„Nors į darbą atvažiavau per beveik tokį pat laiką, kaip ir įprasta, esu pasipiktinusi, kad pro mano namus nebevažiuoja trys troleibusų maršrutai: 5, 9 ir 13. Tad į stotį lieka važiuoti su retai kursuojančiu 20-u maršrutu, į baseiną turėsiu vykti su persėdimu, o į darbą rinktis vienintelį 17, kai anksčiau buvo du galimi pasirinkimai“, - piktinosi Karolina.

Ji pridūrė, jog reforma nesidžiaugia ir pensininkės, kurios nemato, iki kada galioja jų bilietai ir to klausinėja kitų keleivių. Į darbą Karolina atvyksta prieš 9-ias.

Apie 8 val. DELFI skaitytojai pranešė, kad kamštis susiformavo nuo „Akropolio“ važiuojant link Saulėtekio, kur viena juosta yra naujai skirta autobusams.

7.30 val. iš Vilniaus Pašilaičių rajono į centrą su automobiliu vykusi Agnė pasakoja, jog į darbą atvyko tokiu pat greičiu, kaip ir įprastai. Pasak jos, vasaros mėnesiais spūstyse stovėti netenka, nes mieste yra mažiau automobilių - žmonės išvykę atostogauti.

„Atvažiavau į darbą labai greitai, kaip ir įprasta vasara“, - sakė ji.

"Šįryt 73-čio autobuso maršruto vairuotojas turbūt pamiršo, kad jau turėjo važiuoti nauju maršrutu ir pasuko senuoju. Stotelių garso įrašai, deja, taip pat dar likę seni", - apie nesusipratimą pranešė vilnietis Tadas.

Apie 8 val. kamščiai taip pat susiformavo G.Vilko g. - A. Goštauto ir Laisvės pr. - Justiniškių g.

Žadėtų savanorių – nematyti

Maždaug 7 kilometrų kelionė nuo sostinės stoties iki prekybos centro „Akropolis“ užtruko beveik tiek pat, kiek ir iki transporto reformos. Anksčiau šį atstumą geriausiai įveikti padėdavo 53 autobusas, kuriuo kelionė rytais trukdavo apie 32 minutes. Tačiau nuo šiol siūlomas ir kitas variantas – kelionė dviems greitaisiais autobusais 1G ir 5G. Kelionė su persėdimu „Pramogų arenos“ stotelėje jais trunka 33 minutes.

7.20 val. turėjęs atvažiuoti autobusas stotyje buvo laiku. Tiesa, jo laukę žmonės nebuvo labai patenkinti.

„Bilietus pirkau visai neseniai. Retai važiuoju, galvojau, nereiks pas vairuotoją eiti. Dabar jaučiuosi apgautas. Galėtų padaryti, kad bent primokėti būtų galima“, - skundėsi šūsnį viešojo transporto bilietų rankose laikantis vilnietis.

Nors autobusas iš stoties pajudėjo beveik visiškai pilnas, dauguma keleivių nežinojo, nei kur autobusas važiuoja, nei kur jis sustos. Įlipus į 1G autobusą pasigirdo pasimetusių keleivių klausimai: „Ar važiuoja prie Žaliojo tilto?“, „Ar reikia mokėti papildomai, jei turiu šitą bilietą (nuolatinį – DELFI)?“.

Jiems galinčių padėti žadėtų savanorių, kurie turėjo informuoti pasimetusius keleivius, autobusų stotelėse nebuvo.

Reformomis patenkinti

„Pirmą kartą važiuoju, bet viskas buvo aišku. Daug visur buvo skelbta. Čia gerai ar negerai, paaiškės po mėnesio kokio. Kol kas negaliu įvertinti, važiuoju ir žiūriu. Maršrutai atsinaujino, tai gal ir gerai“, - tikino kalbinta vilnietė Lina.

