Plėtrą Baltijos šalyse pradėjote nuo Latvijos. Kodėl pradėjote nuo Latvijos, o toliau imatės plėtros Lietuvoje?

– Mums yra labai svarbu rasti geriausią vietą verslui, kad galėtume pasiūlyti madą už geriausias kainas. Ši parduotuvė „Akropolyje“ užims 3,3 tūkst. kv. metrų. Kartais rasti patalpas yra nelengva ir tuomet esame linkę palaukti. Jų ieškojome visame Baltijos šalių regione ir dabar yra tinkamiausias metas atidaryti parduotuvę Lietuvoje. Tai bus 50-oji mūsų rinka.

Be to, Lietuvoje atidaromas namų prekių skyrius yra pirmasis Baltijos šalyse, tai taip pat lėmė parduotuvės plotas. Kai randame dideles patalpas, tuomet galime pasiūlyti visą prekių įvairovę.

– Kodėl nusprendėte imtis plėtros būtent dabar? Ar jūs nesibaiminate finansinės krizės?

– Baltijos šalyse dabar vyksta intensyvi plėtra. Mes matėme, kad mūsų atėjimo žmonės laukia, Latvijoje mums puikiai sekasi, tad norime pamatyti tokią pat sėkmę ir Lietuvoje.

– Minėjote, kad Latvijoje jums puikiai sekasi, gal galėtumėte tai įvardinti skaičiais?

– Ne, deja, mes niekuomet nekomentuojame skaičiais atskirų parduotuvių.

– Šiemet atidarote parduotuvę ir Estijoje?

– Taip, po trijų savaičių atidarysime parduotuvę Estijoje ir tada būsime visose Baltijos šalių rinkose.

– Ar šiemet atidarote daugiau parduotuvių kitose šalyse?

– Mes planuojame atidaryti tris parduotuves Estijoje, taip pat dar vieną Klaipėdoje. Kitąmet planuojame atidaryti dar keturias parduotuves, iš jų tris – Vilniuje, prekybos centruose „Panorama", „Ozas" ir „Gedimino 9”. Serbijoje ir Indonezijoje bus dirbama su mūsų franšizėmis.

– Lietuvoje dirbate ne su franšize?

– Ne.

– Kodėl?

– Mes turime plėtros komandą Švedijoje, kuri stebi įvairias rinkas ir analizuoja, kaip į jas galima būtų įžengti. Bet į visas šalis, kur mes galime įžengti savarankiškai, tai ir darome, o ten, kur mums reikia pagalbos, tai darome su franšize.

Marika Pyykkö
– Kai kurie mažmenininkai nerimauja, kad atėjus „H&M" jiems teks atleisti dalį darbuotojų ar atsisakyti verslo. Kaip jūs tai vertinate?

– Mes matome vietos konkurencijai, o stiprių prekės ženklų atėjimas visada padidina prekybos centro lankytojų srautus, taigi, daugeliu atveju, prekybos centrui yra naudinga turėti didesnę įvairovę, o klientai gali rasti ieškomų prekių.

– Kiek žmonių planuojate įdarbinti Lietuvoje?

– Sulaukėme daugiau nei 4 tūkst. prašymų priimti dirbti į mūsų dvi planuojamas Lietuvoje atidaryti parduotuves. Šiuo metu esame įdarbinę daugiau nei 100 žmonių, tad sulaukėme labai daug dėmesio. Esame priblokšti, kiek daug žmonių nori pas mus dirbti.

– Kiek planuojate įdarbinti žmonių Lietuvoje, kai atidarysite visas numatytas parduotuves?

– Tai priklausys nuo plėtros, mes žmones visada samdome priklausomai nuo to, kokios parduotuvės atidaromos ir kiek žmonių kreipiasi norėdami juose dirbti. Dabar negaliu pasakyti, kiek tai bus žmonių.

– Kai svarstėte galimybę plėstis Lietuvoje, ar sulaukėte konsultacijų iš mokesčių ar investicijas pritraukiančių institucijų?

Marika Pyykkö
– Mes turime komandą, kuri dirba su naujomis rinkomis, tad jie visada atlieka analizę prieš mums įžengiant į rinką. Taip pat samdome įvairias konsultacijų įmones, turime savo analitikus, kurie atvyksta į šalį, apžiūri prekybos vietas, taigi, mes turime didelę komandą, kuri dirba tiek šalies viduje, tiek iš užsienio, ji ir nusprendžia, kada mums geriausia plėstis.

– Kokia yra „H&M“ prekybos politika, ar galima turėti kaupiamąsias nuolaidas, galbūt periodiškai vyksta išpardavimai?

– Mes visada turime puikių pasiūlymų, jų galima rasti kiekvieną dieną parduotuvėje. Kartais organizuojame kampanijas, priklausomai nuo metų laiko, taip pat sezoninius išpardavimus.

– Kaip vyko parduotuvės atidarymas Latvijoje?

– Iš tiesų, kai kurie žmonės miegojo lauke. Kai apsaugos darbuotojai atėjo klausti, kiek metų yra laukiantiems, juos prižiūrintys mamos ir tėčiai paaiškino, jog jaunieji pirkėjai norėjo būti atidaryme. Mums sukėlė šilčiausius ir maloniausius jausmus, kad žmonės taip mūsų laukė.

– Ar planuojate imtis prekybos internetu?

– Šiuo metu jos Baltijos šalyse nevykdome, tačiau nagrinėjame galimybes. Prekybą internetu turime keliose rinkose, pavyzdžiui, Skandinavijos, tačiau šis sprendimas reikalauja daug darbo, nors potencialą Baltijos šalyse matome.

„H&M" pirmąją parduotuvę Lietuvoje atidarys rugpjūčio 24 d. Vilniuje, prekybos centre „Akropolis“.

Tinklas skelbia, kad prekiaus kolekcijomis moterims, vyrams bei vaikams, o taip pat aksesuarais, moterišku apatiniu trikotažu.

Vėliau „H&M“ parduotuvės duris atvers ir Klaipėdos bei Šiaulių „Akropoliuose”. Parduotuvės taip pat numatytos prekybos centruose „Panorama", „Ozas" ir „Gedimino 9”.
Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (289)