Vilniaus meras Artūras Zuokas reformos pristatymą surengė prie savivaldybės. Čia atvyko ir vienas netrukus į miestą išriedėsiančių greitųjų autobusų. Meras pirmiausiai pažymėjo, kad pratintis prie reformos vilniečiams padės ir savanoriai.

„Nuo liepos 1 d. keturiasdešimtyje vietų, kur yra daugiausiai keleivių persėdimų, dirbs savanoriai. Savanoriai padės paaiškinti gyventojams, kuriems galbūt ne visiškai žinoma nauja tvarka. Ir suprantama, kad pereinamasis laikotarpis reikalaus šiek tiek pastangų. Bet mūsų specialistai pasiruošę. Ir tikrai neabejojame, kad bus greičiau, patogiau. O svarbiausia – kad Vilniaus miestas sutaupys 20 mln. Lt subsidijų ir dotacijų, kurias turėtų kasmet mokėti. Tuos pinigus sutaupę, mes galime skirti viešojo transporto gerinimui: naujos transporto priemonės ir visi kiti įmanomi dalykai“, - žurnalistams teigė A. Zuokas.

Meras taip pat pažymėjo, kad vilniečiams nebus būtina įsisprausti į vienkartinių elektroninių bilietų galiojimo terminą. Esą tiek pusvalandžio, tiek valandos bilietą įsigiję viešojo transporto keleiviai galės užtrukti 10 minučių ilgiau.

„Bilietas galioja 30 minučių. Plius 10 minučių tolerancija. Valandinis – galioja valandą plius 10 minučių persėdimui. Dauguma vilniečių, kurie važinėja, naudojasi mėnesiniais bilietais. Tai jiems šita problema apskritai yra neaktuali“, - ramino A. Zuokas.

Be to, gali būti, kad garbaus amžiaus keleiviai įgis 100 proc. lengvatą viešajam transportui.

„Taryba svarstys klausimą: nuo rugpjūčio 1 d. galbūt nuo 80 metų amžiaus Vilniaus miesto gyventojus apskritai atleisti nuo mokėjimo už bilietą. Ir jie galės viešuoju transportu naudotis nemokamai“, - sakė meras.

A. Zuokas pakartojo, jog nuo pirmadienio mikroautobusų mieste nebeliks. Tačiau rudenį juos esą vėl bus bandoma įtraukti į vadinamuosius privežimo maršrutus. O jeigu po reformos starto „mikriukai“ vis vien važinės, valdžios institucijos esą bus priverstos imtis atitinkamų priemonių.

„Tai yra jau teisėsaugos institucijų reikalas. Nes tai iš esmės bus įstatymų laužymas ir nelegali veikla“, - DELFI teigė A. Zuokas.

Tuo tarpu Vilniaus Viešojo transporto optimizavimo darbo grupės vadovas Kastytis Lubys žurnalistams teigė esąs įsitikinęs, kad daugelis vilniečių po pertvarkos savo noru persės iš automobilių į viešąjį transportą. Esą vairuotojai ir keleiviai tiesiog pamatys, kad jie kamščiuose stovi, o miesto transportas – ne.

„Kaip jus išvilioti iš lengvųjų automobilių? Labai paprastai. Nuo liepos 1 d., ypatingai Kalvarijų gatvėje, kur mes pabandėme paimti iš eismo srauto A juostą viešajam transportui, jūs tiesiog drausmingai stovėdami savo eismo juostoje, lengvajame automobilyje, pamatysite, kad pirmas greitasis autobusas, ir jau šeštas pravažiuoja pro jus. O jūs jau pradedate vėluoti į darbą. Ir aš galvoju, kad neprabėgs nė savaitė, kai jūs pagalvosite, kad gerokai patogiau važiuoti greituoju autobusu ir neturėti vargo su parkavimu centre arba dar kažkokių problemų“, - prognozavo K. Lubys.

Jis taip pat patikino reformai besiruošiantis ne tik popieriuje, bet ir pats keliaujantis viešuoju transportu.

„Ne tik važinėjo. Bet ir rašau piktas žinutes „Vilniaus viešajam transportui“, kai aš bandau vėluoti į darbą. Ir aš važinėju su persėdimu. Atvažiuoju iš miegamųjų rajonų per 15-20 minučių, persėsdamas vieną kartą. Ir vis kitu maršrutu“, - sakė K. Lubys.
Vilniaus viešojo transporto schema
Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1208)