Vilniaus miesto vežėjų asociacija DELFI atsiųstame pareiškime oficialiai informuoja, kad privatūs vežėjai mieste dirbs ir liepą, nors savivaldybė nuo pirmadienio su jais nutraukia keleivių vežimo sutartis. Tiesa, veiks ne visos įmonės – o tik keturios bendrovės, kurios turėjo iki 2014 m. pabaigos galioti turėjusias sutartis. Vežėjų asociacijos nuomone, šios sutartys turi galioti ir toliau.

„Buvo septynios įmonės, veiks keturios. O kitos trys įmonės lauks tarybos sprendimo, kuriuo pateiktas svarstymui viešojo transporto reformos atidėjimo klausimas“, - DELFI teigė Vilniaus miesto vežėjų asociacijos prezidentas Saulius Matulionis.

Be to, nuo pirmadienio vežėjai kelia bilietų kainas. „Taip pat informuojame, kad maršrutiniuose taksi nuo šių metų liepos 1 d. nustatomas 3,5 Lt vienkartinio bilieto tarifas. Tokia bilieto kaina yra įtvirtinta Vilniaus miesto savivaldybės tarybos 2012 m. gruodžio 19 d. Nr. 1-963 sprendimo Nr. 1-688 „Dėl vietinio (miesto) susisiekimo autobusų ir troleibusų bilietų kainų nustatymo“ pakeitimo puntu 7.5. "Nuo 2013 m. sausio 1 d. iki 2013 m. birželio 30 d. vietinio (miesto) susisiekimo M2 klasės autobusų, turinčių nuo 10 iki 17 sėdimų vietų, įskaitant ir vairuotojo, vienkartinių bilietų kainos – 3 Lt. Nuo 2013 m. liepos 1 d. vietinio (miesto) susisiekimo M2 klasės autobusų, turinčių nuo 10 iki 17 sėdimų vietų, įskaitant ir vairuotojo, vienkartinių bilietų kainos – 3,5 Lt“, - teigiama vežėjų pareiškime.

Privatininkai taip pat tikina esantys pasirengę konfrontacijai su savivaldybe.

„Neabejojame, kad toliau tęsdami veiklą sulauksime spaudimo tiek iš pačios savivaldybės atsakingų padalinių, tiek ir iš savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ darbuotojų, kuriems administracijos direktoriaus pavaduotojo įsakymu perduotos kontrolės funkcijos privačių vežėjų atžvilgiu (...), todėl nuoširdžiai prašome visų keleivių supratingumo esant galimoms konfliktinėms situacijoms“, - rašoma pareiškime.

Savivaldybė prašo „nejuokauti“

Vilniaus Viešojo transporto optimizavimo darbo grupės vadovas Kastytis Lubys DELFI teigė, jog privatininkai žaidžia su ugnimi. Esą nuo kitos savaitės bus tikrinamas jų veiklos teisėtumas.

„Bus vykdoma kontrolė, mes stebėsime jų veiklos teisėtumą. Iškart norėčiau atkreipti dėmesį. Net jeigu jie įsivaizduoja, kad jie vadovausis tomis sutartimis, kurių jie, pagal mūsų įspėjimą, nenori nutraukti, (...) ir jie turi galiojantį, atseit, leidimą. Tas leidimas, pagal licencijavimo tvarką, galioja tiktai su patvirtintu eismo tvarkaraščiu. O mano žiniomis, visų, ir šitų keturių įmonių, eismo tvarkaraščiai buvo patvirtinti iki šių metų liepos 1 d. Ir pratęsimo niekas jiems netvirtino. Taigi jie iš karto vykdo nelegalią veiklą“, - kalbėjo K. Lubys.

Pasak jo, nustačius pažeidimus, rimtos sankcijos grės ne tik „mikriukų“ vairuotojams, bet ir įmonių vadovams.

„Pagal Administracinių teisės pažeidimų kodeksą, licencijuojamos veiklos, susijusios su keleivių vežimu, numato baudą vairuotojui, kurie nėra labai, sakykim, didelė. Nuo 50 iki 100 Lt. Ir žymiai didesnę – ne arba, o ir – žymiai didesnę nuobaudą vežėjui. Reiškia, jeigu mes nubausime vairuotoją, automatiškai bus baudžiamas ir atsakingas pagal profesinę kompetenciją įmonės vadovas. Kelios nuobaudos vadovui – bus svarstomas klausimas dėl generalinės licencijos sustabdymo. Reiškia, jie negalės vykdyti ir kitų veiklų: užsakomųjų reisų ir pan. Ir praras geros reputacijos vardą – negalės tam tikrą laiką dalyvauti konkursuose, net tarybai patvirtinus konkurso tvarką“, - tęsė K. Lubys.

„Reikėtų labai rimtai pasvarstyti. Ar apsimoka žaisti, juokauti ir vykdyti kažkokią neteisėtą veiklą, - pridūrė pašnekovas. - Tikrai buvome pakankamai korektiški. Nesikabinėjome, leidome jiems gražiai pabaigti iki liepos 1 d. tą savo istorinę kadenciją. Ir tikrai tikimės tarybos sprendimo dėl (privežimo maršrutų – DELFI) konkurso tvarkos patvirtinimo rudenį. Ir tikrai kviesime juos integruotis į bendrą sistemą. Ir užtat norėtume, kad jie tikrai nebūtų nusižengę teisės aktams ir ateitų į mūsų bendrą sistemą. Nes jie turi ir patirtį, ir įdirbį. Mes tikrai jų neatmetame, neišmetame ir nenaikiname.“

K. Lubys ramina, kad tikrinant privačius vežėjus keleiviai nenukentės. „Nieko nemedžiosime. Tiesiog pasižiūrėsime, ar jie turi visus pagal licencijuojamą tvarką reikalingus dokumentus. Drastiškų priemonių, kad būtų išlaipintas keleivis, tikrai nebus. Keleivis tikrai nekaltas. Jis yra susidariusios situacijos ir aplinkybių auka. Netgi protokolas vairuotojui galbūt bus surašomas galinėje maršruto stotelėje, neužlaikant keleivio“, - sakė transporto reformos architektas.

Jis taip pat pašiepė vežėjus – esą pirmosios liepos dienos bus „istorinės“, mat visi keleiviai turės bilietus.

O kainą kelia teisėtai

Beje, paradoksalu, tačiau savivaldybė vežėjams neturi teisinių priekaištų dėl bilietų kainų kėlimo. Esą „mikriukų“ įmonės turi visą teisinį pagrindą prie bilieto kainos pridėti 50 centų.

„Tai yra numatyta tarybos sprendime. Nes tai sutampa su viešojo transporto bilietėliu, parduodamu pas vairuotoją – 3,5 Lt. Tai buvo iš anksto numatyta ankstesniu tarybos sprendimu, kai dar nebuvo jiems išsiųsti raštai apie sutarčių nutraukimą. Jie turi galimybę (kelti kainą – DELFI). Bet jie turi suspėti perregistruoti tą įkainį Valstybinėje mokesčių inspekcijoje, informuoti apie tai atitinkamai. Turiu abejonių, kad jie spės visa tai padaryti. Juo labiau, kad tam nėra prasmės, kadangi sutartys su jais nutraukiamos“, - reziumavo K. Lubys.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (541)