Pilotai apie tai prisipažino Olandijos televizijos KRO laidoje „Reporter“, savo dalyvavimą šioje programoje įvardiję kaip šauksmą prabusti.

„Tikiuosi, jog neprireiks aviakatastrofos, kad visi prabustų“, - sakė vienas iš jų. Laidoje profesinės organizacijos paragino atlikti išsamų Airijos oro linijų bendrovės degalų politikos tyrimą, rašo svetainė reporter.kro.nl.

„Pilotai yra verčiami piltis kiek įmanoma mažiau degalų, kad sumažintų bendrovės išlaidas“, - teigė vienas iš pilotų. Pasak visų keturių pilotų, tai kelia grėsmę saugumui. „Mes visuomet siekiame (įsipilti degalų – DELFI) su atsarga“, - sakė vienas iš jų. „Ar tai turi įtakos saugumui? Taip, turi“, - atsakė jo kolega.

Pilotai priminė praėjusių metų liepos 26 dienos įvykius, kai trys „Ryanair“ lėktuvai, artėdami prie Valensijos oro uosto, tą patį vakarą dėl nepakankamo degalų kiekio pasiuntė nelaimės signalus. Per spaudos konferenciją Madride „Ryanair“ vadovybė tvirtino, kad buvo laikomasi reikiamų procedūrų.

Tačiau Ispanijos oro eismo kontrolieriai teigė, kad tai buvo „pagalbos nelaimės atveju“ procedūros. Laidos „Reporter“ rengėjams išanalizavus tos dienos įvykius, paaiškėjo, kad nedaug trūko, jog įvyktų katastrofa.

Pilotai tvirtino, kad šis incidentas buvo tiesioginė griežtos „Ryanair“ degalų politikos pasekmė. „Jeigu niekas nesikeis, saugumas prastės“, - sakė vienas iš pilotų. „Taip, bijau, jog kažkas atsitiks, jeigu nieko nebus daroma“, - pridūrė antrasis.

Europos skrydžių įgulų asociacijos (angl. European Cockpit Association, ECA) prezidentas Nico Voorbachas buvo labai susirūpinęs dėl „Ryanair“ politikos: „Tik laiko klausimas, kada orlaivyje visai nebeliks degalų“. Jis paragino atlikti išsamų tyrimą. Jam pritarė ir Olandijos oro linijų pilotų asociacija. Jos pirmininkas Evertas van Zwolas teigė: „Norėčiau paraginti atlikti išsamų tyrimą. Ne tik Olandijoje, bet visos Europos mastu, kad sužinotume, kas iš tikrųjų vyksta“.

Laidoje keturi pilotai taip pat atskleidė, jog šioje oro linijų bendrovėje tvyro giliai įsišaknijusi baimės atmosfera. Jie sakė, kad pilotai vargiai gali pasipriešinti spaudimui. „Jei pilotai išsako savo nuogąstavimus, jie būna nubaudžiami“, - tvirtino dalyviai.

Viena iš sankcijų – perkelti pilotus į bazę, esančią toli nuo namų. Vienas buvęs kapitonas „Ryanair“ vadovavimo stilių apibūdino kaip „priespaudos ir diktatūros režimą“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (186)