Vežėjų teigimu, sostinės savivaldybė turėtų leisti lygią konkurenciją visuose keleivių vežimo maršrutuose. Tuo tarpu A. Zuokas replikuoja, esą savivaldybė jiems nuo liepos skiria vadinamuosius privežimo maršrutus, o žodis „konkurencija“ čia suprantamas netinkamai.

Siunčia pranešimus apie sutarčių nutraukimą

Sutartys su privačias vežėjais, „mikriukais“ keleivius vežančiais per sostinės centrą, laikinai pratęstos iki liepos. Tačiau į verslininkų pašto dėžutes jau iškeliavo pranešimai apie galutinį sutarčių nutraukimą.

„Jie jau sulaukė tokių pranešimų, kad sutartys nuo liepos 1 d. bus nutrauktos. Tačiau vasario 1 d. mes skelbiame konkursus dėl privačių vežėjų įtraukimo į bendrą visuomeninio transporto sistemą“, - DELFI teigė A. Zuokas.

Pasak mero, privežimo maršrutų konkursus numatoma skelbti vasarį. Juos esą laimės tie, kas pasiūlys patraukliausius keleivių vežimo įkainius.

„Mes planuojame vasario mėnesį paskelbti konkursus, įtraukti privačius vežėjus į bendrą visuomeninio transporto sistemą, į elektroninio bilieto sistemą, jiems daugiau numatant privežimo prie pagrindinių greitųjų viešojo transporto linijų funkcijų. Visos pagrindinės permainos prasidėtų nuo liepos 1 d.“, - tęsė A. Zuokas, pridurdamas, esą šie sprendimai niekaip nesusiję su Konkurencijos tarybos atliekamu tyrimu.

Paklaustas, ar iš Vilniaus centro bus išgyvendinti visi mikroautobusų vežėjai, meras teigė, jog atsakymą į šį klausimą padiktuos privežimo maršrutų konkursų baigtis.

Įžvelgia įstatymo pažeidimą

Vilniaus miesto vežėjų asociacijos prezidentas Saulius Matulionis DELFI teigė, jog Konkurencijos tarybos tyrimas dėl Vilniaus savivaldybės veiksmų juda į pabaigą. Esą Konkurencijos tarybos specialistai siūlo konstatuoti, kad sostinės valdžia kai kuriais savo sprendimais protegavo savivaldybės viešojo transporto įmones ir taip pažeidė Konkurencijos įstatymą.

Remiantis šiais argumentais, vežėjai ketina siekti, kad savivaldybė atvertų viešojo transporto rinką ir leistų privatininkams konkuruoti su savivaldybės įmone „Vilniaus viešasis transportas“.

„Konsultuosimės su teisininkais. Mūsų nuomone, ši situacija turės būti palanki tiek vežėjams, tiek Vilniaus miesto gyventojams, kadangi turės būti skelbiami konkursai. Ir, paskelbus konkursus, mūsų nuomone, būtų ženkliai sumažintos išlaidos, kurios yra skiriamos Vilniaus viešajam transportui. (...) Bet jeigu atvirai, mūsų manymu, Vilniaus miesto savivaldybė skųs šitą sprendimą. Jie nesutiks jokiais būdais“, - kalbėjo S. Matulionis.

Pasak jo, jeigu Konkurencijos taryba priims savivaldybei nepalankų sprendimą, teismuose jis galės būti nagrinėjamas kur kas ilgiau nei pusmetį – o būtent tiek laiko vežėjai gali dirbti dabartiniuose maršrutuose.

A.Zuokas: viešojo transporto sistemos viduje konkurencijos nereikia

Artūras Zuokas
A. Zuokas teigė dar nesusipažinęs su konkurencijos sargų medžiaga. „Kai gausime Konkurencijos tarybos išvadas, tada mes jas ir įvertinsime“, - sakė politikas.

Mero nuomone, didelė viešojo ir privataus sektoriaus konkurencija Vilniaus viešajame transporte – ne tik nenaudinga, bet ir žalinga.

„Dažnai matome, kad kai žmonėms trūksta galbūt supratimo, kas yra visuomeninis transportas ir jo sistema. Visuomeninio transporto sistemos esmė yra tai, kad viduje sistemos transporto priemonės tarpusavyje nekonkuruoja. Jos konkuruoja tik iki patekimo į bendrąją visuomeninio transporto sistemą, nes jos viena kitą papildo. Todėl tie, kas spekuliuoja konkurencija visuomeninio transporto sistemos viduje, tiesiog neturi žinių arba tokie jų argumentai yra labai savanaudiški“, - reziumavo Vilniaus meras.

DELFI primena, jog nuo liepos sostinės savivaldybė planuoja pradėti grandiozinę viešojo transporto pertvarką. Ji apims ne tik mikroautobusų perkėlimą į privežimo maršrutus bei greitųjų autobusų įvedimą, bet ir dalies savivaldybės viešojo transporto maršrutų apkrapymą ar panaikinimą. Kaip jau skelbėme, nuo liepos Vilniuje siūloma naikinti iš viso 18 autobusų ir troleibusų maršrutų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (297)