A. Zuokas prasitarė, kad nauja tvarka jau ruošiama - nemokamai prie namų vienas butas galėtų laikyti vieną automobilį. Už papildomus automobilius būtų taikomas 30-100 Lt mokestis per mėnesį.

Taip pat žadama prie daugiabučių statyti daugiaaukštes aikšteles, kuriose automobilius galėtų statyti kelių namų gyventojai. Savivaldybė skelbia, kad jau yra parengti planai, kur tokios aikštelės galėtų iškilti, tačiau joms statyti bus prašoma gyventojų pritarimo.

Problemos dėl aikštelės – tik darbo metu

DELFI susisiekus su keletu Vilniuje esančių daugiabučių savininkų bendrijų, jų atstovai susiskirstė į dvi kategorijas: vieni palaiko A. Zuoko planus, kiti įžvelgia nesąžiningumo prieš gyventojus požymių.

Vieno iš Tuskulėnų gatvėje esančio 1979 m. statybos daugiabučio bendrijos pirmininkas Robertas Manikas teigė, kad papildomą apmokestinimą pateisintų.

„Du automobiliai šeimoje yra daugiau prabangos dalykas nei reikalingumo. Aš sprendimus, kurie padėtų atlaisvinti kiemus, sveikinčiau“, - teigė jis.

Tačiau pats pašnekovas teigė nesusiduriantis su didelėmis automobilių statymo problemomis prie savo daugiabučio.

„Mums problema būna aktuali tik dienos metu, nes šalia yra verslo centras. Tačiau vakare bėdų nėra“, - tikino R. Manikas.

Pašnekovas teigė, kad jų daugiabučiui pasisekė, nes šalia įsikūrus parduotuvei stovėjimo aikštelė buvo šiek tiek išplėsta.

Mokestis užguls daugiavaikes šeimas

Šeškinės gatvės esančių dviejų šešiolikos aukštų namų, kuriuose yra 130 butų, bendrijos valdybos pirmininkas Mindaugas Gavutis pasisakė prieš A. Zuoko planus.

„Manau, kad kaip ir visų, reakcija į papildomus mokesčius yra neigiama. Mes turime 96 vietas požeminėje aikštelėje ir 100 lauke. Jei tos vietos būtų apmokestintos papildomai, tikrai niekas nenudžiugtų. Bet, žinoma, jei patvirtins naują tvarką, teks mokėti“, - sakė bendrijos vadovas.

M. Gavutis teigia, kad jo bendrijai priklausančiuose dviejuose daugiabučiuose matoma tendencija, kad gyventojai viename bute turi ne po vieną automobilį.

„Maždaug vidurkis būtų du automobiliai, bet yra šeimų su vyresniais vaikais, kur gal yra ir trys, ir keturi automobiliai. Tokioms šeimoms už automobilių statymą tektų mokėti vos ne kaip už būsto paskolą. Manau, kad tai tikriausiai šiek tiek neadekvatu“, - teigė pašnekovas.

Susitvarkė iš savo lėšų, tai kodėl mokėti savivaldybei?

Artūras Zuokas
Geležinio Vilko g. esančio bendrabučio tipo daugiabutyje yra 165 butai. Bendrijos pirmininkė Vilhelmina Stapulionienė sako, kad planus apmokestinti kiemus vertina neigiamai.

„Čia žmonės turi po kambarį, senukai gyvena. Kiek galima apiplėtinėti? , - retoriškai klausė moteris. - Juk Zuokas kiemų netvarko, o pinigus nori imti“.

V. Stapulionienė pasakojo, kad namo gyventojai savo lėšomis prasiplėtė kiemą. „Norėjome užsidėti atitvarą, bet savivaldybė pasakė, kad kiemas yra visų“, - pasakojo bendrijos pirmininkė.

Moteris pasakojo, kad šalia Vingio parko esančio daugiabučio kiemas nuolat užpildomas per koncertus. Taip pat gyventojų vietas užima moksleiviai, kurie į pamokas atvyksta automobiliu.

Tik dar vienas būdas surinkti pinigų

Žolyno g. du daugiabučių savininkus vienijančios bendrijos pirmininkas Nerijus Višinskas teigė tikintis, kad planas finansiškai bausti daugiau nei vieną automobilį turinčius butų savininkus - tik dar vienas būdas savivaldybei susirinkti daugiau pinigų.

„Matau, kad daug šeimų turi po du automobilius. Šiame pasaulyje neįmanoma išsiversti su vienu automobiliu. Kol kas telpame, bet jaunų šeimų labai daug, jos turi po du ar tris vaikus. Tai automobiliai arba didesni, arba turi po kelis. Tėčiai išvažiuoja su vienu į darbą, o mamoms lieka kitas. Turime pirmame aukšte garažus, bet ne visi spėjo įsigyti“, - kalbėjo pašnekovas.

Tik senų daugiabučių gyventojams

Tuo metu Erfruto g. esančio daugiabučio savininkų bendrijos pirmininkė Sigita Papickienė sakė pritarsianti papildomų automobilių stovėjimo apmokestinimui.

„Jei bus padaryta, kaip žadama, įrengti papildomas stovėjimo aikšteles, tai tada tikrai (vertins – DELFI) teigiamai, nes šią problemą reikia kažkaip spręsti“, - teigė ji.

Pirmininkė pasakojo, kad su namo gyventojais savo lėšomis įsirengė papildomą automobilių stovėjimo aikštelę. Su gyventojais buvo susitarta, kad vienas butas joje statys tik po vieną automobilį.

„Dabar praėjo 5-6 metai ir atsirado gyventojų, kurie turi po dvi ar tris mašinas ir nori statyti toje pačioje aikštelėje, nepaiso susitarimo. Jei už papildomai surinktus pinigus savivaldybė statys naujas vietas, tai tikrai to reikia. Nes dabar gyventojai, jei netelpa, automobilius palieka prie gatvės“, - šnekėjo ji.

Visgi pašnekovė pritarė, kad su stovėjimo vietomis daugiau problemų turi senų daugiabučių gyventojai: „Naujai perkantis būstus išsiperka iškart ir stovėjimo vietas, tai jų atžvilgiu gal būtų ir neteisinga apmokestinti, kai jie jau už vietas susimokėję“.

Neturėtų statyti nuomininkai

Buvęs „Aušros“ daugiabučio Tverečiaus gatvėje pirmininkas Gintautas Mackonis pasisakė dar kardinaliau.

Vyras pritaria planams apmokestinti daugiau automobilių turinčius gyventojus ir išvis siūlo įvesti tvarką, kad pirmenybė būtų teikiama butų savininkams, o ne nuomininkams.

„Kadangi mūsų name labai daug nuomininkų, tai daug gyvena studentų. Grįžti iš darbo, nėra kur mašinų statyti. Tai paliekama gatvėse, o ir ten kai kur yra ženklai to neleidžiantys“, - kalbėjo vyras.

„Būčiau nieko prieš, jei įvestų mokestį. Nuomininkai visai neturėtų teisės statyti kieme, nes dauguma jų nemoka mokesčių už nuomą“, - tęsė jis.

Taip pat G. Mackonis užsiminė apie daugiabučių kiemuose vykstančius „karus“ tarp kaimynų – norėdami užsitikrinti vietą, jie blokuoja kitus automobilius, mašinas statosi per dvi vietas.

„Jei nori statyti automobilį, tai už antrą ir mokėk“, - tvirtai savo nuomonę išsakė jis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1223)