„Rusija ne kartą ES struktūroms kėlė klausimą dėl greitojo judėjimo be sustojimų iš pagrindinės šalies dalies į Kaliningradą, tačiau visuomet susidurdavo su Lietuvos pozicija“, - sakė viceministras.

Jo teigimu, ES reikalauja, kad toks tranzitas vyktų 200 km/h greičio režimu, skelbia „RIA Novosti“.

„Rusijos keleiviniai ir krovininiai traukiniai pajėgūs važiuoti tokiu greičiu, tačiau to neleidžia Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“, - pažymėjo S. Aristovas.

Jis teigė, kad šiuo metu derybos juda į priekį.

Kaliningrado geležinkelių viršininkas Sergejus Kolomejecas praėjusių metų spalį sakė, kad iki 2018 metų, kai Kaliningrade vyks Pasaulio futbolo čempionato rungtynės, kelionė keleiviniu traukiniu iš Maskvos į Kaliningradą nuo 22 valandų sutrumpės iki 12 valandų. Jis pabrėžė, kad geležinkelininkai įvertino visus faktorius, kurie galėtų sutrumpinti tokią kelionę: didesnį traukinių greitį, Baltarusijos ir Lietuvos sienos pervažiavimą, judančio sąstato pakeitimus.

Lietuvos ambasadorius Rusijoje Renatas Norkus praėjusių metų lapkritį per vizitą Kaliningrade teigė, kad Lietuva yra pasirengusi aptarti galimybes dėl greitųjų traukinių kursavimo tarp Rusijos ir Kaliningrado per Lietuvos teritoriją. Gali būti, kad bus įmanoma panaikinti kai kurias pasienio procedūras kertant sieną, sakė jis. Tačiau ambasadorius pažymėjo, kad susisiekimas greitaisiais traukiniais yra brangus ir dėl jo reikia keisti infrastruktūrą. Didžioji dalis šio projekto finansinės naštos turėtų atitekti Rusijai ir Baltarusijai, pabrėžė jis.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (65)