Interneto tinklapyje etaksi.lt nurodoma, kad atstumas nuo Konstitucijos prospekte esančio viešbučio „Radisson Blu Hotel Lietuva“ iki Tarptautinio Vilniaus oro uosto galėtų sudaryti apie 7,3 km, orientacinė kaina esą gali svyruoti nuo 13 Lt iki 15 Lt.

Tame pačiame tinklapyje nurodomos ir taksi įmonių siūlomų paslaugų kainos. Taksi įmonėje „Merselita“, kurios automobilis ir aptarnavo minėtą užsienietį, įsėdimas kainuoja 2 Lt, kilometro kaina mieste siekia 1,25 Lt, užmiestyje – 2 Lt, 15 min. prastova – 6 Lt. Jeigu laikytume, kad atstumas nuo „Radisson Blu Hotel Lietuva“ iki oro uosto sudarė kad ir 10 km, kad buvo taikytas užmiesčio tarifas ir teko prastovėti bent pusvalandį, tai vis tiek gautume, jog kelionės kaina turėjo siekti apie 34 Lt.

Nustatyta fiksuota kaina

Įmonės „Merselita“ atstovė Jolanta Mikulėnienė iš pradžių DELFI teigė, kad viešbučių administratorių kviečiamų taksi automobilių paslaugos nėra nė kiek brangesnės ir esą sutampa su tradiciniais įkainiais, kuriuos sudaro įsėdimo mokestis, kaina už kilometrą, priklausanti ir nuo keleivių skaičiaus, taip pat prastovos mokesčiai.

Tačiau pasiteiravus, kodėl tuomet iš viešbučio „Radisson Blu Hotel Lietuva“ kelionė užsieniečiui kainavo 48 Lt, bendrovės atstovė sakė, kad bendrovė „Merselita“ su „Radisson Blu Hotel Lietuva“, kaip ir su dar 18 viešbučių, yra sudariusi sutartis, kuriose nustatytos fiksuotos kainuos iki oro uosto. Pasak J. Mikulėnienės, šiuo atveju buvo nustatyta 40 Lt fiksuota kaina.

„Tarp viešbučių yra dar fiksuotos kainos. Kilometro kaina yra, jeigu jie važinėja po miestą, bet yra dar tokia transfero paslauga. Jei klientas važiuoja iš viešbučio, buvusio Reval‘io, tai ten yra nustatyta kaina 40 Lt. Ji yra fiksuota. Iš viešbučio „Congress“ fiksuota kaina nustatyta 35 Lt. Tai būtų ar pasitikimas iš oro uosto, ar iš viešbučio į oro uostą“, - DELFI aiškino J. Mikulėnienė.

Pasak jos, fiksuota kaina nustatoma dėl to, kad būtų išvengiama įvairių nepatogumų: pavyzdžiui, kad vairuotojai negalėtų nustatyti aukštesnių įkainių. Be to, į šią sumą, pasak įmonės atstovės, įskaičiuojami ir automobilio stovėjimo kaina, jeigu mašiną laukiant kliento tenka pastatyti mokamoje aikštelėje.

„Kad vairuotojai neviršytų kainos, kad nebūtų, pavyzdžiui, 70-80 Lt, kad nevežtų po 5 Lt už kilometrą. Yra keletas viešbučių, kur stovi budinčios mūsų mašinos ir išeina svečias, jam taksi paslaugos suteikiamos iš karto. Yra sudarytos sutartys, kuriose aptariamos tokios fiksuotos kainos“, - pasakojo „Merselitos“ atstovė.

Neaišku, kodėl mokėjo 48 Lt, o ne 40 Lt

Pasiteiravus, kodėl, jeigu nustatoma fiksuota kaina, vykstant taksi iš viešbučio į oro uostą, taksometras „primušė“ 48 Lt, o ne 40 Lt, įmonės atstovė teigė negalinti atsakyti, todėl tik paprašė pasakyti užsienio svečią šiuo atveju vežusio automobilio numerį. Vis tik su vairuotoju J. Mikulėnienei susisiekti, jos teigimu, nepavyko, įmonės administratorė tik pasvarstė, kad galbūt svečias sėdo į taksi automobilį ne pagal iškvietimą – tuo atveju kilometro kaina būtų siekusi 3 Lt.

Tačiau Lietuvoje besilankęs Svenas teigė, kad iškviesti taksi jis paprašė viešbučio registratūroje, todėl jam aukštesnis paslaugos tarifas neturėjo būti taikomas.

Klausiama, kokią naudą iš sutarties su taksi įmonėmis paprastai turi viešbučiai, „Merselitos“ atstovė pasakojo, jog realios naudos jie negauna: tiesiog jie būna tikri, jog klientai gaus tinkamos kokybės paslaugas, „Merselitos“ vairuotojai, J. Mikulėnienės tvirtinimu, būna su uniformomis, turi elektroninius kortelių skaitytuvus, kuriuos nuomojasi iš „Swedbank“.

„Viešbutis nebent turi šiokią tokią nuolaidėlę, kai vežiojame personalą už kvitus, išrašome sąskaitą faktūrą ir teikiame nuolaidą“, - pasakojo J. Mikulėnienė.

DELFI primena, kad bendrovė „Merselita“, kaip ir dar keturios įmonės, Tarptautiniame Vilniaus oro uoste yra išsipirkusi stovėjimo vietas šalia atvykimo salės. Vienas paketas mėnesiui kainuoja apie 3000 Lt, jį sudaro penkios stovėjimo vietos.

Įsėdimo mokestis oro uoste „Merselitos“ automobiliuose sudaro 8 Lt, kilometro kaina – 5 Lt, tačiau formaliai tokios kainos turėtų galioti tik automobiliams, kurie stovi oro uoste, mat į jų tarifų savikainą įeina ir oro uostui už patogią stovėjimo vietą sumokėtos sumos.

Kad būtų nustatyti panašūs tarifai vykstant ne iš oro uosto, viešai nebuvo skelbta.

Konkurencijos taryba pradėjo tyrimą

Po DELFI publikacijos Konkurencijos taryba atkreipė dėmesį į iškeltą problemą.

Aiškindamasi esamą padėtį Konkurencijos taryba paprašė ūkio subjektų atitinkamos informacijos, kuri leistų nustatyti visas aplinkybes, galimai sudarančias prielaidas užsakius taksi paslaugą viešbutyje už kelionę vartotojui sumokėti brangiau.

„Konkurencijos taryba įvertins, ar nėra klaidinančios informacijos vartotojų atžvilgiu, ar sukurto pagrindo nesąžiningai komercinei veiklai galimai klaidinant vartotojus," - praneša Konkurencijos taryba.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją