DELFI užsakymu „Sprinter tyrimų“ atlikta apklausa rodo, kad 19,4 proc. gyventojų savo vadovu rinktųsi Viktorą Uspaskichą, 7,8 proc. norėtų dirbti Dariui Mockui („MG Baltic“), o 7,5 proc. – Visvaldui Matijošaičiui („Vičiūnai“).

Į geidžiamiausių darbdavių penketuką pateko ir Artūras Laurinaitis („Achema“) - 6,7 proc. ir Arvydas Avulis („Hanner”) - 5,3 proc.

Apklausoje, kurioje gyventojų klausta, kuriam visuomenėje žinomam verslininkui jie norėtų dirbti, mažiausio populiarumo susilaukė Augustinas Rakauskas („Senukai“) - 1,6 proc., Dainius Dundulis („Norfos mažmena“) - 2,3 proc. bei Arūnas Martinkevičius („SBA“) - 2,8 proc.

Kuriam iš šių visuomenei žinomų verslininkų norėtumėte dirbti?

Verslininkas/vadovasNorinčiųjų dirbti (proc.)
Viktoras Uspaskichas („Vikonda“)19,4
Darius Mockus („MG Baltic“)7,8
Visvaldas Matijošaitis („Vičiūnai“)7,5
Artūras Laurinaitis („Achema“)6,7
Arvydas Avulis („Hanner“)5,3
Antanas Zabulis („Omnitel“)5,2
Arūnas Šikšta („Teo LT“)5,0
Ilja Laursas („Get Jar“)4,2
Nerijus Numavičius (VP grupė)4,0
Robertas Dargis („Eika“)3,8
Vladimiras Romanovas (ŪBIG)3,2
Arūnas Martinkevičius (SBA)2,8
Dainius Dundulis („Norfos mažmena“)2,3
Augustinas Rakauskas („Senukai“)1,6
Nežino/neatsakė21,2


Lentelė sudaryta pagal „Sprinter tyrimų“ apklausą DELFI užsakymu. Respondentai galėjo pasirinkti daugiau nei vieną atsakymą. Tyrimo rezultatų paklaida 3,1 proc. Cituojant nuoroda į DELFI ir „Spinter tyrimus” - BŪTINA.

Su V.Uspaskichu norėtų ne tik dirbti, bet ir alaus išgerti

Vladas Gaidys
DELFI kalbinti sociologai Vladas Gaidys ir Romas Lazutka teigė visiškai nenustebę, kad tarp žinomų verslininkų pirmauja V. Uspaskichas. Jų teigimu, jo populiarumą tarp gyventojų atskleidė ir rinkimai.

„Iš kitos pusės Lietuvos gyventojai ne taip gerai ir žino verslininkus. Apklausoje pirmauja tie, kas yra arčiau aktualijų, įvykių. Manau, kad D. Mockus ar V. Matijošaitis tikrai nėra taip plačiai visiems žinomi, o V. Uspaskichą tai žino kiekvienas, vos pradėjęs kalbėti“, - pastebėjo V. Gaidys.

Taip pat sociologas minėjo, kad didesnio populiarumo visada susilaukia didesnių įmonių vadovai.

Toliau komentuodamas V. Uspaskicho lyderiavimą apklausoje V. Gaidys teigė, kad kaip ir politikas, taip ir verslininkas Darbo partijos lyderis turi „pliuso“ ženklą visuomenėje: „Daug žmonių jį paremia ir kaip politiką: jis supranta paprastus žmones, tai labai svarbu. Jis ir armonika pagroja ir didžiuojasi buvęs suvirintoju. Todėl žmonės ir galvoja, kodėl būtų blogai pas jį dirbti? Jei žmonės jį renka kaip politiką, tai kodėl jis netiktų kaip darbdavys – moka pajuokauti, nėra piktas. Su juo tikriausiai ir bokalą alaus išgerti daugelis norėtų“.

Sociologas svarstė, kad mažiausio populiarumo apklausoje sulaukė verslininkai ne dėl savo charakterio savybių, bet dėl to, kad nėra labai gerai žinomi.

Nors ir žino skandalus, vis vien pasitiki

Romas Lazutka
Ekonomistas ir sociologas Romas Lazutka taip pat nesistebėjo apklausos rezultatais. „V. Uspaskichas yra charizmatiškas, moka kalbėti, laisvai elgiasi, - sakė jis. - Tačiau iš kitos pusės galima sakyti, kad jei 20 proc. balsavo norintys dirbti pas jį, tai 80 proc. nenorėtų“.

Specialistas taip pat paminėjo, kad V. Uspaskicho, kaip verslininko, populiarumo nepražudė ir skandalai dėl „vokelių“ ar juodosios buhalterijos.

„Manau, kad žmonės tikrai yra girdėję ir žino apie tuos skandalus. Visi žino apie šalies šešėlinę ekonomiką ir „vokelių“ paplitimą, tačiau žmonės per daug negalvoja apie moralinį aspektą. Jiems svarbu, kad tiesiog yra darbas, o moraliniai dalykai atmetami į šalį“, - kalbėjo jis.

Pasak R. Lazutkos, smulkūs, mažų įmonių verslininkai gali gyventojams asocijuotis su apgavystėmis, atlyginimo nesumokėjimu, o štai didelių įmonių vadovai atrodo patikimesni.

„Nors daugeliui žmonių V. Uspaskichas siejasi su korupcija, visgi jis atrodo savas, žmonėms imponuoja. Jis visuomet greitai reaguoja, kitaip nei kai kurie kiti. Taip pat jis visada atsako į visus klausimus ir nesvarbu, kad tas atsakymas kartais nebūna susijęs su klausimu“, - komentavo pašnekovas.

Geras vadovas – tas, kuriuo galima pasitikėti

Vadovams mokymų kursus organizuojančios įmonės „Motivate LT“ direktorė Nerija Račkauskienė teigė, kad darbuotojai tikisi turėti tokį vadovą, kurio pavyzdžiu galėtų sekti bei kuriuo galėtų pasitikėti.

„Žmogus jaučiasi saugus, jei mato, kad vadovas praeityje sugebėjo suvaldyti krizes bei išspręsti problemas. Taip pat labai svarbu, kad vadovo komunikuojamos vertybės sutaptų su jo elgesiu. Ne paskutinėje vietoje ir žmogiškumas, paprastumas, gebėjimas ne tik kritikuoti, bet ir pagirti už gerus dalykus. Nevienas darbuotojas yra įvardinęs pagyrimą kaip motyvuojantį dalyką, - kalbėjo pašnekovė. - Kartais užtenka tiesiog pastebėti žmogų ir jį pagirti – tai nieko nekainuoja, bet gali būti viena iš efektyvių motyvacijos priemonių“.

N. Račkauskienė taip pat išvardijo priežastis, dėl kurių darbdavys gali tapti nepopuliarus tarp savo pavaldinių: „Didžiausia vadovų klaida, mano manymu, - komunikacijos stoka. Nekomunikuodami, kas įmonėje vyksta (tiek teigiamo, tiek neigiamo), vadovai sukuria terpę apkalboms ir interpretacijoms. Jos, savo ruožtu, mažina darbuotojų motyvaciją ir darbo našumą“.

Tačiau grėsme santykiams su darbuotojais gali būti ir per didelis vadovo familiarumas ir noras visiems patikti bei įtikti.

„Galbūt iš pradžių tai atrodo patrauklu, bet ilgu laikotarpiu darbuotojai į tokį vadovą nebežiūri rimtai, nelaiko jo lyderiu ir esant kritinei situacijai nepasitiki juo. Geras vadovas tas, kuris sugeba būti paprastas ir žmogiškas, bet tuo pačiu metu – griežtas ir gebantis suvaldyti kritines situacijas. Geras vadovas sugeba atskirti problemą nuo asmeniškumo“, - tęsė santykių darbe specialistė.

Personalo atrankų ir mokymo bendrovės direktorė pripažino, kad vadovas yra įmonės įvaizdžio dalis: „Labai svarbu, kad jis vadovautųsi verslo etika, turėtų aukštas asmenines vertybes, nesiveltų į skandalus, turėtų savo asmeninę poziciją ir gebėtų ją sklandžiai komunikuoti. Mano manymu, vadovas, kuris gali pasigirti ir didžiuotis sėkminga bei stipria šeima, taip pat turės geresnį įvaizdį už tą, kuris, tarkim, paliko šeimą ir nesirūpina vaikais“.

Pasiteiravus, kokios charakterio savybes turi turėti sėkmingas įmonės vadovas, N. Račkauskienė teigė, kad yra svarbus atsakomybės jausmas, dalykiškumas, gebėjimas spręsti kritines situacijas, empatijos jausmas bei sugebėjimas matyti visumą bei teisingumas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1349)