Socialdemokratų frakcija įregistravo sostinės tarybos sprendimo projektą, kuriam pritarus viešojo transporto pertvarka būtų nukelta į 2015 m. pradžią, o savivaldybės administracijos direktorius būtų įpareigotas „pratęsti Keleivių vežimo vietinio reguliaraus susisiekimo autobusais ir maršrutiniais taksi sutarčių galiojimą iki 2014 m. gruodžio 31 d.“.

Socialdemokratų frakcijos narys Rimantas Vaitkus DELFI teigė, jog taip Vilniaus socdemai išreiškia susirūpinimą dėl, jų nuomone, skubotos reformos. Esą procesą dar nevėlu sustabdyti.

„Mes, kaip žinote, esame užėmę poziciją, manydami, kad šitai reformai yra nepasiruošta. Jeigu būtų vykdoma tokiu būdu, greitai – tai sukeltų mieste didžiulį chaosą. Nepaisant to, kad dabar padaryti infrastruktūriniai pertvarkymai. Bet patys maršrutai gyventojams tikrai labai neaiškūs. Ir būtų iš tikro daug painiavos. Be to, nėra sutarta ir dėl „mikriukų“ dalyvavimo toje transporto schemoje. Taigi mes siūlome nukelti visa tai“, - kalbėjo R. Vaitkus.

Šį siūlymą socdemai tikėjosi tarybai pateikti jau šio trečiadienio posėdyje. Tačiau tarybos posėdis nukeltas – jis įvyks kitą savaitę, kai reforma jau bus pajudėjusi. R. Vaitkus teigė nemanantis, kad tarybos posėdis sąmoningai nukeltas dėl šio klausimo. Vis dėlto jeigu reformos nukėlimo klausimas nebus nedelsiant svarstomas, socdemai žada rinkti parašus neeilinio tarybos posėdžio organizavimui.

„Jei ne – mes rinksime 17 parašų ir surengsime atskirą posėdį vien tik šituo klausimu“, - sakė R. Vaitkus.

Reformos architektai šio socdemų siūlymo nelinkę sureikšminti.

„Šis tarybos sprendimo projektas – tai vienas iš tarybos narių siūlymų. Tai politinis sprendimas, kaip nuspręs taryba taip ir bus. Tačiau tarybos posėdis vyks po liepos 1 dienos, dėl to, optimizavimas vyks kaip numatyta. Šio sprendimo pateikimas galimas tik liepos pradžioje, klausymas kiek užtruks visos sprendimo priėmimo procedūros. Dėl to, viena aišku, kad optimizavimas jau bus prasidėjęs. Nuo liepos 1 dienos viešasis transportas dirbs pagal optimizavimo planą“, - DELFI teigė vienas iš pertvarkos rengėjų – Vilniaus miesto savivaldybės Miesto transporto skyriaus vyriausiasis specialistas Kastytis Lubys.

Socdemai ne vieninteliai reiškia nepasitenkinimą dėl Vilniaus transporto reformos. Trečiadienį po savivaldybės langais rengiamas mitingas, kurio organizatoriai pasisako prieš pertvarką bei reikalauja palikti vilniečiams daugiau alternatyvų viešojo transporto sektoriuje. Mitinge savivaldybė leido surinkti iki 400 žmonių.

Vadina praskolinto miesto avantiūra
 
Mitingas prie savivaldybės suvienijo priešingas politines jėgas. Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų Vilniaus miesto Sueigos, sostinės visuomenininkų, judėjimo „Už troleibusus Vilniuje" rengtame jungtiniame viešojo transporto reformos priešininkų mitinge „Mums rūpi Vilniaus viešojo transporto ateitis" dalyvavo ne tik konservatoriai, bet ir liberalų, tautininkų, žaliųjų, Socialistinio liaudies fronto atstovai.

Į protesto akciją, kuri surengta prieš prasidedant planuotam Vilniaus miesto savivaldybės tarybos posėdžiui, kuris, kaip vėliau paaiškėjo, buvo atidėtas, ir kuriame turėjo būti svarstytas viešojo transporto reformos atšaukimo klausimas, susirinko per 100 mitinguotojų - judėjimo „Už troleibusus Vilniuje" veikėjai, privačių vežėjų, savivaldybės tarybos opozicinių politinių partijų atstovai, vairuotojų profesinės sąjungos, aplinkosauginių judėjimų atstovai. 