Važiuojant Kalvarijų gatve šiek tiek po pusės 8 val. Kamščių nebuvo matyti.

Iš 1G autobuso išlipus Pramogų arenos stotelėje, iki kito – 5G autobuso, vežančio į „Akropolį“ reikėjo šiek tiek paeiti. Tiesa, tarp autobusų buvo 7 min. tarpas, tad visi į jį skubėję žmonės spėjo.

„Nustebau, kad autobusas pravažiavo porą stotelių, stojo ne visur. Man pasikeitė vienas autobusas, tai dabar į darbą važiuosiu dviem autobusais. Bet vertinu gana gerai šias naujoves. Vis tiek, greičiau važiuoja, tai žymiai geriau. Manau, greitai prisitaikysime, tiesiog dabar šiek tiek daugiau pakeitimų vienu metu“, - savo nuomonę apie viešojo transporto perversmą Vilniuje atskleidė Edvinas, taip pat skubantis iš vienos stotelės į kitą.

Autobusas ties „Akropoliu“ sustojo laiku 7.53 val. Tad visa kelionė truko taip, kaip žadėta – 33 minutes.

Iš 5G autobuso išlipusi Dana pasakojo, kad pokyčiai viešajame transporte jai patinka.

„Tas pas kaip 45-tu. Nematau jokių pokyčių. Gerai, kad į darbą dabar dažniau važiuoja šeštadienį-sekmadienį šitas autobusas (5G – DELFI). Keista važiuoti nebuvo ir gerai, kad nestoja visur. Vertinu labai gerai“, - pasakojo keleivė.

Ryte spūsčių nebuvo

„Važiuojant nuo Žaliųjų ežerų pusės kamščių visiškai nėra“, - pasakojo su automobiliu į darbą keliaujanti Rima.

Tiesa, iki šiol ji nėra išbandžiusi privežimo maršrutų, kurie turėtų padėti nuvykti iki autobusų stotelės. Moteris pasakojo, jog jau penktadienį perskaitė skelbimą, kad jos naudojamo mikroautobuso licencija baigėsi liepą, dėl to paslaugos nebus teikiamos liepos 1-10 dienomis.

„Mašinų praktiškai nėra, autobuso irgi dar nei vieno nesutikome“, - apie 7.15 val. sakė ji.

Tačiau moteris spėja, kad mieste bus daug automobilių, nes Baltupiuose, iš dviejų juostų viena kryptimi, viena yra skirta autobusams, taksi ir automobiliams su keturiais ir daugiau keleivių.

„Į tą vieną juostą turės tilpti Baltupių, Santariškių, Bajorų, Riešės gyventojai su automobiliais“, - pasakojo Rima.

Iš Naujosios Vilnios į centrą važiavusi Simona pasakojo, jog išbandė greitąjį autobusą ir jis padėjo sutaupyti apie 10 kelionės minučių.

„Iš Naujos Vilnios iki centro atskridome gal per 17 minučių, paprastai kelionė užtrunka apie 28-30 minučių. Autobusas važiavo labai greitai, žymiai rečiau stojo stotelėse, praktiškai kaip su mikroautobusu“, - šypsosi mergina.

Ji pasakoja taip pat nepastebėjusi kamščių sostinės gatvėse, o autobusas buvo pustuštis. Simona kelionę pradėjo apie 6.30 val.

DELFI skelbė, kad nuo liepos 1 d. Vilniuje pradeda veikti nauja viešojo transporto sistema: pakeisti kai kurie autobusų ir troleibusų maršrutai, nebevažinės privatūs mikroautobusai, pradės kursuoti greitieji autobusai bei popierinius bilietus galutinai pakeis elektroninė Vilniečio kortelė. Apie Vilniaus viešojo transporto pertvarką detaliau sutiko papasakoti DELFI konferencijoje apsilankęs pertvarkos architektas Kastytis Lubys. Daugiau skaitykite čia.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1835)