pasirašyti asociacijos sutartį su Europos Sąjunga. Jeigu tai nutiktų, spaudimo gali sulaukti ir Lietuva, ir Ukraina“, – prognozavo ekonomistas.

Paskutinį sykį Lietuvos vežėjai Rusijos pasienyje strigo 2009 m. Tuomet pasienyje jie būdavo statomi į atskirą eilę ir nepraleidžiami pro sieną.

Lengviesiems automobiliams pasienis uždarytas

Ne vieną savaitę pasienyje su Kaliningrado sritimi lengvieji Lietuvos automobiliai beveik negali kirsti sienos. Lietuvos Užsienio reikalų ministerija nerekomenduoja Lietuvos gyventojams nuosavais automobiliais važiuoti į Kaliningrado sritį.

Lietuvos pasieniečių duomenimis, Rusijos pusė per valandą praleidžia vos 1-2 automobilius, anksčiau pralaidumas buvo 20-30 automobilių per valandą.

Valstybės sienos apsaugos tarnyba (VSAT) pranešė, kad tris kitos savaitės dienas po porą valandų Rusijos Kaliningrado srities Pogranyčnij punkte bus atliekami techniniai darbai. Dėl to tuo metu eismas per Lietuvos pusėje veikiantį Ramoniškių punktą gali sustoti. Tiesa, pastaruoju metu ir taip automobilių su lietuviškais numeriais vairuotojai visuose su Rusija veikiančiuose punktuose patiria nemažų problemų.

Rusijos pasieniečiai Lietuvos valstybės sienos apsaugos tarnybą yra informavę ir apie tai, kad dėl elektros tinklų priežiūros darbų eismo pralaidumo sutrikimų porai valandų spalio 14 – 16 d. bus Nidos – Morskojė punkte, o spalio 28 – 30 d. taip gali būti Kybartų – Černyševskojė punkte.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1661)