Susirinkusieji laikė plakatus su užrašais „Gyventojų nuomonė aukščiau už asmeninius interesus", „Ne eksperimentams! Mes norime važiuoti patogiai", „Zuokai, klausyk gyventojų!", „Stop gyvybiškai svarbių maršrutų naikinimui", „Kas geriau: 1 tramvajus ar 40 naujų troleibusų?", "Zuokai, skraidyk - mes važiuosime mikriukais", "Vienas metro - 400 000 gerų arklių". Mitingo metu aplink savivaldybės pastatą važinėjo daug mikroautobusų, ant kurių priekinio stiklo buvo užrašas „In memoriam".

Mitinguotojai situaciją Vilniaus viešajame transporte vadino tragiška. Daugiausiai kritikos sulaukė miesto meras Artūras Zuokas, kuris, pasak protestuotojų, savo reformomis įneš chaosą į sostinės transportą, juolab kad Lietuva nuo liepos pradeda pirmininkavimą Europos Sąjungos Tarybai. Jie ragino išsaugoti transporto maršrutus, atnaujinti Vilniaus troleibusų parkus, o ne išlaidauti įgyvendinant naujus - pavyzdžiui, tramvajaus ar metro - projektus, buvo prieš autobusų sistemos keitimą. 

„Visi puikiai suprantame, kad Vilniaus valdžia su meru Artūru Zuoku priešakyje turi rimtą priežastį taip elgtis. Toji priežastis - pinigai. Švarūs ir ekologiški troleibusai kainuoja kur kas pigiau nei tramvajus. Pavyzdžiui, visus esamus troleibusus, važinėjančius 22 maršrutais, pakeisti naujais lietuviškais („Amber") tereikėtų apie 200 mln. litų per kelerius metus, tuo tarpu viena tramvajaus linija kainuotų trigubai daugiau, neskaitant pačių tramvajų, kurių vieno kaina - nuo 7 mln. litų. Bet galite įsivaizduoti, kokio dydžio asmeninė nauda galima valdininkams, stumiantiems brangų ir abejotiną tramvajaus projektą?", - rašoma judėjimo kreipimesi. 

Pasak mitingo organizatorių, kol bus laukiama brangaus tramvajaus, „reformatoriai" sunaikins elektrinį troleibusą ir siūlys važinėti senais dyzeliniais autobusais, kurie stos ne visose stotelėse ir važinės daug rečiau nei troleibusai. Anot jų, praskolintame mieste tokia avantiūra neišvengiamai baigsis nauju bilietų branginimu, nors ūkiškai tvarkantis su esama transporto sistema galima ne tik nedidinti, bet ir sumažinti važiavimo viešuoju transportu kainą.

Saulius Matulionis
„Pirmiausia, netenkina tai, kad pagal savivaldybės užmojus mūsų turėtų nelikti nuo liepos 1 dienos. Ko mes tikimės? Mūsų žiniomis, artimiausiame Tarybos posėdyje yra pateiktas svarstymui sprendimas, kuriuo numatoma atidėti dabartinę viešojo transporto reformą iki 2015 m. Jeigu ta reforma bus atidėta, akivaizdu, kad mes išliksime bent iki 2015 m. pradžios", - Eltai sakė Vilniaus miesto vežėjų asociacijos prezidentas Saulius Matulionis.

Jis taip pat atkreipė dėmesį į Konkurencijos tarybos nutarimą, pagal kurį nustatyta, kad Vilniaus miesto savivaldybė, neskelbdama konkursų ir neįsileisdama kitų potencialių dalyvių į sostinės viešojo transporto sistemą, pažeidžia Konkurencijos įstatymą. Tai esą Vilniaus valdžiai gali atsiliepti teismais. 

„Jeigu mes būsime pašalinti iš rinkos pažeidžiant įstatymą, tai Vilniaus miesto vežėjų asociacija kreipsis į teismą ir prašys atlyginti nuostolius dėl galimai patirtos žalos", - įspėjo S. Matulionis. 

Vilniaus miesto vežėjų asociacija vienija 7 transporto įmones, kuriose dirba 350 žmonių. Savivaldybės duomenimis, privatūs vežėjai perveža 4,6 proc. viso keleivių srauto Vilniaus mieste. 

Per mitingą buvo renkami parašai po rezoliucija, kurioje išdėstyti mitinguotojų reikalavimai.

Viešąją tvarką prižiūrėjo policijos pareigūnai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (505)