Nepaisant to, kad dešimties pirmųjų klientų laukia 350 Lt vertės dovanų kuponas, patyrę marketingo specialistai įtaria, kad pirkėjų uolumas gali būti gerai suplanuotos viešųjų ryšių kampanijos dalis.

Prie pirmą kartą Lietuvoje duris atversiančios „H&M“ parduotuvės durų jauni klientai susirinko dar ketvirtadienį. Tačiau tądien į vidų pateko tik šou pasaulio žvaigždės, kurios pirmosios pasimatavo parduotuvės kolekciją.

Pirmieji apsipirkti trokštantys mokiniai ir studentai DELFI tikino, kad penktadienio naktį jie praleido prekybos centro stovėjimo aikštelėje paliktose mašinose. Kai tik „Akropolis“ pravėrė duris jie tikina vėl sugužėję vidun.

O šiąnakt apsipirkti trokštantis jaunimas iš prekybos centro išprašomas nebus: 11 valandą numatyto parduotuvės atidarymo jiems bus leista laukti viduje.

Iš kur toks entuziazmas?

Parduotuvės „H&M“ samdomos viešųjų ryšių kompanijos atstovas Adomas Pečiukas atskleidė, kad pirkėjams privilioti taikyti marketingo sprendimai.

Jo žodžiais tariant, atidarymo dieną pirmiesiems 10 klientų, stovinčių eilėje, duris atverianti parduotuvė padovanos 350 Lt vertės dovanų korteles. O 50 Lt vertės kortelių bus išdalinta dar daugiau – 300 pirkėjų.

Ant reklamos kabliuko pakibo ne tik vilniečiai. Tarp maždaug 11 laukiančiųjų – ir draugų trijulė, atvažiavusi net iš Zarasų.

Tačiau didžioji dauguma prie durų besigrumdančių jaunuolių pripažino, kad išsvajotas prekes pirks tik už dovanų kuponus: savų jie teigia neįsidėję. „Jei gausim kuponą, jį ir išleisim. Savų pinigų nenaudosim. Šiaip jau žinome, ką pirksim, beliko tik sulaukti atidarymo. Čia visai gerai – susipažinsime su naujais žmonėmis“, - kalbėjo vaikinas.

O apie naujas palaidines ir sukneles svajojančių merginų paklausus, ar jų nevargina ilgas sėdėjimas ant grindų, jos visos tikino, kad dėl to nė kiek nesijaudino, o leidimą dienas leisti prekybos centruose gavusios iš tėvų.

Geras marketingo sprendimas?

Vis dėlto, toks jaunųjų pirkėjų uolumas patyrusiems marketingo žinovams kelia įtarimų. DELFI pasidomėjus, ar prie parduotuvės „H&M“ durų besibūriuojantis jaunimas nėra tik viešųjų ryšių kampanijos dalis, rinkodaros specialistas Linas Šimonis tokios galimybės neatmetė.

Anot jo, būtų neapdairu atmesti galimybę, kad parduotuvę konsultuojanti viešųjų ryšių kompanija galėjo ir specialiai pasamdyti lūkuriuojančius paauglius.

„Negalime atmesti galimybės, kad dalis žmonių yra specialiai viešųjų ryšių kompanijos pasamdyti, kad sustiprintų įspūdį. Tokiu būdu gali būti norima parodyti, kad tai geidžiama parduotuvė. Neatmetu tokios galimybės“, - sakė jis.

Taip pat jis neatmetė galimybės, kad dalis žmonių prie parduotuvės susirinkti galėjo ir patys, kadangi yra tokių, kurie visuomet siekia būti pirmi.

Apskritai besidriekiančios eilės prie apsipirkimo vietos, pašnekovo teigimu, visuomet skatina minios pavyzdžiu pasekti ir kitus. Todėl, anot jo, tokia taktika yra marketingo požiūriu yra sėkminga.

„Didžioji dalis stengiasi elgtis taip, kaip elgiasi aplinkiniai. Eilė prie parduotuvės yra tam tikras sprendimas nueiti pažiūrėti, o gal net ir kažką nusipirkti. Tai labai veikia ir tai yra labai geras marketingo sprendimas“, - dėstė L. Šimonis.

Atrodo, kad Lietuvoje kartojasi panašus scenarijus kaip ir Latvijoje. Mažmeninės prekybos tinklo „H&M" vadovė Suomijoje ir Baltijos šalyse Marika Pyykkö interviu DELFI teigė, kad kai parduotuvė buvo atidaroma kaimyninėje Latvijoje, jos prieigose taip pat stumdėsi paaugliai.

„Iš tiesų, kai kurie žmonės miegojo lauke. Kai apsaugos darbuotojai atėjo klausti, kiek metų yra laukiantiems, juos prižiūrintys mamos ir tėčiai paaiškino, jog jaunieji pirkėjai norėjo būti atidaryme“, - kalbėjo ji.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (486)