Transporto sistemos istorijoje netrūko svajotojų, bandžiusių rasti būdą, kaip greičiausiai nuvykti iš taško A į tašką B. Dauguma tokių bandymų taip ir liko tik teoriniai pasvarstymai, kuriems tikrai negresia virsti realybe.

Tačiau šis naujausias paslaptingas projektas, apie kurį technologijų pasaulis ūžia jau ne vienas mėnuo, turi vieną išskirtinį bruožą. Jį remia vienas iš Silicio slėnio vunderkindų, pagarsėjęs unikaliu gebėjimu mokslinę fantastiką paversti realybe.

Milijardieriaus Elono Musko gyvenimo aprašymas tikrai įspūdingas. Kapitalą kaupti jis pradėjo nuo „PayPal“ mokėjimų sistemos. Toliau sekė kosminiai laivai. 2012 metais jo projektas „SpaceX“ tapo pirmuoju privačiu operatoriumi, nusiuntusių krovininę kapsulę į Tarptautinę kosminę stotį (TKS).

E. Muskas taip pat įkūrė ir bendrovę „Tesla“, sugebėjusią elektrinius sportinius automobilius paversti perspektyvia ir pelną nešančia transporto priemone.

Kai 42 metų E. Muskas pranešė jau pirmadienį, rugpjūčio 12 dieną, atskleisiantis ambicingus „Hyperloop“ planus, mokslininkai ne juokais sukruto.

Jiems dar teks palaukti, kol sumanus verslininkas internete patalpins daugiau informacijos apie šį ambicingą projektą, tačiau jau pateikė kelias užuominas, pavyzdžiui, jog šią sistemą elektra aprūpins saulės baterijos.

E. Muskas neketina patentuoti šios už garsą greitesnės transporto priemonės dizaino. Tai reiškia, jog ją pagal individualius poreikius modifikuoti ar kurti savąją versiją galės visi norintys.

Apie naujos transporto sistemos dizainą ir veikimo principą svarstyta ir spėliota labai daug – pradedant „Žvaigždžių kelio“ stiliaus teleportacijos prietaisais ir baigiant magnetų pagalba judančiais automobiliais, skriejančiais tuneliais, kuriuose užtikrintas vakuumas.

E. Muskas neigia, jog naujausias jo projektas – vadinamasis vakuuminis traukinys. Šį projektą jau vykdo viena bendrovė iš JAV Kolorado valstijos. E. Musko idėja „susijusi su tuneliu, tačiau vakuumas čia niekuo dėtas“.

„Trinties išvengti nepavyks, bet ji bus labai nedidelė“, - patvirtino verslininkas.

Verslininkas norėtų pirmąjį „Hyperloop“ įrengti Kalifornijoje – tarp Los Andželo ir San Francisko. Motyvaciją naujam projektui sustiprino nusivylimas greitųjų traukinių projektu, kuris dėl patirtų daugybės nesėkmių buvo pramintas „traukiniu-kulka į niekur“.

E. Muskas viliasi, jog „Hyperloop“ statybos kainuos vos dešimtadalį minėtojo projekto kainos, jis keleivius iš vieno miestą į kitą galės nugabenti vos per 30 minučių (traukiniu-kulka tokia kelionė užtruktų tris valandas).

Verslininkas teigia, jog „Hyperloop“ idealiausiai tiks tarp dviejų miestų, kuriuos skiria mažiau nei 1609 kilometrų atstumas. Be to, toks keliavimo būdas žymiai saugesnis nei oro transportas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (89)